Flottafejlesztés a Wizz-nél

Új géppel, egy Airbus A321ceo-val bővült a meglévő flotta, de a jövőben már könyezetbarátabbakat vesznek.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az így 119 darabosra bővülő flotta egyben korszakváltáshoz is érkezik, hiszen ez a repülőgép lesz az utolsó, amelynek a hajtóműve az eddig elérhető technológiával készült. Az A321ceo fontos szerepet kapott abban, hogy a legalacsonyabb költségek mellett a légitársaság a legbiztonságosabb és leggyorsabban növekvő légitársasággá váljon. A WIZZ flotta ezután érkező új Airbus gépei már új, még környezetkímélőbb neo hajtóművekkel érkeznek.

Diederik Pen, a Wizz Air ügyvezető alelnöke és üzemeltetési igazgatója elmondta: „Izgatottan várjuk az utolsó Airbus A321ceo repülőgépet a flottánkban. Az Airbus A321ceo típusnak kulcsszerepe van a Wizz Air fejlődésében és abban, hogy az iparág legalacsonyabb költségszintje mellett a legzöldebb, legbiztonságosabb és leggyorsabban növekvő légitársaságok egyikévé váltunk Európában. Elkötelezettek vagyunk, hogy utaskilométerenként egyre csökkenő ökológiai lábnyom mellett továbbra is alacsony árakon magas minőségű szolgáltatásokat nyújtsunk.”

 Az A321neo új generációs hajtóművei és a kabintér iparági referenciát jelentő újításai önmagában mintegy 20 százalékos üzemanyag-megtakarítást eredményeznek. A neo hajtóművekkel szerelt repülőgépek környezetvédelmi szempontból is a világ élvonalához tartoznak: zajterhelésük és nitrogén-oxid-kibocsátásuk közel 50 százalékkal alacsonyabb a korábbi modellekéhez képest. Ennek is köszönhető, hogy az A320neo és a gépcsalád többi tagja a világ leghatékonyabb keskenytörzsű repülőgépeivé váltak.

A Wizz Air flottája nemcsak az egyik legzöldebb, hanem az egyik legfiatalabb is. Világszerte a 100 repülőgépnél nagyobb flottával rendelkező légitársaságok között a cég rendelkezik a negyedik legfiatalabb – átlagban 5,43 éves – repülőgépekkel – ez derül ki a svájci légügyi információs- és adatelemző központ, a CH-AVIATON friss adataiból. A flottát egyben a világ tíz legbiztonságosabb diszkont légitársasága közé is választotta az AirlineRatings.com, a világ egyetlen, a légiközlekedési szolgáltatók biztonságát és szolgáltatásait értékelő szervezete.

A modern flottának köszönhetően a Wizz Air 2019 júniusában is Európa legzöldebb légitársasága lett: utasonként és kilométerenként 57,3 grammos szén-dioxid-kibocsátásával.

A Wizz Air repülőgépeinek károsanyag-kibocsátása az elmúlt években folyamatosan csökkent és a következő években ez a trend folytatódni fog. Az előttünk álló évtizedben a Wizz Air utasainak egy kilométerre vetített CO2 kibocsátása további 34 százalékkal alacsonyabb lesz.

A Wizz Air jelenleg 119 repülőgépből álló flottát üzemeltet (72 darab A320ceo, 41 darab A321ceo és 6 darab A321neo). Ezen felül minden idők legnagyobb, 273 darabból álló (A320neo, A321neo és A321XLR) repülőgép megrendelését adta le az Airbusnál, amivel egyben a repülőgépgyártó legnagyobb partnerévé is vált. A rendelés teljesítése után a flotta darabszáma eléri majd a 300 repülőgépet, amivel a társaság évente 10 000 dolgozó foglalkoztatása mellett 100 millió utast lesz képes szállítani.

A rendelés része 20 darab Airbus A321XLR (extra hosszú hatótávú) típus is, amellyel a légitársaság képes lesz 7-8 órás utakat is hasonló üzemanyag-hatékonysággal teljesíteni, mint a rövidebb hatótávolságú társai. A gép nagy hatótávolsága egyben lehetővé teszi, hogy a Wizz Air a hálózatát olyan új útvonalakkal bővítse, amelyeket a jelenlegi flotta nem tesz lehetővé.

 

Forrás: Turizmus Online


Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.