Itt az Év Szállodája 2018 díjazottjainak listája
Angol minta alapján, mindenki nyertes, aki pályázott, de az igazi díjazottak közül az alsópáhokiak vitték el március 8-án, a Hilton Budapestben megtartott gálaesten a pálmát "gólörömükkel", amikor meghallották, hogy győztek.
Ötödik alkalommal ítélte oda a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) az “Év Szállodája” címet - a tavalyi évet kihagyták a szervezők, mert nem érkezett elég pályázat - amelynek során öt kategóriában pályázhattak a magyarországi hotelek. A 2018. évi pályázatkiírásra azonban, szerencsére, már elegendő számban, 21 hoteltől érkezett pályázat. Bár, ezt elmondhatjuk, elég időigényes ez a pályázati kiírás, sok időt vesz el a valódi munkától a hotelekben, és nyilván ez a fő magyarázata annak, hogy nem érkezett a 2017-es pályázati kiírásra elegendő számban jelentkező.
A változtatás szele a pályázati kiírásban
Mint a díjátadó gálaest kezdetén, köszöntőjében Flesch Tamás, az MSZÉSZ elnöke elmondta, az 5 tagú szakmai zsűri kizárólag objektív feltételek alapján döntött, és elég nehéz dolguk volt, hogy a benyújtott pályázók közül egyetlen győztest válasszanak ki, mert erős volt a mezőny.

Kopócsy Andrea, a verseny zsűrijének elnökeként ehhez hozzátette, valójában mindenki győztesnek számít, aki 2018-ban pályázott, azonkívül elmondta, a 2019. március 20-ra összehívott MSZÉSZ Tavaszi Közgyűlésnek nyilván egyik fontos témája lesz, hogy a bonyolult, és sok-sok időt rabló pályázati kiíráson változtassanak, átalakítsák, és hogy ezt elfogadja majd a tagság, és életbe lépjenek a módosítások. Valamint tőle hallhattuk, hogy az ötlet angol minta alapján született.

Farkas Dávid, az MTÜ vezérigazgató-helyettese, a pályázat társszervezőinek nevében szintén köszöntötte a jelen lévő pályázókat, rövid beszédében kiemelte, hogy a hazai szállodaipar hírneve milyen sokat jelent hazánk megítélésében, valamint a minőségi szolgáltatások fontosságát emelte ki. Végül, a szakmai zsűri tagjaként, ismertette az elbírálás fő szempontjait. Amelyek közül pontozták a vendégelégedettségi mutatókat, a piaci teljesítményt, a Hotelstars Union elvárásai is számítottak.
Szakképzett munkaerő problémák, motivációban, innovációban azonban nincs hiány
Majd - ez külön öröm a Nemzetközi Nőnap alkalmával tartott gálán - ismét a zsűri elnökasszonya léphetett a pulpitusra, aki részletesen ismertette, hogy mi alapján pontoztak ítésztársaival, és mi képezte a maximálisan elérhető 100 pont tartalmát. Figyelték (és pontozták) az elmúlt két évben az adott ház teljesítményét, teljesítményének alakulását. Komoly és alapos mystery shopping zajlott minden pályázónál, amikor a magát fel nem fedő teszter a szolgáltatás minőségét vizsgálta valós élethelyzetben. A humán erőforrást is nézték és pontozták, a különféle kreatív formákat, innovációs eszközöket és azok megvalósulását a napi üzemeltetés során. Valamint a szálloda felelősségvállalása is sokat nyomot a latba - ez is hozott pontot a konyhára a pályázóknál.

És akkor most lássuk a medvét!
Azaz a köszöntők és tájékoztatók után a mintegy 240 fős vendégsereg előtt kihirdették először a különdíjasokat, majd a kategóriák győzteseit, akik 2018-ban a következők.
Különdíjasok:
A szolgáltatások minőségi különdíját a Bo18 Hotel kapta.
Innováció területen a Four Points by Sheraton Kecskemétnek ítélték oda ezt a különdíjat
Legjobb személyzeti politika 2018: Aquaworld Resort Budapest.
Legjobb CSR program: Hilton Budapest.
Főnix díj: Elixír Hotel Mórahalom.
2018-ban az Év tematikus szállodája a Bambara Hotel lett, Felsőtárkányban.
A különböző kategóriák győztesei pedig a következők:
A 3 csillagosok közül a győztes a Casati Hotel Budapest.
A 4 csillagosok között 2018-ban a budapesti Bo33 Hotelt díjazták.
Vidéken az Év Szállodája 4 csillagos kategóriában az alsópáhoki Kolping Hotel Spa & Family Resort lett, ahol látszott, hogy tökéletes a csapat, és nagy az öröm, mert hatalmas üdvrivalgással érkeztek a színpadra, és rommá szelfizték magukat.
Budapesten ugyanezt az előkelő címet a Hotel Moments Budapest nyerte el.
5 csillagos kategóriában pedig 2018-ban a nyertes, vagyis az Év Szállodája az Aria Hotel Budapest lett. Akik egyébként még a gálaest alatt, örömükben, sajtóközleményt adtak ki az elismerésről.

Gratulálunk mi is a győzteseknek, és reméljük, eléri célját a szervezők törekvése: az idei kiírás alkalmával még többen pályáznak majd, és szoros versenyben újabb, nagyszerű győzteseket ünnepelhet a szakma a 2020-as díjkiosztó gála alkalmával.
