Kapus György 19 év után Moszkvába távozik

Az Österreich Werbung (Osztrák Nemzeti Idegenforgalmi Hivatal) regionális igazgatója csaknem két évtized után április 1-től már nem a magyar piacért és szomszédainkért felelős.

Míg a Magyarországról nevezett 29 munka közül végül egyetlen sem nyert díjat, sőt még csak shortlistre sem került az idei cannes-i reklámfesztiválon, addig a száz filmes oroszlán között kettő olyan is van, amit részben magyar szakember készített. Jedlicska Márton, Répássy Eszter és Szepesi Melinda sikerének örülhetünk.

Külföldi nevezés, magyar szakemberek

Film kategóriában bronzot kapott – 3191 filmes nevezésből  – a brüsszeli Duval Guillaume Telenetnek készített, digitális tévét népszerűsító Extras című szpotja, aminek egyik art directora Jedlicska Márton, a Miami Ad School hallgatója, a miamiADvice szerzője, aki jelenleg a New York-i Saatchi & Saatchinál "gyakornokoskodik" (a Duvalnak korábban dolgozott). Jedlicskának nem ez az első díja idén, már a New York-i Andy Awardson is kapott egy okostelefon-alkalmazásért, az ADC Awardson pedig a Nissan Cube Hostelért.

{video|id=1366|width=560|height=340}



A másik magyar vonatkozású siker, hogy a filmes kategória bronzdíja mellett, a "film craft" kategóriában arany oroszlánt kapott a Microsoft XBox Halo 3 ODST számítógépes játékának a reklámja, amit a T.A.G. San Francisco készített. A reklám egyik producere Répássy Eszter, produkciós supervisora pedig Szepesi Melinda, ráadásul a szpotban magyar színészek magyarul üvöltöznek.
 

{video|id=1367|width=425|height=344}


Százból hatvan az amerikaiaké


Bár a nevezések száma a filmes kategóriában idén még a tavalyi mélyrepülés után is közel nyolc százalékkal csökkent, a zsűri mégis több, kereken száz díjat osztott ki – szemben a tavalyi 88-cal. Az utóbbi időben mindhárom műfajban évről-évre csökken a nevezésszám, de a sajtó és az outdoor után még mindig a harmadik legnépszerűbb a film kategória, amelybe idén 3191 szpotot neveztek be, ebből 359 került a döntőbe.

Az oroszlánokért komoly esélyekkel induló amerikaiak el is vitték a száz díj hatvan százalékát, a 17 aranyból kilencet, és övék lett a Grand Prix is. A Mark Tutssel által vezetett zsűri (ő volt a sajtó kategória zsűrielnöke is) ugyanis a portlandi Wieden+Kennedy Old Spice reklámfilmjét tartotta az elmúlt év legjobbjának. A Wieden+Kennedy az év harmadik legjobb interaktív ügynöksége díjat már szerdán bezsebelte.

{video|id=1368|width=560|height=340}



Arany oroszlánt kaptak a New York-i Droga5 Valentin napi internetes videói is, a Hardchorus angol és olasz verziója, amiről már a Szívlapáton írtunk, és a Los Angeles-i TBWA PR Grand Prix-t is elnyerő Gatorade-kampánya, annak is a tévésorozat-része, a branded content alkategóriában. A második legtöbb shortlistes helyet megszerző britek 15 oroszlánt vihetnek haza, köztük egy aranyat a BBH (Bartle Bogle Hegarty) London az Epica egyik fődíjáról éppen csak lecsúszó Johnnie Walker The man who walked around the world hat és fél perces filmjéért. Kelet-európai ügynökség nem került be a díjazottak közé.

A Wieden+Kennedy megkapta a harmadik fődíját

A titanium és integrált kategóriában, ahol a legdrágább nevezési díj (1150 euró, szemben a többi kategória 300-600 eurójával) és ahol mindig a legkisebb a nevezésszám, idén 396 nevezés között 14 oroszlánt és két fődíjat osztottak ki. Az egyetlen magyar nevezés, a Cluso Vatera Verája már az előzsűrizésen kiesett, innen 26 munka jutott tovább. Ebben a mezőnyben is – a hagyományokhoz híven – az Egyesült Államok tarolt: az amerikai ügynökségek a két fődíjon kívül két aranyat, egy ezüstöt és öt bronzot vittek el. Az integrált Grand Prix is a Wieden+Kennedyé lett, az egyik elemével, a Chalkbottal már egy cyber fődíjat is kiérdemelt Nike Livestrong Alapítvány kampányért. Ezzel a ügynökség összesen három Grand Prix-t vihet haza a fesztiválról.

{video|id=1369|width=560|height=340}



A titanium Grand Prix is az Egyesült Államok díjait gyarapítja: a zsűri ezzel a Boulderben székelő Crispin Porter + Bogusky a Best Buynak készített Twelpforce című munkáját ismerte el, amellyel a cég és az ügynökség gyakorlatilag a Twitter ügyfélszolgálati funkciójának tökéletes kihasználását mutatta be.

{video|id=1370|width=560|height=340}



Titanium oroszlánt kapott még az Ikea Facebook Showroom, ami többek között a direkt kategóriában már kapott aranyat.

Megint a Philips filmjét csinálták meg a legjobban

Idén először a Cannes Lions reklámfesztivál elismerte a legjobb filmkészítői munkákat is. A film craft kategória idei debütálása ellenére komoly nevezésszámmal dicsekedhet: 41 országból 1110 szpotot küldtek be a versenyzők. A 96 döntősből végül 42-t díjaztak, a fődíjat a londoni DDB és produkciós cége, az RSA Films kapta – a filmet ez utóbbi nevezte a fesztiválra. A Philips mozi-tévéjét népszerűsítő, The gift című, közel 5 perces filmet Carl Erik Rinsch rendezte. A film egy öt részből álló, Parallel Lines címet viselő sorozat része, és hét hét alatt több mint nyolcmillió nézőt ért el a Youtube-on. (A sorozat többi része a Philips Cinema Youtube-csatornáján tekinthető meg.) A Philips ezzel a második cannes-i Grand Prix-jét kapta meg, a tavalyi filmes fődíjas, Carousel című munka ugyanis szintén nekik készült.
 

{video|id=1371|width=560|height=340}

 

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.