Menedzserek pizsamanadrágban

Az idén 30 éves Aquincum Hotel Budapestbe szól a meghívás, ahol, egy fővárosi szálloda esetében mostanában igencsak megszokott módon, üresen tátongó lobbi fogad. Van bőven hely a recepcióval szemközti bárban is, nem gond találnunk egy nyugodt sarkot vendéglátóinkkal, a hotel menedzsmentjének tagjaival. 

Kiderül, tulajdonképpen ott folytatják most a munkát, ahol 30 évvel ezelőtt, a nyitásra készülődve akkori elődeik kezdték: gyakorlatilag a nulláról kell megtölteni vendégekkel a szállodát. Nem okozunk persze senkinek nagy meglepetést azzal, hogy a covid söpörte el a 2019 telén még közel teltházzal működő vendégszámot, és küldte Csipkerózsika-álomba merülni a Duna-parti négycsillagos hotelt.

 

Változó vendégkör

„Nagyon jó foglaltsági adatokat produkáltunk még a múlt év februárjáig, aztán jött a lezárásokkal a totális visszaesés. Idén átlagosan10 százalékos foglaltságot tudtunk április végéig felmutatni, májusban buborékhotelként üzemeltünk, így abban a hónapban magas foglaltsági számokat hoztunk, és a következő időszak is már kedvezőbb számokat jelez”, mondja a ház francia igazgatója, Philippe Mahuas, aki 2019 nyár végén érkezett a Hotel Aquincum élére, azaz mindössze fél éve volt arra, hogy élvezze a bőséges vendégjárást. Ugyanis mire éppen megismerte új munkahelyét, az itt dolgozó személyzetet, felvette a ház ritmusát, valamint épp befejezték a folyosók és a közösségi terek szőnyegezését – amikor a pandémia első hulláma elérte Magyarországot.

A GM azonban minden nehézség ellenére bizakodó: „Bár az elmúlt évben nem éppen azzal foglalkoztam, amit előre elterveztem – például 20 alkalmazottól kellett megválnunk -, és az itt maradt kollégáimnak is szűkebbre kellett szabnom a munkaidejükkel együtt a fizetésüket, azonban az idei nyárra már könnyebb szívvel gondolok. Hiszen ismét munkaerőt vehetünk fel az üres pozíciókra, és folyamatosan érkeznek a foglalások a nyári hónapokra, a nyakunkon lévő futball EB idején pedig várjuk a szurkoló vendégeket. A corporate utazók körére viszont – amely ennek a háznak egyik fő alappilére volt korábban – még nem nagyon számíthatunk az előrejelzések szerint. Úgy látszik, az üzletemberek nagyon is megszokták, és továbbra is úgy meetingelnek, hogy felül makulátlan ingben, nyakkendőben ülnek a monitor előtt, alul viszont kényelmes pizsamát viselnek, ahogy megszokták már az elmúlt, lassan másfél évnyi home office időszak alatt.”

Monsieur Mahuas-tól azt is megtudom, az előttük álló időszakban mindezen nehézségek ellenére nagy szerepet szánnak az üzleti és wellness turizmus területén, valamint a rendezvényszervezés - azon belül az online és hibrid rendezvények megszervezését is vállalják,  professzionális stúdiókörülmények között.

 

Mindig tudni kell újrakezdeni

Thermal Hotel Aquincum néven nyílt meg a 310 szobás szálloda 1991 májusában, és ezzel nemcsak Budapest akkor még igencsak szűk magasabb kategóriájú ágykapacitása nőtt meg jelentősen, hanem a gyógyászati részlegnek köszönhetően, ahol termálvíz állt rendelkezésre a gyógyulásra érkezőknek, a külföldiek mellett nőtt a hazai vendégek köre.

Mindezt a ház marketingmenedzserétől, Németh-Molnár Évától tudom meg, aki arról is beszámol, annyira kedvelt és közkedveltté vált a Duna-parti hotel, hogy nemsokkal megnyitása után már 60 százalékos töltöttséggel büszkélkedett. A hotelt különben nemcsak a szállóvendégek, hanem hazai körökből kikerülő szórakozásra vágyók is sűrűn látogatták, éjszakai „Iris” bárja például külön fogalom volt a budapesti és a vidékről felutazók körében.

 

A Danubius-szal indult, máltaiak a jelenlegi tulajdonosok

30 év alatt a hotel neve többször is megváltozott a tulajdonosi kör változásának illetve stratégia döntéseinek következtében, teszi hozzá mindehhez a ház értékesítési igazgatója, Arday Diana, aki a változó tulajdonosi körrel is megismertet. A szálloda építését és üzemeltetését a Danubius hotellánc, a svájci Hafina Bau AG, az Állami Fejlesztési Intézet és a Műszertechnika Zrt. kezdte, majd 1996-ban megvásárolta az épületet a Corinthia Hotels, és a nevet Corinthia Aquincum Hotelre változtatta. 2003-ben a máltai tulajdonú Corinthia hotellánc megnyitotta excluzív, 5 csillagos szállodáját a belvárosban Corinthia Grand Hotel Royal néven, 2007-től pedig Duna-parti házukat Aquincum Hotelt Ramada Plaza Budapest néven üzemeltették tovább. Később a tulajdonosok úgy döntöttek, hogy a szálloda eredeti neve erősebb imázzsal rendelkezik, ezért 2012-től ismét szerepel az Aquincum szó a hotel nevében.

 

Akciók a 30 éves születésnap köré építve

Bár az Aquincum esetében nem beszélhetünk újranyitásról, hallom, miközben háznézésre indulva megnézünk néhány szobát. Közben megbeszéljük, hogy a pandémia időszaka alatt, a négyhónapos kényszerszünettől eltekintve, végig nyitva tartottak, azonban a megtervezett születésnapi programfolyam megvalósíthatatlan volt a korlátozások ideje alatt. Igaz, közben az online térben játékra hívták vendégeiket, ennek erdményeként régi fotók, emlékek árasztották el a hotel közösségi oldalait. A legnagyobb születésnapi ajándék pedig az volt, hallom vendéglátóimtól, miközben a termálvízzel teli, vendégeket június 10-tőll fogadó termálrészbe is lelátogatunk. Közben az is kiderül, hogy májusban már nagy foglaltsággal üzemelt a ház, köszönhetően a Budapesten zajló vizes Európa-bajnokságnak, amelynek egyik szállásadó partnereként szerepeltek.

Nyárra, sőt, akár az év végéig a ház vendégei 30 százalékos kedvezménnyel foglalhatnak szállást – a 30-as szám jegyében -, azonkívül lesz retrofagyis kóstoló majd a ház teraszán (30 év előtti árakon), azért, hogy a környéken lakóknak is kedveskedjenek a születésnap okán. A belföldi vendégkörre fókuszálnak idén nyáron a jelentősen kieső külföldről érkezők miatt, meg azért is, hiszen az Aquincum kiváló lokációja, Budapest páratlan szépsége, látnivalói, a Duna közelsége és a város bőséges nyári programajánlata remélhetőleg a fővárosba csalogatja majd a hazánkban más településen élőket.

                                                                                 

 

 

 

 

 

 

 

Forrás: Turizmus Online


A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?