Miért éppen Alaska?

Az USA-ba hamarosan Budapestről is közvetlen járatokat indító lengyel LOT a Seattle-i központú Alaska Airlines-zal köt interline megállapodást és bővíti az amerikai célállomásain keresztül elérhető desztinációk számát — árulta el Adrian Kubicki, a LOT Polish Airlines kommunikációs igazgatója hétfőn, Seattle-ben.

Ha valakinek nincs meg: az Alaska Airlines az a légitársaság, amelyiknek a gépei függőleges vezérsíkján egy akár Bob Marley-nak is beillő eszkimó stilizált portréja díszeleg. Eléggé egyértelmű ismertetőjegy, ami ha nem lenne körülötte a sarki fényt és trópusi hullámokat idéző színvilág, is megkülönböztetné az Alaska Airlines-t az amerikai légitársaságok nagyok precíz, de némiképp egyhangú megjelenésétől. Az USA 5. legnagyobb légitársaságának fő desztinációi valóban Észak és Dél, Alaszkától Hawaii-on át Mexikóig, de mindeközben működésben tartanak egy kiterjedt kontinentális útvonalhálózatot is. Köztük a majdani magyar szempontból is fontos New York JFK-ről, valamint és Chicago O’Hare-ről induló járatokat. Előbbiről, miután az Alaska bekvártélyozott a LOT-nak is otthont adó 5-ös terminálra, 30 járatuk érhető el. A pláne azonban Seattle-ben van. Washington állam fővárosából 80 úti cél mintegy napi 300 járaton érhető el.

Az interline megállapodást 2018 második felében hozzák tető alá. Akkor, amikor már végleg levezényelték a Virgin America-val való összeolvadást. Richard Branson cége éveken át veszteséget termelt, mielőtt az Alaska szemet vetett rá. A deal-re az amerikai kormány is áldását adta, azonban rossz nyelvek szerint Branson megbánta tettét, de már késő volt. A Virgin America márka megy a levesbe, de azokat a trendi és fiatalos vonásokat, amitől a légitársaság szerethetővé vált, megtartják és integrálják az Alaska-ba — tájékoztatott Charles Breer, az Alaska Airlines szövetségi kapcsolatbővítésért felelős ügyvezető igazgatója hétfő este Seattle-ben. Bár az Alaska nem tagja egyik légiszövetségnek sem, az azok tagjaival történő kapcsolatépítés kiemelt szerepet kapott az utóbbi időkben. Breer pozícióját mintegy két éve pont ennek alárendelve hozták létre.

A tavaly 39 millió utast szállító Alaska Airlines 320 gépes flottája az összeolvadással a Virgin America Airbus-aival egészül ki. A flotta gerincét azonban továbbra is a Boeing 737-es típusok adják. Breer elmondása szerint az Alaska a hibridek táborát gyarapítja.

A hibridség mikéntjéről hétfőn reggel Newark és Seattle között győződhettünk meg. A társaság szélestörzsűt nem tart a flottájában. A hatórás utat egy Boeing 737-900-assal tettük meg, de nem kerített hatalmába a bezártsági érzés szikrája sem, pedig az ember egy kicsit fenntartásokkal fut neki egy többezer kilométeres repülésnek az egyfolyosós kályhacsövekben. Azonban a Boeing 737-900-as székezése, a trendi Sky Interior, na meg az utaskísérők közvetlensége térnövelő hatású volt. Az itt első osztálynak nevezett business class 2-2 elrendezésű klasszikus üléseket kínál, a napszaknak megfelelő menüvel, italokkal, a fedélzeti szórakoztatáshoz Ipaddel. A függöny mögött néhány sorban 91, majd 81 centis lábterek következnek. Az ülésekhez minden osztályon jár dugaszoló aljzat. Kütyütöltésre fel! Hogy aztán wifizhessünk napestig. Vagy félórát, ami 11 dolcsiért az alapegység. Nem jó bolt, ha azt vesszük, hogy az egész havi fedélzeti net 5 cent híján egy ötvenes. De ez inkább a törzsutasoknak éri meg. Őket pedig a partner légitársaságokkal is összehangolt törzsutasprogram szolgálja ki. Visszatérve a hálózatra: szintén a wifi szolgáltató oldalát megnyitva saját eszközre a fedélzeti szórakoztatás minden elemét letölthetjük. Közben kapunk inni, a hosszú úton többször is, de ételt az economy-n csak pénzért. Ne fukarkodjunk: 7-10 dollárokért egészen korrekt melegételek rendelhetők egy széles választékból, amit nagy mókusok nyakon önthetnek egy jól behűtött Seattle-i IPA-val. Happy landing!


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.