A New York-i azonban egy kissé el fog térni a moszkvaitól. Az orosz fővárosban a taxisok maguk gyűjtik össze az utak mentén integető utasokat, ezenkívül jól kiépített az olcsó útvonal-taxik hálózata is, amelyben kisbuszokkal szállítják az utasokat. A legnagyobb amerikai városban a két moszkvai rendszert elegyítve kísérleti jelleggel három előre kijelölt útvonal mentén indítanak csoportos taxizást, hagyományos sárga taxikkal. A péntektől induló új rendszerben a taxik egyszerre legföljebb 4 utast szállítanak majd előre megállapított, 3 vagy 4 dolláros egységáron. Ez lényegesen olcsóbb, mintha valaki egyedül utazna egy taxiban. Az utasok - akik egy meghatározott állomáson ülhetnek be a kocsiba, egyelőre csak hétköznap reggelente 6 és 10 óra között - az útvonal mentén bárhol kiszállhatnak a taxiból. Az egyéves kísérleti programban két útvonal a manhattani központi pályaudvaron ér véget. A jövőben, siker esetén útvonalakat létesítenének a Pennsylvania pályaudvarhoz, a La Guardia repülőtérhez és egy nagy buszpályaudvarhoz is. Ez a fajta csoportos taxizás Washingtonban bevett gyakorlat, New Yorkban viszont eddig csak kivételes esetekben engedélyezték, például a 2005-ös közlekedési vagy a 2007-es taxis sztrájk idején. Anyagilag az utasok és a taxisok is jól járnak; a Columbus Circle és a Grand Central Terminal közötti útvonalon például az utasok csak a rendes viteldíj felét, 3 dollárt fizetik ki, a taxis pedig tele kocsival, vagyis 4 utassal kétszeres díjat vághat zsebre. Egy megszorítás van: a csoportosan taxizók nem mobiltelefonozhatnak az autóban. (MTI)
New York bevezeti az iránytaxizást
Ahhoz hasonló "csoportos taxizást" vezetnek be New Yorkban, amely Moszkvában már évtizedek óta ismert: egy taxiba ültetik az egy irányban haladó idegen utasokat.
Új ügyvezető a debreceni repülőtér élén
A tulajdonosok elvárják az új vezetéstől, hogy a logisztikai forgalom és a személyszállítás teljesítménye mielőbb elérje a pandémia előtti szintet.
Kedd helyett szombaton (se) jöhetnek haza a Wizz Air utasok
A késést azzal magyarázta a légitársaság, hogy a Podgorica–Budapest járatot időjárási okok miatt törölni kellett.
Visszaadták az autósoknak az alsó rakpartokat
A szükséges takarítási munkákat követően csütörtökön megnyitják a fővárosban az alsó rakpartokat.
Rákanyarodik a mexikói utakra a FlixBus
¡Hola México!
Kudarcba fulladt a béralku tárgyalás a Boeingnél
Végső ajánlatot adott sztrájkoló dolgozóinak a Boeing, de a szakszervezet szavazásra sem bocsátja.
Új Railjet vonatokat állítanak be Bécs felé
A két ország vasúttársasága Budapest és Bécs között a kétórás menetidő elérését célozza, ehhez igazítják a menetrendi struktúrát és a vonatok megállási rendjét.
Fejlesztések lesznek a Ferihegyre vezető gyorsforgalmin
Legkorábban 2026-ban indulhat a nagy jelentőségű beruházás.
Alaposan bevásárolt a francia-holland légi óriás csoport
Újabb 1,5 millió tonna fenntartható kerozint vásárol az Air France-KLM.
Most vigyázzon a vadakkal!
Az őszi hónapokban a legnagyobb a vadakkal ütközés veszélye.
A török légitársaság golfversenysorozata Alcsútdobozra ért
Szeptember 19-én rendezték a Pannónia Golf & Country Club pályán a Turkish Airlines World Golf Cup versenysorozat magyarországi állomását.
Interjú
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén
A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.