A New York-i azonban egy kissé el fog térni a moszkvaitól. Az orosz fővárosban a taxisok maguk gyűjtik össze az utak mentén integető utasokat, ezenkívül jól kiépített az olcsó útvonal-taxik hálózata is, amelyben kisbuszokkal szállítják az utasokat. A legnagyobb amerikai városban a két moszkvai rendszert elegyítve kísérleti jelleggel három előre kijelölt útvonal mentén indítanak csoportos taxizást, hagyományos sárga taxikkal. A péntektől induló új rendszerben a taxik egyszerre legföljebb 4 utast szállítanak majd előre megállapított, 3 vagy 4 dolláros egységáron. Ez lényegesen olcsóbb, mintha valaki egyedül utazna egy taxiban. Az utasok - akik egy meghatározott állomáson ülhetnek be a kocsiba, egyelőre csak hétköznap reggelente 6 és 10 óra között - az útvonal mentén bárhol kiszállhatnak a taxiból. Az egyéves kísérleti programban két útvonal a manhattani központi pályaudvaron ér véget. A jövőben, siker esetén útvonalakat létesítenének a Pennsylvania pályaudvarhoz, a La Guardia repülőtérhez és egy nagy buszpályaudvarhoz is. Ez a fajta csoportos taxizás Washingtonban bevett gyakorlat, New Yorkban viszont eddig csak kivételes esetekben engedélyezték, például a 2005-ös közlekedési vagy a 2007-es taxis sztrájk idején. Anyagilag az utasok és a taxisok is jól járnak; a Columbus Circle és a Grand Central Terminal közötti útvonalon például az utasok csak a rendes viteldíj felét, 3 dollárt fizetik ki, a taxis pedig tele kocsival, vagyis 4 utassal kétszeres díjat vághat zsebre. Egy megszorítás van: a csoportosan taxizók nem mobiltelefonozhatnak az autóban. (MTI)
New York bevezeti az iránytaxizást
Ahhoz hasonló "csoportos taxizást" vezetnek be New Yorkban, amely Moszkvában már évtizedek óta ismert: egy taxiba ültetik az egy irányban haladó idegen utasokat.
Rekordokat döntögető török tulajdonú lounge-nyitás Japánban
A Turkish Airlines február 5-én megnyitotta az eddigi legnagyobb külföldi lounge-át a Narita Nemzetközi Repülőtéren.
MÁV: a használt mozdony is jobb, mint a semmi
A MÁV-nak egyre sürgetőbbé vált az új flotta.
Itt az igazság a légifolyosókról és a szabad légtérhasználatról
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát.
Járatindítás két angliai célállomásra
A Jet2.com új járatokat indít az East Midlands Repülőtérre és Newcastle-be.
Égbekiáltóan sok járatkésés és -törlés volt 2024-ben
A Budapesti Békéltető Testülethez beadott kérelmek tekintetében kiugróan magas volt a járatkésésekkel és -törlésekkel kapcsolatos panaszok száma.
MÁV: teljes névvel utazzon, különben nagy büntetés lehet a vége!
Nagy felháborodást váltott ki a napokban az egyik internetes oldalon felröppent hír.
Hamarosan változik a ferihegyi reptér közlekedése – ne a megszokott rutin alapján vezessen!
Nemcsak az autósok, hanem a busszal érkezők és azzal távozók is terelő útvonalon közlekednek.
Ködös időben szállunk fel, incidens repülés közben, „lezuhanunk”, csúszdán menekülünk, sűrű füst- és tűzfelhőbe keveredünk
A Wizz Air január 31-ére szóló meghívása alaposan felpörgette az adrenalinszintemet, elvégre nem minden nap zuhanhat le úgy az ember egy repülő fedélzetéről, hogy azt tuti túl is élje – FRISSÍTVE
Sztrájkok okozhatnak fennakadásokat az olasz repülőtereken
2025. február 5-én, szerdán a poggyászkezelők tiltakozása miatt részleges sztrájkokra lehet számítani az olaszországi repülőtereken.
Spanyolország: új vasúti bérlet turisták számára
A bérlet többféle utazási lehetőségeket kínál.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.