Ön is ajánlaná Magyarországot a külföldi turistáknak?

A PayPal és a GfK felmérésében a magyar válaszadók 92%-a ajánlaná külföldieknek az ország meglátogatását, és csupán 4 százalék szerint nem érdemes ide utazni.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A PayPal és a GfK regionális utazási szokásokat vizsgáló kutatása szerint Közép- és Kelet-Európa egyre népszerűbb turisztikai célpont a régiós turisták körében.

A magyar turisták számára elsősorban a kedvező árszínvonal és a természeti, kulturális látnivalók teszik vonzóvá a térség országait.

A kutatás szerint a magyarok magasra értékelik az ország turisztikai vonzerejét: a válaszadók 92%-a ajánlaná külföldieknek Magyarország meglátogatását, és csupán 4 százalék szerint nem érdemes ide utazni.

A megkérdezettek szerint a két legérdekesebb látnivaló Magyarországon Budapest (42%) és a Balaton (41%). Más régiós országokkal összehasonlítva a csehek és a lengyelek ugyancsak 92%-a szerint érdemes országukba látogatni, míg a legmagabiztosabbak a görögök, akik 99%-ban ajánlanák Görögországot.

Mik a magyar turisták legfontosabb szempontjai?

A látnivalókban gazdag és sokszínű régió számos úticélt kínál a turistáknak, a kutatás szerint a magyarok által leggyakrabban látogatottabb országok a térségben Horvátország, Szlovákia, és Románia.

Azoknak a magyar turistáknak, akik az elmúlt három évben legalább egy alkalommal jártak valamely közép-kelet-európai országban 47%-a utazott Horvátországba, 45% járt Szlovákiában és 34% Romániában. 

A célállomás kiválasztása elsősorban az utazás jellegétől függ. Az elmúlt három évben a magyarok 80%-a pihenés céljával látogatott valamely közép-kelet-európai országba, 38% utazott kifejezetten kulturális céllal, 14% családtagokat, vagy barátokat látogatott meg, 13% valamilyen eseményen vett részt.

Vásárlási céllal 11% látogatott valamely régiós országba, és a válaszadók 9%-a járt üzleti úton. Az utazás időpontját és időtartamát tekintve a magyarok többsége nyáron látogat Közép- és Kelet-Európába, és egy hetet tölt a célországban.

A legnépszerűbb időpontok az ünnepnapok, a hétvégék és az iskolai szünetek. A kiadásokat tekintve 40% 75.000 és 150.000 forint közötti összeget, 25% pedig maximum 75.000 forint összeget költ egy ilyen utazás alkalmával.

Mik a régióba történő utazás legfontosabb mozgatórugói?

A Közép- és Kelet-Európáról kialakult általános véleményt alátámasztja, hogy a régió országaiba utazók döntésüket első helyen a kedvező árakkal (86%) és az idilli környezettel (78%) indokolták.

Az úticél kiválasztásánál további fontos tényező a barátok online véleménye (66% tartja fontosnak), egyéb internetes oldalon található értékelések (65% tartja fontosnak) és a rendelkezésre álló fizetési lehetőségek (65% tartja fontosnak). 

“Az egyik legjobb dolog Közép- és Kelet-Európában a csak erre a régióra jellemző egyedülálló hangulat és a látnivalók változatossága: az utazó az otthonától néhány óra távolságra meglátogathat egy görög szigetet, biciklitúrára indulhat a Balaton körül, elábrándozhat Prága óvárosának sikátorait járva, vagy megnézheti a Tátra lélegzetelállító csúcsait” - foglalja össze Matt Komorowski, a PayPal észak- és közép-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója. 

„A könnyebb és biztonságosabb fizetés a szállodában, a múzeumokban, vagy repülőjegy megvásárlásakor kényelmesebbé teheti a turisták életét. Ilyenkor hasznos lehet aktiválni a PayPal One Touch szolgáltatást, ami bejelentkezve tartja a felhasználót, így egyetlen kattintással fizethetünk bármely mobilkészülékünk használatával. Ahelyett, hogy online adatlapok kitöltésével pazarolnánk az időt, több idő jut az élményekre.”

Autóval utazunk és egyre népszerűbb az online fizetés

Az internet egyértelműen a turisták egyik legfontosabb információforrása: a magyarok 63%-a az utazás megszervezésekor először a barátok véleményét és az online értékeléseket nézi meg, de 46% keresőmotorokat is használ az így összegyűjtött információ ellenőrzéséhez. Ugyanakkor a közösségi média egyre jelentősebb szerephez jut ezen a területen is.

A magyarok 26%-a használja a közösségi odalakat, hogy szálláshelyekről, turisztikai látnivalókról, adminisztratív természetű kérdésekről, élelmiszerekről gyűjtsön információt. A válaszadók mindössze 21%-a támaszkodik offline forrásokból származó információkra.

A legkedveltebb közlekedési eszköz továbbra is az autó, amelyet a magyar utazók 70%-a választ közép- és kelet-európai országokba történő utazáshoz, repülővel 23%, busszal 25% utazik.

Szálláshelyek tekintetében a magyarok 50%-a szállodában, 27% apartmanban vagy bérelt házban, 18% pedig a barátoknál történő elhelyezést részesíti előnyben. A magyar turisták 15%-a választja a kempinget utazása során.

A kiadások többségét jelenleg készpénzzel (78%), vagy bankkártyával (32%) fedezzük, de az online fizetési megoldások is egyre népszerűbbek, a válaszadók csak 42%-a részesíti előnyben az offline fizetési formákat az online lehetőségekkel szemben.

A kutatásból ugyancsak kiderül, hogy a magyar turisták 77%-a biztonsági, 57% pedig kényelmi szempontok alapján választ fizetőeszközt.

A kutatásban megkérdezett magyarok 26%-a használta a PayPal-t az utolsó nyaralása során valamilyen kiadásának fedezésére. A fizetési platform különösen népszerű 24-35 éves korosztály körében, akiknél ez az arány még magasabb (31%).

A szomszédos országok kedvelt célpontjai a cseheknek és a lengyeleknek is

Közép- és Kelet-Európa szintén népszerű célpont a környező országok lakosságának körében is.

A kutatás szerint az elmúlt három év során valamely közép-kelet-európai országba látogató csehek 68%-a járt Szlovákiában, a lengyel turisták 45%-a volt Csehországban, és a görögök 44%-a utazott Bulgáriába.

A magyarok, a lengyelek, a csehek és a görögök egyaránt ajánlanák országukat a külföldi turistáknak, hogy ott töltsék el szabadidejüket.

„Közép- és Kelet-Európa kifogyhatatlan gyönyörű helyek és látnivalók tekintetében. Horvátország természetesen nagyon népszerű a magyarok körében, mivel autóval kényelmesen és gyorsan elérhető, aztán itt van természetesen Görögország a kristálytiszta vízű strandokkal és a csodálatos kultúrával, de ha északra indulunk, Lengyelországban, már a határ közelében is olyan élmények várják az utazókat, mint például a nemrég Klodzkoban megnyílt MiniEuroland” – mondta a kutatás egyik magyar résztvevője.

A kutatás során feltett kérdésekre adott nyílt válaszok alapján számos válaszadó hangsúlyozta, hogy a közismert és népszerű célpontok mellett ajánlott a kevésbé ismert helyeket is felfedezni.

„Az olyan ismert nagyvárosokon kívül, mint például Prága, Budapest, vagy Athén, érdemes a Balkánra is elutazni, és nem csak a tengerparti területekre, hanem Szerbiába, vagy Macedóniába is. Ezek az országok kulturális és természeti látnivalók tekintetében is felveszik a versenyt a régió legnépszerűbb turisztikai látványosságaival” – mondta el a felmérés egy résztvevője.


A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába

A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába 

A The Boring Phone elnevezésű, valóban nem sokat tudó készülék e héten, a Milano Design Weeken debütált.
Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell

Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell 

Három új kiállítás, ahol átélhetjük az osztrák életérzést.
Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban

Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban 

A tavaly meghirdetett és szuper sikeres Kids Go Free promóció idén is elindult és már 56 dubaji szálloda ad lehetőséget a 12 éves kor alatti gyerekkel utazóknak, hogy kedvezményes áron nyaraljanak idén.
Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból

Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból 

Topdesigner termékek készülnek újrahasznosított kávézaccból.
Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek

Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek 

A veronai Al Condominio étterem tulajdonosa azt mondja, hogy a kezdeményezés pozitív fogadtatásra talált.
Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén

Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén 

Május közepétől Ausztria további hat hónappal meghosszabbítja a belső határellenőrzést Szlovéniával és Magyarországgal.
Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben

Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben 

Svájc legrégebbi egyetemvárosa a magyarok körében olyannyira népszerű, hogy a Svájcba irányuló repülős forgalmat a Budapest-Bázel útvonal vezeti.
Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont

Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont 

A számok alapján 2024-re is új látogatói rekordra számítanak.
A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat

A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat 

Az ingyenes utalványok május 31-ig, illetve az őszi szezonban lesznek érvényesek.
Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják...

Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják... 

Idén nyáron 65 napon át tartó kedvezmény-fesztivállal várja Dubaj a magyar látogatókat.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.