A környezettudatosság volt fókuszban a divatrajongók nagyszabású eseményén

Véget ért a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szervezésében megvalósult 14. Budapest Central European Fashion Week (BCEFW), a közép-európai régió központi divateseménye. A nagyszabású rendezvény rekordmagas számban vonzotta a divatrajongó közönséget, több mint 5000 érdeklődő vett részt az SS25 szezon bemutatóin, és telt házzal valósultak meg a Fashion Hub programjai.

2024. augusztus 26. és szeptember 1. között a divathét minden eddiginél több márkát hozott a magyar fővárosba, több mint 60 tervező kollekcióját láthatta a hazai és nemzetközi vendégsereg. A BCEFW a szezonban a régiós együttműködéseket, a feltörekvő tehetségeket és a fenntarthatóságra való tudatos törekvést helyezte a szakmai diskurzusok középpontjába.  

Jakab Zsófia, a kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, az MDDÜ vezérigazgatója a BCEFW eredményeivel kapcsolatban kiemelte:

Idén a korábbi éveket messze túlszárnyaló érdeklődést tapasztaltunk a Budapest Central European Fashion Week rendezvényeivel kapcsolatban. Ez a nagyobb figyelem lehetőséget adott arra, hogy olyan fontos témákat emeljünk be a szakmai párbeszédbe, mint a fenntarthatósággal kapcsolatos törekvések és a szakmai kollaborációk."

Rekordszámú régiós márka mutatkozott be

A divathét minden eddiginél több márkát hozott a magyar fővárosba
A divathét minden eddiginél több márkát hozott a magyar fővárosba
Fotó: BCEFW

Idén rekordszámban mutatkoztak be régiós márkák, amelyhez a Slovak Fashion Council, a Ljubljana Fashion Week, a Belgrad Fashion Week és a Ukranian Fashion Week szervezeteivel köttetett hosszú távú megállapodások is hozzájárultak. A hasonló együttműködésekben látják a jövőt, azzal a célkitűzésükkel összhangban, hogy a BCEFW egy összekötő hídszerepet töltsön be, amely a szakmai kapcsolatok platformja is tud lenni.

Augusztus 26-án vette kezdetét 14. alkalommal a BCEFW, egy közel 40 helyszínből álló side event sorozattal, amelyhez a hétvégén a Millenárison rendezett programelemek, divatbemutatók, prezentációk és a népszerű Fashion Hub is felsorakozott. 

A side eventek minden eddiginél több látogatót vonzottak, a változatos előadások és workshopok révén a társművészeti ágak felfedezésére is lehetőséget biztosítottak.

A régiós márkák a Slovakian Fashion Council, a Ljubljana Fashion Week, a Belgrad Fashion Week és a Ukranian Fashion Week szervezeteivel kötött megállapodások révén kollektív bemutatók és prezentációk formájában valósultak meg. Idén nyolc szerb, egy marokkói, két szlovén, három lengyel, négy szlovák, egy bosznia-hercegovinai és négy ukrán tervező kapott helyet a BCEFW programjában. Egy együttműködés keretében többek között a Rejtő Sándor Könnyűipari és Környezetmérnöki Kar Terméktervező Intézetének ipari termék- és formatervező mérnöki szakos hallgatóinak kollektív prezentációját is láthatták, a feltörekvő tehetségekkel a fókuszban.

A fenntarthatóságra való tudatos törekvések kerültek a szakmai diskurzusok középpontjába 
A fenntarthatóságra való tudatos törekvések kerültek a szakmai diskurzusok középpontjába 
Fotó: BCEFW

Kiemelt szerepet kapott a környezettudatosság

Az esemény tudatos gyakorlatokra ösztönző törekvéseit a BCEFW honlapján ismertetett Conscious Fashion Initiative keretrendszere előzte meg. Ennek részeként jött létre a Conscious by BCEFW kategória, amelyben olyan márkák szerepeltek, amelyek az Advisory Board döntése alapján megfeleltek a fenntartható üzleti gyakorlatokat meghatározó kritériumoknak.

A MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.-vel és a Millenárissal kötött partnerség útján textilgyűjtő konténert helyeztek ki a rendezvény hétvégéjének idejére, hogy elősegítsék az újrahasznosítást és ösztönözzék a fenntartható gondolkodást a látogatók és a környéken lakók körében – az akció során csaknem 400 kg használt ruhadarab gyűlt össze.

A kifutón megjelentek a jól ismert helyi márkák kollekciói is, catwalk show-k, BCEFW Showcase bemutatók és prezentációk keretein belül, továbbá a New Generation és Young Talents kategóriák fiatal tehetségei is bemutatkoztak a nagyközönség előtt. A hétvégi programot az önálló szervezésű programok gazdagították, a divatbemutatók idén több mint 3500 egyedi látogatót vonzottak a Millenáris G épületébe.

Teltházas Fashion Hub események

Az ingyenes programok keretében az érdeklődők világsikereket elért magyarok és nemzetközileg elismert szakemberek beszámolóit és beszélgetéseit hallhatták a kreatívipar izgalmas területeiről, továbbá interaktív workshopokon vehettek részt. Szombaton és vasárnap prezentációk keretében mutatkozott be több mint 20 tervező a helyszínen. Ugyanitt divat- és kreatívipar márkák kiállítói várták az érdeklődőket, akik testközelből ismerkedhettek meg a hazai termékekkel.

A rendezvényen a hazai szakma mérvadó képviselői mellett a nemzetközi divatszíntér meghatározó szereplői is tiszteletüket tették. Az esemény során az ELLE Poland és ELLE Ukraine szerkesztői, valamint az NSS, a Vogue Italia, Vogue Adria és 10 Magazine US újságírói is részt vettek, akárcsak Gili Biegun, Shay Zanco influencerek és Despi Naka streetstyle fotós. 

 


Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét

Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét 

Ausztráliából hozta haza a Virág Judit Galéria, a Madame Tussauds Budapestben mutatták be a csodálatos portrét.
Máté Bence az év madárfotósa

Máté Bence az év madárfotósa 

A második fordulóba került képek összesen 170 különböző madárfajt örökítettek meg.
Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben

Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben 

Idén már 11. alkalommal került megrendezésre az Év kutyabarát helye kampány a Kutyabarát.hu szervezésében, ismét hatalmas érdeklődés övezte a kutyabarát szállások, vendéglátóhelyek és munkahelyek megmérettetését.
Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók

Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók 

Szajkók segítenek a faültetésben Pesterzsébeten és Veresegyház határában.
Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására

Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására 

Hetedik alkalommal jelentkezik a Resident Art Fair karácsonyi vására, ezúttal Allegro Barbaro címmel.
Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!

Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!  

Lehet, hogy az Ön szavazata dönti el, melyik szálloda vagy vendéglátóegység kapja a rangos közönségdíjat az idei döntőbe került pályázók közül.
Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán

Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán 

Az évfordulót a bencések egész évben számos lelkiségi, kulturális és turisztikai, programmal ünnepelték.
Új kiállítás a kortárs művészeti központban

Új kiállítás a kortárs művészeti központban 

Újabb időszaki kiállítás megnyitására készül az MBH Bank Művészeti Alapítvány támogatásával működő Hungarian Art & Business (HAB) művészeti központ, amely ezúttal a kert mint ember által alakított természet világába invitálja majd a látogatókat.
Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval

Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval 

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott.
Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások

Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások 

A latin-amerikai absztrakt művészet úttörőjének alkotásai a Cervantes Intézetben.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.