A környezettudatosság volt fókuszban a divatrajongók nagyszabású eseményén

Véget ért a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szervezésében megvalósult 14. Budapest Central European Fashion Week (BCEFW), a közép-európai régió központi divateseménye. A nagyszabású rendezvény rekordmagas számban vonzotta a divatrajongó közönséget, több mint 5000 érdeklődő vett részt az SS25 szezon bemutatóin, és telt házzal valósultak meg a Fashion Hub programjai.

2024. augusztus 26. és szeptember 1. között a divathét minden eddiginél több márkát hozott a magyar fővárosba, több mint 60 tervező kollekcióját láthatta a hazai és nemzetközi vendégsereg. A BCEFW a szezonban a régiós együttműködéseket, a feltörekvő tehetségeket és a fenntarthatóságra való tudatos törekvést helyezte a szakmai diskurzusok középpontjába.  

Jakab Zsófia, a kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, az MDDÜ vezérigazgatója a BCEFW eredményeivel kapcsolatban kiemelte:

Idén a korábbi éveket messze túlszárnyaló érdeklődést tapasztaltunk a Budapest Central European Fashion Week rendezvényeivel kapcsolatban. Ez a nagyobb figyelem lehetőséget adott arra, hogy olyan fontos témákat emeljünk be a szakmai párbeszédbe, mint a fenntarthatósággal kapcsolatos törekvések és a szakmai kollaborációk."

Rekordszámú régiós márka mutatkozott be

A divathét minden eddiginél több márkát hozott a magyar fővárosba
A divathét minden eddiginél több márkát hozott a magyar fővárosba
Fotó: BCEFW

Idén rekordszámban mutatkoztak be régiós márkák, amelyhez a Slovak Fashion Council, a Ljubljana Fashion Week, a Belgrad Fashion Week és a Ukranian Fashion Week szervezeteivel köttetett hosszú távú megállapodások is hozzájárultak. A hasonló együttműködésekben látják a jövőt, azzal a célkitűzésükkel összhangban, hogy a BCEFW egy összekötő hídszerepet töltsön be, amely a szakmai kapcsolatok platformja is tud lenni.

Augusztus 26-án vette kezdetét 14. alkalommal a BCEFW, egy közel 40 helyszínből álló side event sorozattal, amelyhez a hétvégén a Millenárison rendezett programelemek, divatbemutatók, prezentációk és a népszerű Fashion Hub is felsorakozott. 

A side eventek minden eddiginél több látogatót vonzottak, a változatos előadások és workshopok révén a társművészeti ágak felfedezésére is lehetőséget biztosítottak.

A régiós márkák a Slovakian Fashion Council, a Ljubljana Fashion Week, a Belgrad Fashion Week és a Ukranian Fashion Week szervezeteivel kötött megállapodások révén kollektív bemutatók és prezentációk formájában valósultak meg. Idén nyolc szerb, egy marokkói, két szlovén, három lengyel, négy szlovák, egy bosznia-hercegovinai és négy ukrán tervező kapott helyet a BCEFW programjában. Egy együttműködés keretében többek között a Rejtő Sándor Könnyűipari és Környezetmérnöki Kar Terméktervező Intézetének ipari termék- és formatervező mérnöki szakos hallgatóinak kollektív prezentációját is láthatták, a feltörekvő tehetségekkel a fókuszban.

A fenntarthatóságra való tudatos törekvések kerültek a szakmai diskurzusok középpontjába 
A fenntarthatóságra való tudatos törekvések kerültek a szakmai diskurzusok középpontjába 
Fotó: BCEFW

Kiemelt szerepet kapott a környezettudatosság

Az esemény tudatos gyakorlatokra ösztönző törekvéseit a BCEFW honlapján ismertetett Conscious Fashion Initiative keretrendszere előzte meg. Ennek részeként jött létre a Conscious by BCEFW kategória, amelyben olyan márkák szerepeltek, amelyek az Advisory Board döntése alapján megfeleltek a fenntartható üzleti gyakorlatokat meghatározó kritériumoknak.

A MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.-vel és a Millenárissal kötött partnerség útján textilgyűjtő konténert helyeztek ki a rendezvény hétvégéjének idejére, hogy elősegítsék az újrahasznosítást és ösztönözzék a fenntartható gondolkodást a látogatók és a környéken lakók körében – az akció során csaknem 400 kg használt ruhadarab gyűlt össze.

A kifutón megjelentek a jól ismert helyi márkák kollekciói is, catwalk show-k, BCEFW Showcase bemutatók és prezentációk keretein belül, továbbá a New Generation és Young Talents kategóriák fiatal tehetségei is bemutatkoztak a nagyközönség előtt. A hétvégi programot az önálló szervezésű programok gazdagították, a divatbemutatók idén több mint 3500 egyedi látogatót vonzottak a Millenáris G épületébe.

Teltházas Fashion Hub események

Az ingyenes programok keretében az érdeklődők világsikereket elért magyarok és nemzetközileg elismert szakemberek beszámolóit és beszélgetéseit hallhatták a kreatívipar izgalmas területeiről, továbbá interaktív workshopokon vehettek részt. Szombaton és vasárnap prezentációk keretében mutatkozott be több mint 20 tervező a helyszínen. Ugyanitt divat- és kreatívipar márkák kiállítói várták az érdeklődőket, akik testközelből ismerkedhettek meg a hazai termékekkel.

A rendezvényen a hazai szakma mérvadó képviselői mellett a nemzetközi divatszíntér meghatározó szereplői is tiszteletüket tették. Az esemény során az ELLE Poland és ELLE Ukraine szerkesztői, valamint az NSS, a Vogue Italia, Vogue Adria és 10 Magazine US újságírói is részt vettek, akárcsak Gili Biegun, Shay Zanco influencerek és Despi Naka streetstyle fotós. 

 


Javult a természetes fürdővizeink minősége

Javult a természetes fürdővizeink minősége 

A 2024-ben 288 természetes fürdővizet tartottak nyilván Magyarországon. Ezek közül 193 kiváló, 58 jó és 4 tűrhető minősítést kapott.
Itt a friss TKI index

Itt a friss TKI index 

2025. májusban a turisztikai cégek 70 százalék szolgáltatási árainak növekedéséről számolt be az elmúlt 3 hónapra vonatkozóan az előző év azonos időszakához mérten.
Határon átívelő turisztikai egyesület született

Határon átívelő turisztikai egyesület született 

Megalakult a Fernenet – új határon átnyúló turisztikai egyesület a Fertő-tó térségében.
Életműkiállítás a belvárosi galériában

Életműkiállítás a belvárosi galériában 

Grandiózus életműkiállítással indítja útjára a nyarat a Virág Judit Galéria.
Megújult a legendás gemenci kőkereszt

Megújult a legendás gemenci kőkereszt 

A település központi részén, az árvízvédelmi töltés mellett, az egykori keselyűsi csárda előtt álló emlékművet bárki megcsodálhatja.
Indul a Muslinca Bringakör

Indul a Muslinca Bringakör 

A Muslinca Bringakör egy ingyenes, játékos, felfedező jellegű kerékpáros kihívás.
 Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén

Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén 

Siófok a legnépszerűbb pünkösdi úti cél belföldön az egyik szállásfoglaló portál friss foglalási adatai szerint a közelgő hosszú hétvégén.
Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen

Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen 

Az országos környezetszépítő verseny legnépszerűbb kategóriái 2025-ben az Év főtere és az Év fasora.
 Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját

Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját 

Negyven nap, majdnem 30.000 kilométer, 3274 gyalogló.
Kulturális randevú Göcsejben

Kulturális randevú Göcsejben 

Az eseménysorozat a göcseji dombok között idén 22 településen több mint 60 programot és közel 100 élményt kínál a „fenntartható lassúság” jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.