A vendégértékelések meghatározó ereje

Ha ma valaki utazást szervez, nem térképet nyit ki, hanem véleményeket. A turisztikai szektorban, különösen az élményalapú szolgáltatásoknál, a vendégértékelések irányt mutatnak, megerősítenek, vagy épp eltántorítanak az adott úti céltól.

GetYourGuide legfrissebb, 2025 tavaszára készült jelentése szerint

az online vélemények jelentősége az elmúlt években nemcsak megnőtt, hanem meghatározóvá vált. A platform adatai alapján 2019 óta több mint 420 százalékkal nőtt a véleményezési arány az utazási élmények kategóriájában, ami jóval meghaladja az iparági átlagot.

A digitalizáció következményeként a teljes vásárlói út az online térbe került:

az utazást tervezők már nem csupán foglalnak az interneten, hanem inspirációt keresnek, összehasonlítanak, kutatnak.

A fogyasztói pszichológia változását jól mutatja, hogy három értékelés már háromszoros konverziót hoz, tizenöt vélemény után pedig tízszer nagyobb az esély a foglalásra, mint ha egy terméknek semmilyen visszajelzése nem lenne.


Fotó: kerkom.hu

A kutatás egyik legérdekesebb következtetése a „super-spender” csoport, az ún. Explorerek magatartása. Ők a szabadidős utazási költések 60 százalékáért felelnek, és jellemző rájuk, hogy maguk szervezik meg az utazást, szeretnek kutatni, tervezni, és hiteles, személyes tapasztalatokra építeni a döntéseiket. 

Az Explorerek nem a prospektusok világában élnek, hanem más utazók élményei között keresik a saját útvonalukat

– mondja Tóth Mihály marketingkommunikációs szakértő, a MyReview.hu alapítója szerint az ő megszólításukhoz az adatvezérelt tartalom, a valódi fotók és a részletes, naprakész leírások jelentik az alapot.

A jelentés arra is rávilágít, hogy az élményalapú turizmusban a legfőbb örömforrás nem a program típusa, hanem az idegenvezető vagy a helyi személyzet: a pozitív értékelések 98 százaléka említi meg őket kulcsszereplőként. Érdekes módon

a legtöbb panasz viszont a logisztikai problémákból fakad: késések, félreérthető találkozási pontok vagy a program hosszának nem megfelelő kommunikálása rontják leginkább az élményt. 

Az is világos, hogy az értékelésre való ösztönzés nemcsak hogy megéri, de kötelező eleme kell, hogy legyen egy modern turisztikai cég CRM-rendszerének.

Az utazók több mint fele két-hat nap között ad értékelést, ha kap emlékeztetőt – a legjobb időzítés a harmadik nap. Az e-mail továbbra is a legjobban teljesítő csatorna, különösen akkor, ha az üzenet rövid, személyes, és azonnali cselekvésre ösztönöz.

A piaci különbségek is számítanak: míg a német és francia vendégek érzékenyek a zsúfoltságra és az ár-érték arányra, az amerikai utasokat a logisztika és az információhiány frusztrálja. A nemzetközi vendégkörhöz való alkalmazkodás nemcsak nyelvi vagy időzítési kérdés, hanem stratégiai előny is lehet. Az előzetes kommunikációban érdemes megemlíteni a várható torlódásokat, utazási időket, és még a kevésbé kellemes elemeket is – ezek az információk nem elriasztják, hanem megnyugtatják a vendéget.

A jelentés végkövetkeztetése: a vélemények mennyisége és minősége ma már nemcsak a vendégbizalmat befolyásolja, hanem a keresési rangsorokat és a foglalások számát is. 


A közlekedési napot szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum

A közlekedési napot szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum 

A BKV – a Magyar Autóklubbal együttműködve – az idén is csatlakozik a közlekedési kultúra napja programsorozathoz.
Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál

Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál 

Új értékesítési vezető érkezett a német hátterű utazásszervezőhöz.
Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén

Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén 

Új fejezet nyílik a Sziget életében, megőrizve a különleges atmoszférát és a változatos programokat, miközben látványos újításokkal is várják a látogatókat.
Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán

Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán 

„Ez Magyarország legszebb szabadidősport-rendezvénye”, hallhattuk az ALDI Futógála beharangozó eseményén május 8-án, a Cafe Frei BudaParton lévő egységében.
75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest

75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest 

Idén Sopronban indul a fesztiválszezon.
Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon

Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon  

Az idei Gizella Napok keretében, május 10-én és 11-én vezetett sétákon fedezhetjük fel a Szent Mihály Főszékesegyházat, ahol Szent István király hitvesének két ereklyéjét is őrzik.
Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában

Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában 

Hamarosan az ország több pontján is megtekinthető a Szipál-univerzum.
TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket

TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket 

Bár a turizmus bizalmi mutatói még így is kedvezőbbek, mint a nemzetgazdasági átlag vagy más ágazatok indexei, a szálláshely-szolgáltatás, a vendéglátás és az egyéb turisztikai szektor is visszaesést mutat.
Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért

Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért  

Célja, hogy a terület ökológiai, klímavédelmi és turisztikai szempontból is megújulhasson.
Új szakember a HotelPremio Group csapatában

Új szakember a HotelPremio Group csapatában 

Senior event szakember érkezett az ügynökséghez.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.