Szendrei Mónika a lányát veszítette el a balesetben és a 24.hu-nak elmondta, hogy azt szeretnék, ha végre korrekt kép alakulna ki arról, hogy mi történik az áldozatok hozzátartozóival az olaszországi tragédia után.
Először a Groupama megajánlott a családok kárpótlására egy összeget. Ez azonban méltatlan volt, ezért a szülők ezt nem fogadták el – mondta.
Az ajánlat a következő volt: egy elveszített gyermek után a család szülőnként hatmillió, testvérenként hárommillió, nagyszülőként pedig egymillió forintot kap. Ennek eddig még csak részleteit utalták ki.
Azért a Groupamának kell fizetnie, mert ők szerződtek a busz és a gyerekek biztosítására is. Az előbbire a buszt üzemeltető Pizolit Kft.-val, az utóbbira a Klebelsberg Központtal, minden iskolába járó gyerekre. Szendrei Mónika ráadásul úgy tudja, amikor a veronai baleset történt, az utóbbi szerződés még nem is volt meg, ugyanis az Alianz szerződése már lejárt, a Groupama pedig még nem nyert az állami iskolafenntartó által kiírt tenderen.
A Groupama oldalán található sajtóközlemény szerint: "Bár a baleset körülményeinek vizsgálata, és ezzel összefüggésben a jogi felelősség megállapítása még jelenleg is folyamatban van, a biztosítótársaság azokban az esetekben, ahol a rendelkezésre álló információk alapján meghatározható volt a kárösszegek nagysága és a kiutaláshoz szükséges dokumentumok – mint például a kártérítési igényre vonatkozó bejelentés, vagy a gyámhatóság hozzájárulása – is beérkeztek, a veronai baleset károsultjai és hozzátartozói számára kifizette a kártérítési összegeket, az alábbiaknak megfelelően.
Az érintetteknek kifizetésre kerülő sérelemdíjak, tekintettel a baleset különösen tragikus körülményeire, a magyar gyakorlatban meghatározott kártérítési összegek felső határán mozognak.
A Groupama Biztosító a kárügyeket ezzel nem zárta le, a társaság a tragikus baleset érintettjeivel, áldozatainak hozzátartozóival továbbra is aktív párbeszédre törekszik, így az átutalt sérelemdíjakkal kapcsolatban is biztosítja a lehetőséget a további egyeztetésre.
A balesetben érintettek között van néhány család, akiktől ez idáig még nem érkezett kárigény, ezért a biztosítótársaság az ő esetükben tovább keresi a kapcsolatfelvétel lehetőségét annak érdekében, hogy kárigényüket felmérhesse, és számukra is mielőbb kártérítést nyújthasson.
A Groupama Biztosító továbbra is fenntartja a kapcsolatot az érintettekkel, kiemelten kezeli valamennyi károsult ügyét. "
A teljes 24.hu-s cikket itt olvashatja.
Forrás: 24.hu
Forrás: Groupama