A lépcsőn is ültek idei első insta workshopunkon

Hatalmas érdeklődés kísérte idei első turisztikai workshopunkat. Aki ott volt, tanusíthatja: megérte rászánni ezt a február közepi kedd délelőttöt, mert ritka profi programot rakott össze szakértői partnerünk, a Crane. Szakmai partnerünk pedig a program lehetőségének megteremtésében a Magyar Beutaztatók Szövetsége (MABEUSZ) volt.

Nem lehet instagramot l’art por l’art csinálni, állapította meg a program bevezetőjében Boroznaki Gergő, a Crane Account Directora.

Ha regényt szeretnél írni, ne az instát válaszd!

Hozzátette, az instagram nem egy állandó, hanem nagyon is dinamikusan változó terület, majd röviden bemutatta, melyek a friss trendek, hányan használjuk ezt a felületet mi, magyarok (jelenleg megközelítően 1,2 millióan), és azt, mi a különbség magán és üzleti profil között. Fotók elhelyezéséről, hashtagek alakalmazásáról, képmegosztásokról is szó esett, valamint arról, hogy itt kizárólag rövid, lényegre törő szövegek elhelyezésére van mód, mert ez alapvetően a szép képekről, fotókról szóló üzenet.

Mit szeret a magyar? És mire jó az insta?

Furcsa mód, jegyezte meg Gergő, a magyarok szeretik az instastorykat (saját felméréseik ezt bizonyítják), sőt, az sem zavarja instázó hazánk fiait, lányait, ha rekllám rejtőzik a történetek mélyén. Majd összegezte azt is, mire jó ez a közösségi felület: ismertségépítésre, like-gyűjtésre, influencerekkel való együttműködésre, igényes vizuális tartalom előállításra, forgalom terelésre és megosztásra.

A magyarok insta szokásai kapcsán még elhangzott, hogy nálunk a lányok/nők szeretik igazán az instát, egy átlag magyar felhasználónak 287 követője van, és sok a magyar közt a heavy useer, vagyis aki többször is naponta fellátogat az oldalra (nehogy lemaradjon valamiről). Magyarokat a design, a turisztika, a városok, a szép természeti tájak érdeklik, valamint a barátok, családok feltett érdekes pillanatai.

És érdekes volt még az az információ is, hogy míg honfitársaink 2015-ben naponta tettek ki posztokat, addig mára ez a szokás alaposan lelohadt, igazából a havi feltöltések száma nőtt.

Márkák, influencerek 

Az influencerek kapcsán Filep Cecília, a cég Junior Social Media Managere elmondta, hogy állnak ma a top hazai influencerek (Palvin Barbi 10 millió követővel, mögötte Dzsudzsák Balázs topog a sorban 1 millió követővel), valamint a külföldi topokról is hallhattunk (Cristiano Ronaldo, Selena Gomez, Ariadna Grande stb). Sikeres világutazó influencerekről, drónos tartalom készítőkről, sőt, egy láma sztárról is hallhattunk érdekes, ámde korántsem fontos információkat. 

A magyar influencerek közül is kiemelt a szakértő néhány jelentőset (Csányi Viki, Magyarosi Csaba, Travellina), majd Gergő egy érdekes pereskedés történetét mesélte el, amiben egy félig tudattalan influencer esett abba a hibába, hogy rossz házba kopogtatott ingyen ételért, szállásért.

Végül a témával kapcsolatban nagyon fontos tippeket hallhattunk a szakértőktől: kérjék be az utazási irodások, szállodások, éttermesek - ahová influencerek jelentkeznek be, vagy ők szeretnének valakivel együtt dolgozni - a követőiket, nézzék át alaposan a követők listáját, like-olási szokásaikat, nem feltétlenül a legfelkapottabb influencerekkel mindig a leghatásosabb dolgozni, és egy nagyon komoly veszélyről a követők hamisításáról is sok szó esett.

Mi számít reklámnak?

Végül azt is megtudtuk az előadóktól, hogy a GVH előírásai, tilalmai mit tartalmaznak influenceres vagy más, reklámot hordozó tartalom esetében. Milyennek kell lenni a megfelelő jelölésnek, és mindenkor alkalmazni kell a jelölést, ha reklámtartalom van képben, szövegben vagy mindkettőben. Ha pedig nem jelzik az adott felületen - a kollektív felelősség elve érvényesül, azaz nem csak az influencert marasztalják el, hanem azt is büntetik, aki az adott tartalmat megrendelte.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forrás: Turizmus Online


Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén

Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén 

Nyit a Vörösmarty Tavasz. Még locsolkodás is lesz a pesti Belvárosban.
Magyar design a nemzetközi élvonalban

Magyar design a nemzetközi élvonalban 

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) immár negyedik alkalommal biztosít megjelenési lehetőséget a kreatívipari szereplőknek a designipar egyik legnívósabb szakmai eseményén, a Milan Design Weeken április 7-13. között.
Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont!

Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont! 

Közel ötvenezer vendéget fogadott a Sípark a 2023-2024-es téli szezonban.
Több, mint ötven koncert – teljes a Jazzfest Budapest programja

Több, mint ötven koncert – teljes a Jazzfest Budapest programja 

A Jazzfest Budapest április 27. és május 14. között negyedik alkalommal hozza el a műfaj legkiválóbb hazai és nemzetközi előadóit a főváros különböző helyszíneire.
Még jelentkezhet a Kerékpáros Turisztikai Konferenciára

Még jelentkezhet a Kerékpáros Turisztikai Konferenciára 

Így még azok is csatlakozhatnak előadóként, akik nem tudták időben elkészíteni az absztraktjukat.
Vidéki vs. fővárosi rendezvényhelyszínek – szakértői kerekasztal a Rókusfalvy Birtokon

Vidéki vs. fővárosi rendezvényhelyszínek – szakértői kerekasztal a Rókusfalvy Birtokon 

Az „Út a fenntartható desztinációmenedzsment felé” című kerekasztalbeszélgetés a vidéki és fővárosi rendezvényhelyszínek szerepét vizsgálta.
Francia példa a szatmári és beregi térségben a turizmus fellendítéséért

Francia példa a szatmári és beregi térségben a turizmus fellendítéséért 

Cél, hogy a helyi nyersanyagok és termékek, valamint a térség épített és természetei értékei széles körben ismertté váljanak.
Várják a pályázatokat a MaReSz Flash Awardra

Várják a pályázatokat a MaReSz Flash Awardra 

Már több mint 50 pályázat érkezett az idei Flash díjra, a rendezvényszakma legnevesebb megmérettetésére.
Elkészült a V4 országok zarándokhelyeinek digitális térképe

Elkészült a V4 országok zarándokhelyeinek digitális térképe 

A projekt a Visegrádi országok zarándokturizmusának támogatását célozza meg.
Visit Hungary: összesítő adatok a tavalyi belföldi vendégforgalomról

Visit Hungary: összesítő adatok a tavalyi belföldi vendégforgalomról 

Magas volt a belföldi vendégforgalom 2024-ben, a vármegyék nyertese Veszprém volt, ahol több mint egymillió hazai vendéget fogadtak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.