A lépcsőn is ültek idei első insta workshopunkon

Hatalmas érdeklődés kísérte idei első turisztikai workshopunkat. Aki ott volt, tanusíthatja: megérte rászánni ezt a február közepi kedd délelőttöt, mert ritka profi programot rakott össze szakértői partnerünk, a Crane. Szakmai partnerünk pedig a program lehetőségének megteremtésében a Magyar Beutaztatók Szövetsége (MABEUSZ) volt.

Nem lehet instagramot l’art por l’art csinálni, állapította meg a program bevezetőjében Boroznaki Gergő, a Crane Account Directora.

Ha regényt szeretnél írni, ne az instát válaszd!

Hozzátette, az instagram nem egy állandó, hanem nagyon is dinamikusan változó terület, majd röviden bemutatta, melyek a friss trendek, hányan használjuk ezt a felületet mi, magyarok (jelenleg megközelítően 1,2 millióan), és azt, mi a különbség magán és üzleti profil között. Fotók elhelyezéséről, hashtagek alakalmazásáról, képmegosztásokról is szó esett, valamint arról, hogy itt kizárólag rövid, lényegre törő szövegek elhelyezésére van mód, mert ez alapvetően a szép képekről, fotókról szóló üzenet.

Mit szeret a magyar? És mire jó az insta?

Furcsa mód, jegyezte meg Gergő, a magyarok szeretik az instastorykat (saját felméréseik ezt bizonyítják), sőt, az sem zavarja instázó hazánk fiait, lányait, ha rekllám rejtőzik a történetek mélyén. Majd összegezte azt is, mire jó ez a közösségi felület: ismertségépítésre, like-gyűjtésre, influencerekkel való együttműködésre, igényes vizuális tartalom előállításra, forgalom terelésre és megosztásra.

A magyarok insta szokásai kapcsán még elhangzott, hogy nálunk a lányok/nők szeretik igazán az instát, egy átlag magyar felhasználónak 287 követője van, és sok a magyar közt a heavy useer, vagyis aki többször is naponta fellátogat az oldalra (nehogy lemaradjon valamiről). Magyarokat a design, a turisztika, a városok, a szép természeti tájak érdeklik, valamint a barátok, családok feltett érdekes pillanatai.

És érdekes volt még az az információ is, hogy míg honfitársaink 2015-ben naponta tettek ki posztokat, addig mára ez a szokás alaposan lelohadt, igazából a havi feltöltések száma nőtt.

Márkák, influencerek 

Az influencerek kapcsán Filep Cecília, a cég Junior Social Media Managere elmondta, hogy állnak ma a top hazai influencerek (Palvin Barbi 10 millió követővel, mögötte Dzsudzsák Balázs topog a sorban 1 millió követővel), valamint a külföldi topokról is hallhattunk (Cristiano Ronaldo, Selena Gomez, Ariadna Grande stb). Sikeres világutazó influencerekről, drónos tartalom készítőkről, sőt, egy láma sztárról is hallhattunk érdekes, ámde korántsem fontos információkat. 

A magyar influencerek közül is kiemelt a szakértő néhány jelentőset (Csányi Viki, Magyarosi Csaba, Travellina), majd Gergő egy érdekes pereskedés történetét mesélte el, amiben egy félig tudattalan influencer esett abba a hibába, hogy rossz házba kopogtatott ingyen ételért, szállásért.

Végül a témával kapcsolatban nagyon fontos tippeket hallhattunk a szakértőktől: kérjék be az utazási irodások, szállodások, éttermesek - ahová influencerek jelentkeznek be, vagy ők szeretnének valakivel együtt dolgozni - a követőiket, nézzék át alaposan a követők listáját, like-olási szokásaikat, nem feltétlenül a legfelkapottabb influencerekkel mindig a leghatásosabb dolgozni, és egy nagyon komoly veszélyről a követők hamisításáról is sok szó esett.

Mi számít reklámnak?

Végül azt is megtudtuk az előadóktól, hogy a GVH előírásai, tilalmai mit tartalmaznak influenceres vagy más, reklámot hordozó tartalom esetében. Milyennek kell lenni a megfelelő jelölésnek, és mindenkor alkalmazni kell a jelölést, ha reklámtartalom van képben, szövegben vagy mindkettőben. Ha pedig nem jelzik az adott felületen - a kollektív felelősség elve érvényesül, azaz nem csak az influencert marasztalják el, hanem azt is büntetik, aki az adott tartalmat megrendelte.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forrás: Turizmus Online


 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein

Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.
Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány

Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány 

A helyzet azért is aggasztó, mert a két telep a magyar-szlovák határ közelében van.
A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre

A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre 

A fizetés mértéke és a juttatási csomag a legfőbb vonzerő.
Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine

Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine  

Április 8-án Budapest legújabb attrakciója egy egyedülálló időutazásra hív.
Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben

Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben 

Egyéves születésnapját igencsak különleges módon ünnepli a veszprémi Várbörtön Látogatóközpont.
Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál

Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál 

Csaknem harminc rendezvényt kínál a Békéscsabai Tavaszi Fesztivál.
Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.