A jövő már jelen van – akár ez is lehetett volna a mottója a K&K Hotel Operában rendezett találkozónak. A szekció vezetője, Franciscy Gergő által moderált minikonferencia témái a szállodaipar legfrissebb kihívásaira keresték a válaszokat.
Csizmazia Tibor, az Enjoy Café tulajdonosa egy robotpincérrel érkezett, néhány hónapja nyílt kávézójukban ugyanis egy öt robotból álló digitális egység erősíti a humán személyzet munkáját. A szoftverfejlesztéssel foglalkozó szakember a robotokkal kapcsolatos tapasztalatait és vízióit is megosztotta a hallgatósággal. Bár a technológia még gyerekcipőben jár, mondta, a vendégélmény fokozására és csúcsidőben az emberi munkaerő tehermentesítésére már alkalmasak ezek a gépek, legyen szó akár felszolgálásról, akár vendégtájékoztatásról a recepcióban. Az általuk használt robotsegédek 30 nyelven tudják elmondani azt, amit beléjük programoztak, s bár interakcióra még nem képesek, „beszélő prospektusként” kiválóan működnek. A robotika ugyanakkor rohamléptekkel halad: a gépek már elkezdtek reagálni az emberre, és hamarosan fejlettebb kommunikációra is képesek lesznek. Csizmazia Tibor azt is elmondta, hogy jó eséllyel egy év múlva magyar fejlesztésű robotokkal is találkozhatunk a vendéglátásban.
A generációváltás jegyében mutatkozott be a BGE-KVIF hallgatóiból szerveződött The Rubicons elnevezésű csapat. Az fiatalok nemrégiben sikeresen szerepeltek egy nemzetközi hotelmenedzsment versenyen, ahol a 36 indulóból az 5. helyen végeztek. A verseny a felsőoktatás megújulását járta körül old school versus new school témában, válaszokat keresve az új generáció igényeire. Amint a diákok prezentációjából kiderült, a fiatalok az elméleti ismeretek helyett nagyobb hangsúlyt helyeznének a készségek fejlesztésére és a gyakorlati tapasztalatokra. A The Rubicons csapata felkészítő tanáruk, Karakasné Dr. Morvay Klára docens közreműködésével egy kis játékba is bevonta a hallgatóságot, megidézve azt az érvelési technikát, amivel a versenyen sikeresen szerepeltek.
A Gazdasági Versenyhivatal influencereket érintő friss döntése is mutatja az influencer-marketing kérdésének aktualitását. Ezt a témát járta körül Sass Dani, az Armadillo reklámügynökség kreatív igazgatója, aki arra hívta fel a figyelmet, hogy ma már a szállodaiparnak is számolnia kell az influencerek aktivitásának marketingértékével. Rohamtempóban rendeződnek át a kommunikációs eszközök és csatornák, az emberek ma már sokkal kevésbé hisznek a reklámoknak, mint régebben, számukra hitelesebbek a „véleményvezérek” – mondta a szakember. S hogy kik az influencerek? Azok, akik egyediséget, figyelmet, információt és a social media felületeken jelentős követői bázist birtokolnak. Az ő megosztásaikból származó marketinghatás sokkal jobban szegmentálható, és ezáltal jobban is célozható, mint a reklámok. A jelenség nagyjából 3 éve egyre intenzívebben van jelen a közösségi médiában, az FMCG szektor erőteljesen ki is használja az ebben rejlő lehetőségeket. A szállodaipar még óvatos ezen a téren, de olyan eszközről van szó, amely körültekintően alkalmazva mindenképpen erős hatással lehet a kommunikációra, és fokozatosan kiválthatja az ATL-hirdetések jó részét – emelte ki Sass Dani. Sőt, az influencerek után már itt vannak az inspirátorok is, ők azok, akik közösségi kommunikációjukkal már nem csupán érzéseket keltenek, hanem ihletet, gondolatot is ébresztenek.
A háttérzene-szolgáltatás volt a következő téma, erre kínált átfogó megoldást Sziklay-Papp Ferenc, a 3G Media Kft. ügyvezetője. A minőségi háttérzene sokféle kritériumnak kell hogy megfeleljen, derült ki az előadásból, ezért érdemes profik segítségét igénybe venni a megtervezésben és az üzemeltetésben. A 3G Media mint az Artisjus hivatalos háttérzene-szolgáltatója minden partnerének személyre szabott zenei összeállítást kínál, a vendégkör, a napszak és a multifunkcionális terek változó igényeire szabva. Erre meg is van a lehetősége, hiszen 30 milliós bázisból dolgozik, és kérésre ezen kívül is bármilyen zeneszámot beszerez pár napon belül. Az Artisjusszal való együttműködésnek köszönhetően szolgáltatásuk igen kedvező jogdíj-fizetési paraméterekkel vehető igénybe.
A szakmai találkozó záróelőadásában a vendéglátóhelyeken és szállodákban egyaránt hasznos technikai eszközt, a Fastandcharger gyorstöltőt mutatta be Szilágyi Balázs ügyvezető. A saját dokkolóval rendelkező (és akár brandelhető), kétféle méretben gyártott telefontöltőt – amit a pulton vagy a recepción érdemes elhelyezni – plusz kényelmi szolgáltatásként vehetik igénybe a vendégek.