Átlagosan 38 ezer forintot költenek a magyarok karácsonykor

A Cofidis elmérése szerint átlagosan 38 ezer forintot terveznek költeni a magyarok idén karácsonykor, ajándékot a lakosság nyolctizede tervez vásárolni.

A pénzügyi szolgáltató közlése szerint az idén is a 18-69 éves lakosság nyolctizede fog ajándékot vagy ahhoz szükséges alapanyagokat vásárolni. Saját kezűleg továbbra is a magyarok ötöde tervez ajándékot készíteni. Az ajándékok beszerzésének elsődleges helyszíne idén is a pláza, ezt követi a hiper- és szupermarket. A karácsonyi vásárlási trendekben fordulat, hogy idén körülbelül 10 százalékkal kevesebben terveznek webshopból vagy szaküzletből ajándékot venni, mint tavaly.

A felmérés szerint a legnépszerűbb ajándék még mindig a kozmetikum, a ruha, a könyv, az élelmiszer és a játék. Drágább ajándékokat, mint például ékszereket vagy wellness-, utazás- vagy belépőjegyeket a válaszadók kevesebb, mint ötöde tervez vásárolni - írták.

A felmérés szerint a karácsony kapcsán felmerülő terhek a nők vállát jobban nyomják, és túlhajszoltabbnak is érzik magukat, mint a férfiak. Mégis összességében a nőkre jellemzőbb, hogy az ünnepeket örömnek és nem tehernek élik meg. De a mérleg összességében pozitív: a magyarok hattizede szereti a karácsonyt, és csak 16 százaléka nem.

A Jófogás lapunkhoz eljuttatott közleményében azt írta, ajándékra átlagosan 10 és 50 ezer forint közötti összeget szánnak a háztartások ebben az évben, de minden tizedik választó akár 200 ezer forintnál is többet költ erre a célra. A válaszadók 15 százaléka viszont egyáltalán nem ajándékoz karácsonykor.

A portál több mint 10 ezer használója által kitöltött kérdőív alapján az állapítható meg, hogy csaknem minden második ember még mindig plázákban és boltokban szerzi be az ajándékokat, de egyre népszerűbb az online vásárlás is, 30 százalék már az interneten keresztül rendel.

Az eredmények alapján viszont ünnepi vásárokban rendkívül kevesen (2%) szoktak ajándékokat vásárolni, és a saját készítésű, kézműves meglepetések is a lista végén kullognak.

A többség nem sieti el az ajándékok megvásárlását, 45 százalék az utolsó két hétben tér be a boltokba, 18 százalék viszont már az ősszel beszerzi az ajándékot. Minden tizedik ember viszont az utolsó napokra hagyja a vásárlást.

A Jófogás felmérése fenntarthatósági kérdésekre is kitért, e szerint a válaszadók közel fele karácsonykor is nagyon fontosnak tartja a környezetvédelmet, és odafigyel, hogy ilyenkor se terhelje jobban a környezetet. Egyre többen vannak (20%), akik idén először erre is szeretnének jobban odafigyelni. Ez elsősorban a használt áruk beszerzésében ölt testet a Jófogás felmérésében, a válaszadók 37 százaléka mondta azt, hogy szívesen vásárolna használt terméket karácsonyra.

Forrás: MTI/Turizmus Online


Magyar design a nemzetközi élvonalban

Magyar design a nemzetközi élvonalban 

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) immár negyedik alkalommal biztosít megjelenési lehetőséget a kreatívipari szereplőknek a designipar egyik legnívósabb szakmai eseményén, a Milan Design Weeken április 7-13. között.
Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont!

Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont! 

Közel ötvenezer vendéget fogadott a Sípark a 2023-2024-es téli szezonban.
Több, mint ötven koncert – teljes a Jazzfest Budapest programja

Több, mint ötven koncert – teljes a Jazzfest Budapest programja 

A Jazzfest Budapest április 27. és május 14. között negyedik alkalommal hozza el a műfaj legkiválóbb hazai és nemzetközi előadóit a főváros különböző helyszíneire.
Még jelentkezhet a Kerékpáros Turisztikai Konferenciára

Még jelentkezhet a Kerékpáros Turisztikai Konferenciára 

Így még azok is csatlakozhatnak előadóként, akik nem tudták időben elkészíteni az absztraktjukat.
Vidéki vs. fővárosi rendezvényhelyszínek – szakértői kerekasztal a Rókusfalvy Birtokon

Vidéki vs. fővárosi rendezvényhelyszínek – szakértői kerekasztal a Rókusfalvy Birtokon 

Az „Út a fenntartható desztinációmenedzsment felé” című kerekasztalbeszélgetés a vidéki és fővárosi rendezvényhelyszínek szerepét vizsgálta.
Francia példa a szatmári és beregi térségben a turizmus fellendítéséért

Francia példa a szatmári és beregi térségben a turizmus fellendítéséért 

Cél, hogy a helyi nyersanyagok és termékek, valamint a térség épített és természetei értékei széles körben ismertté váljanak.
Várják a pályázatokat a MaReSz Flash Awardra

Várják a pályázatokat a MaReSz Flash Awardra 

Már több mint 50 pályázat érkezett az idei Flash díjra, a rendezvényszakma legnevesebb megmérettetésére.
Elkészült a V4 országok zarándokhelyeinek digitális térképe

Elkészült a V4 országok zarándokhelyeinek digitális térképe 

A projekt a Visegrádi országok zarándokturizmusának támogatását célozza meg.
Visit Hungary: összesítő adatok a tavalyi belföldi vendégforgalomról

Visit Hungary: összesítő adatok a tavalyi belföldi vendégforgalomról 

Magas volt a belföldi vendégforgalom 2024-ben, a vármegyék nyertese Veszprém volt, ahol több mint egymillió hazai vendéget fogadtak.
Elérhető állások a vendéglátás és idegenforgalom területén

Elérhető állások a vendéglátás és idegenforgalom területén 

Az emberek szabadidejüket szívesen töltik az otthonuktól távol, mert így egy kicsit ki tudnak törni a megszokott mókuskerékből. A szabadság alkalmat ad arra, hogy kiszabaduljanak a hétköznapok monoton rutinjából. De mi a helyzet azokkal, akik azért dolgoznak, hogy más jól érezhesse magát a pihenése alatt?

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.