A HypeAuditor új tanulmánya szerint az Instgram-influencerek 55 százalékának vannak kamu (fake) követői, és az összes Instagram-profil 45%-a nem valódi. Bár az arány drámai, 2019-ben még az influencerek 63 százalékánál találtak hamis profilokat a követők között. A legnagobb követőszámú influencerek 66 százalékánál találtak fake követőket – írja a Campaign.
Az influencerek taktikái között gyakori a követők, lájkok és kommentek vásárlása úgynevezett click farmokon keresztül, valamint az is, hogy többen összeállnak, és egymás posztjaival lépnek interakcióba, hogy duzzasszák az elérést. De előfordul olyan eset is, amikor az influencer hibáján kívüli okok vezetnek oda, hogy kamuprofilok követik be, és sok esetben erről még csak tudomásuk sincs.
A csalások ellenére az Instagramon keresztüli influencer marketing piaca idén kb. 15 százalékkal fog nőni, és el fogja érni a majdnem 6 millió dollárt (5,87 milliárd dollár pontosan). A HypeAuditor szerint minden, itt elköltött dollár 4,87 dollár szerzett médiaértéket képvisel (earned media), és a hirdetők 62 százaléka mondta azt, hogy nőtt az értékesítésük volumene, amikor influencerekkel dolgoznak együtt.
Forrás: Kreativ Online