Az LMBTQ közösség elérése hasznos lehet a turisztikai szakmában

A Pink Marketing Brunch rendezvényt hagyományoknak megfelelően minden évben január 31-én tartják, mely most sem volt másképp. A Humen Media Hungary, Magyarország egyetlen, célzottan az LMBTQ célcsoport marketingkommunikációjával foglalkozó vállalkozás, amely a marketinges és turisztikai szakmának ismertette a gazdasági szempontból az LMBTQ célcsoport fontosságait.

A Humen Media Group ügyvezetője, Erdei Zsolt szemléltette az LMBTQ közösségre vonatkozó piackutatási adatokat, amelyből a célcsoport költési hajlandóságát ismerhettük meg. Az LMBTQ közösségbe az emberek 5-8%-a tartozik bele, jellemzően 23%-al magasabb a jövedelmük az átlagnál. Rendszeresen járnak szórakozni, szeretik a kulturális, gasztronómiai programokat, és évente legalább kétszer utaznak. Ennek oka, hogy körükben jellemzően magasabb az iskolázottság szintje, valamint a közösség közel 60% magasabb fizetéseket kínáló nagyvárosokban él. A nyitott és innovatív, trendkövető csoporton belül kiemelkedően magas a márkahűség aránya is, amely 68%-ot közelíti meg, mely nem mondható el más célcsoportra. Ezek mellett az LMBTQ közösség 89%-a aktív életmódot folytat, azaz rendszeresen sportolnak. 82%-uk követi a médiát, közösségi hálóként pedig a facebook-ot használják legtöbben. A piackutatást online mérték 150 országban, 45.000 válaszadóval.  Magyarországon 18-37 év közöttiek aktivitása volt a legnagyobb az online kérdőív kitöltése kapcsán.

A nemzetközi statisztikák és felmérések megállapításai Magyarországon is megállják a helyüket, ezt Márkus Éva, a Live Nation koncertszervező cég marketing- és PR-igazgatója is megerősítette. Saját tapasztalataik szerint megéri folyamatosan kommunikálni és jelen lenni a közösség életében, mert a számok azt mutatják, hogy 5x-6x nagyobb az átkattintási arány a meleg oldalakon elhelyezett hirdetéseken, mint akár a tematikus zenei oldalakon vagy az országos híroldalakon. A Live Nation itthon először a meleg ikonoknak számító előadókat hirdette közvetlenül a közösségnek, mint például Madonna vagy Kylie Minogue. Az első lépéseket követte aztán a felismerés, hogy a nemzetközi felmérések eredményeire itthon is lehet építeni, hiszen az LMBTQ csoport 23%-al többet költ koncertekre, fesztiválokra, ahol jellemzően a drágább jegyeket választják.

A magyar lakosság 60%-a úgy véli, hogy az LMBTQ embereknek ugyanolyan jogokkal kellene rendelkezniük, mint heteroszexuális társaiknak. Ahogy nő a közösség társadalmi elfogadottsága, a célcsoport fokozatosan felértékelődik. A Z generáció hozzáállása már sokkal elfogadóbb a LMBTQ közösséggel, 82%-ukat nem érdekli a nemi beállítottság. Fontos, hogy aki még nem tette, az felvállalja a másságát, hogy boldogabb és hosszabb életet élhessen.


Vitézy Dávid 5 pontba szedte, miért hintették be sóval Budapest egyetlen marketingcégét

Vitézy Dávid 5 pontba szedte, miért hintették be sóval Budapest egyetlen marketingcégét 

A közlekedési szakértőként elhíresült politikus legfrissebb Facebook bejegyzésében részletesen beszámol arról, miért tartotta fontosnak, hogy a 2025. évi költségvetésben megvonják a főváros marketingügynökségének, a Budapest Brand forrásainak nagy részét.
Egy korszak vége: bezár az ikonikus Körszálló

Egy korszak vége: bezár az ikonikus Körszálló 

Október végén robbant a hír, hogy lebontás fenyegeti a Körszállót, hivatalos nevén a Hotel Budapestet, most újabb részletek derültek ki.
Márciusban életre kel a rakpart

Márciusban életre kel a rakpart 

Télen kell készülni a nyárra, idén is lesz rakpartnyitás, nem is akárhogy – írta a főpolgármester a Facebook-oldalán csütörtökön.
Szlovák-magyar összefogás Somoskő és Salgó váránál

Szlovák-magyar összefogás Somoskő és Salgó váránál 

Közösen dolgozik Salgótarján és a szlovákiai Sátorosbánya önkormányzata, valamint a salgótarjáni Dornyay Béla Múzeum Somoskő és Salgó várainak értékmentésén európai uniós támogatással.
Egyelőre két hazai síterep működik, de hétvégén nyithat a többi is

Egyelőre két hazai síterep működik, de hétvégén nyithat a többi is 

Szerdán több helyen hullott néhány centiméter hó, de ez még nem elegendő a sípályák üzemeltetéséhez.
Globális rendezvényiparági előrejelzés 2025-re

Globális rendezvényiparági előrejelzés 2025-re 

Egy friss tanulmány áttekintést ad a globális rendezvényágazat idei évi kilátásairól, trendjeiről.
Így kerülte ki egy budapesti apartmankomplexum az Airbnb tilalmat

Így kerülte ki egy budapesti apartmankomplexum az Airbnb tilalmat 

A Király utcai Central Passage Társasház már megtalálta a módját, hogy továbbra is szálláshelyként működhessenek a lakásai.
Izgalmas kiállítás Füreden, a magyarok egyik nagy festőjének műveiből

Izgalmas kiállítás Füreden, a magyarok egyik nagy festőjének műveiből 

Egy híres magyar művész képei az űrben és David Bowie szívében is helyet kaptak. Most alkotásaival a Balatonra csalogatják a turistákat. A Vasarely kiállítás január 18-tól március 9-ig lesz látható Balatonfüreden.
Miniszteri ígéret: június 30-ára megnyílhat ismét a miskolctapolcai barlangfürdő

Miniszteri ígéret: június 30-ára megnyílhat ismét a miskolctapolcai barlangfürdő 

Az ígéret szép szó, ha betartják, úgy jó.
Indul a Zúzmara Express

Indul a Zúzmara Express 

Az utazás mellett olyan egyéni programlehetőségekre is lesz lehetőség, mint a téli piknikezés Andókúton, séta a Varbói tóhoz, de akár erdei túrákon is részt vehetnek az érdeklődők.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.