Az LMBTQ közösség elérése hasznos lehet a turisztikai szakmában

A Pink Marketing Brunch rendezvényt hagyományoknak megfelelően minden évben január 31-én tartják, mely most sem volt másképp. A Humen Media Hungary, Magyarország egyetlen, célzottan az LMBTQ célcsoport marketingkommunikációjával foglalkozó vállalkozás, amely a marketinges és turisztikai szakmának ismertette a gazdasági szempontból az LMBTQ célcsoport fontosságait.

A Humen Media Group ügyvezetője, Erdei Zsolt szemléltette az LMBTQ közösségre vonatkozó piackutatási adatokat, amelyből a célcsoport költési hajlandóságát ismerhettük meg. Az LMBTQ közösségbe az emberek 5-8%-a tartozik bele, jellemzően 23%-al magasabb a jövedelmük az átlagnál. Rendszeresen járnak szórakozni, szeretik a kulturális, gasztronómiai programokat, és évente legalább kétszer utaznak. Ennek oka, hogy körükben jellemzően magasabb az iskolázottság szintje, valamint a közösség közel 60% magasabb fizetéseket kínáló nagyvárosokban él. A nyitott és innovatív, trendkövető csoporton belül kiemelkedően magas a márkahűség aránya is, amely 68%-ot közelíti meg, mely nem mondható el más célcsoportra. Ezek mellett az LMBTQ közösség 89%-a aktív életmódot folytat, azaz rendszeresen sportolnak. 82%-uk követi a médiát, közösségi hálóként pedig a facebook-ot használják legtöbben. A piackutatást online mérték 150 országban, 45.000 válaszadóval.  Magyarországon 18-37 év közöttiek aktivitása volt a legnagyobb az online kérdőív kitöltése kapcsán.

A nemzetközi statisztikák és felmérések megállapításai Magyarországon is megállják a helyüket, ezt Márkus Éva, a Live Nation koncertszervező cég marketing- és PR-igazgatója is megerősítette. Saját tapasztalataik szerint megéri folyamatosan kommunikálni és jelen lenni a közösség életében, mert a számok azt mutatják, hogy 5x-6x nagyobb az átkattintási arány a meleg oldalakon elhelyezett hirdetéseken, mint akár a tematikus zenei oldalakon vagy az országos híroldalakon. A Live Nation itthon először a meleg ikonoknak számító előadókat hirdette közvetlenül a közösségnek, mint például Madonna vagy Kylie Minogue. Az első lépéseket követte aztán a felismerés, hogy a nemzetközi felmérések eredményeire itthon is lehet építeni, hiszen az LMBTQ csoport 23%-al többet költ koncertekre, fesztiválokra, ahol jellemzően a drágább jegyeket választják.

A magyar lakosság 60%-a úgy véli, hogy az LMBTQ embereknek ugyanolyan jogokkal kellene rendelkezniük, mint heteroszexuális társaiknak. Ahogy nő a közösség társadalmi elfogadottsága, a célcsoport fokozatosan felértékelődik. A Z generáció hozzáállása már sokkal elfogadóbb a LMBTQ közösséggel, 82%-ukat nem érdekli a nemi beállítottság. Fontos, hogy aki még nem tette, az felvállalja a másságát, hogy boldogabb és hosszabb életet élhessen.


NGM: áprilisban 14 százalékkal többet költöttek a SZÉP-kártya birtokosok

NGM: áprilisban 14 százalékkal többet költöttek a SZÉP-kártya birtokosok 

2025. január-április között a SZÉP-kártya feltöltések összértéke meghaladta a 169 milliárd forintot.
Teknősök az úton – a közlekedők segítségét kérik a természetvédők

Teknősök az úton – a közlekedők segítségét kérik a természetvédők  

Előfordulhat, hogy a teknősök a kertekbe is betévednek, ahol az ott élő kutyák nehezíthetik meg a dolgukat.
Milyen lesz az idei szezonkezdés a Balatonnál?

Milyen lesz az idei szezonkezdés a Balatonnál? 

Munkaerőhiány, elöregedő vállalkozói kör, megnövekedett költségek és rövidülő nyári főszezon – ezekkel a nehézségekkel kell szembenézni a balatoni vállalkozóknak.
Tizenötezres tömeg vasárnap a Népligetben

Tizenötezres tömeg vasárnap a Népligetben 

Három hónapostól a kilencvenévesig minden korosztály  részt vett a jubileumi eseményen.
Még jelentkezhet a tokaji művészeti pályázatra!

Még jelentkezhet a tokaji művészeti pályázatra! 

Június 15-ig várják a mozaikterveket.
MDDÜ: „Kerülj Képbe! – Év Felfedezettje” felhívás idei győztesei

MDDÜ: „Kerülj Képbe! – Év Felfedezettje” felhívás idei győztesei 

A felhívásra országszerte 13 szakképzési intézményből, közel 50 pályaművel jelentkeztek a 3-7 fős csapatokat alkotó.
Jön a Társasjátékok Éjszakája

Jön a Társasjátékok Éjszakája 

Június 7-én országszerte számos egyedi programmal várják a társasjáték-rajongókat.
Múzeumok Éjszakáján ezt a helyszínt ne hagyja ki!

Múzeumok Éjszakáján ezt a helyszínt ne hagyja ki! 

Ugyanis annyira különleges és sosem látogatható – ha most kitárul a kapuja, érdemes felkeresni.
Aranyáron kelnek el művei világszerte – most alkotásai a Városligetben láthatók

Aranyáron kelnek el művei világszerte – most alkotásai a Városligetben láthatók 

Világsiker után hazai premier: a festő, akit London, New York és Hongkong is ünnepel.
Jön a tatai korhű török fesztivál

Jön a tatai korhű török fesztivál 

Látványos hadijátékok színhelye lesz a pünkösdi hétvégén a tatai Öreg-tó partja.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.