A főpolgármester-helyettes asszony bevezetőjében elmondta, hogy az új városvezetés kiemelten fontos területnek tekinti a turizmust, amelyre a koronavírus járvány a legelső nagy csapást mérte. Mivel jelenleg nincs értelmezhető turizmus Budapesten, a jövőről érdemes beszélni és kialakítani az újjáépítés stratégiáját.
Faix Csaba, a Budapesti Fesztivál-és Turisztikai Központ (BFTK) ügyvezetője, a testület alelnöke elmondta, hogy Budapest turizmus stratégiájának megalkotása egy régi tartozás, és a BFTK várja a szakmai javaslatokat. A járulékfizetési könnyítések kedvezményezetti körének bővítése érdekében a kormány felé is tett már javaslatokat, hiszen például az elmaradó Budapesti Tavaszi Vásár rávilágított a kézművesek nehézségeire is. Egyébként a turizmusban érintett fontos kulcsszereplők némelyike mint például a buszos cégek egyelőre kimaradtak a kormányzati könnyítésekből. Gy. Németh Erzsébet ígéretet tett arra, hogy a járulékkedvezmény körből kiesett területek érdekében kéri majd Karácsony Gergely közbenjárását a kormánynál. Az összejövetelen egyebek mellett elhangzott még, hogy a turizmus – nemcsak Budapesten –hanem globálisan annyira lenullázódott, hogy mindenki -beleértve az összes versenytársat is -visszakerült a startmezőre.
Gy.Németh Erzsébet főpolgármester-helyettes szerint azonban nem mindegy, hogy ki milyen futócipőben vág majd neki az új versenynek, ezért a válságkezelés mellett a stratégia megalkotása is fontos lesz. Ennek érdekében érdemes elővenni és aktualizálni a már korábban elkészült stratégiai anyagokat, egyebek mellett a turistabuszok közlekedéséről, az idegenvezetői jogosítványokról szóló szabályozási kezdeményezéseket és a beutaztató irodák szövetségei által jegyzett javaslatokat. Ugyanakkor nem érdemes klasszikus stratégiában gondolkodni, valami kirívóan kreatívval érdemes előállni a várhatóan óriási versenyben. Szükséges lehet mind a lakosság mind a látogatók edukálása: előbbiek a turizmus hozzáadott értékéről tudnak viszonylag keveset, utóbbiak –különösen bizonyos hangos csoportok –pedig nagyobb tiszteletet kellene, hogy mutassanak a látogatókat nagy szeretettel fogadó Budapest iránt.
Az ülésen jelen volt Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány (MTSZA) kuratóriumi elnöke is, aki az újonnan megalakult Magyar Kongresszusi Irodával való fővárosi együttműködésre tett javaslatot, hisz új stratégia készül a jobb költési hajlandósággal rendelkező MICE-szegmensben. A célcsoportokat és az adekvát kommunikációt egyébként is érdemes még érzékenyebben árnyalni: a látogatógazdaságban egyaránt fontos lesz a hétvégén kimozduló városlakó és az itt élő külföldi diák vagy üzletember közösség is. A jelenlegi időszakban a kényszerűen otthonmaradóknak nyújt naprakész információt a Főváros és a BFTK/BVA új kommunikációs portfoliója, mely vírushelyzet tájékoztatás mellett online élvezhető programokat is tartalmaz.
Ezek a weblapok a www.budapestinfo.hu és www.koronavirus.budapest.hu
A BFTK –távmunkában gőzerővel dolgozva -ezeken felül további tartalmakon dolgozik: virtuális vezetett városnézés, nyereményjáték, szakmai hírek. Az újrakezdésben kiemelt szerepet kaphat majd a belföld, ennek marketing kampányán már most dolgoznak a BFTK szakemberei. Budapest, mint közeli célpont pedig egy várhatóan igen vonzó alternatívát fog kínálni a mostani kényszerű szabadságok miatt elmaradó külföldi családi nyaralások helyett. A SZÉP-kártyákon rendelkezésre álló diszkrecionális jövedelem is a belföldi turizmus felé terelheti a magyarokat.
Forrás: Turizmus Online