A portál kifejti: a mai kor turistája rendkívül tapasztalt és válogatós, amikor arról dönt, hogy hol és mivel töltse következő utazását. A világ számos forgatási helyszíne válik egyre népszerűbb úti céllá, ami a kulturális turizmus egy új formáját, a filmes turizmust hívta életre. A Tourism-review.com a mozirajongók számára állította össze a legjobb európai úti célok listáját.
Budapestről többek között ezt írják: Budapest a világ egyik legcsodálatosabb forgatási helyszíne, mely olyan filmek díszleteként szolgált, mint a „Munich" – (München), az "An American Rhapsody" (Amerikai rapszódia) vagy a "Dinotopia" – (Dinotópia). Közép-európai elhelyezkedésének, a kormány által kínált produkciós kedvezményeknek és a kedvező áron elérhető munkaerőnek köszönhetően szívesen választják a filmesek forgatási helyszínnek. Emellett nincs még egy olyan város, ahol annyira könnyen lehet az utcákat és kirakatokat más városok – például Moszkva, London és Párizs – helyszíneihez hasonlatossá tenni. (A Nicole Kidman és Denise Di Novi koprodukciójában készült "Monte Carlo" legemlékezetesebb helyszínei közül is jó néhánynak adott otthont Budapest.)
A Magyar Turizmus Zrt. becslései szerint a stáboknak éves szinten legalább 100 ezer vendégéjszakát köszönhetünk, nem is beszélve a kapcsolódó turisztikai költésről. A nemzetközi piacon is hatékony reklámértékkel azonban természetesen azok a produkciók bírnak, amelyekben Magyarország nem csak forgatási helyszínt biztosít, hanem a film tényleges helyszíneként is szerepel.
A külföldre irányuló kommunikáció egyik legfontosabb és leghatékonyabb eszközét a külföldi sajtó és a turisztikai szakemberek számára szervezett magyarországi tanulmányutak jelentik. Az MT Zrt. nemcsak a hagyományos magyarországi nevezetességekre hívja fel a külföldi újságírók figyelmét, hanem az újszerű programokra, illetve látványosságokra is. Budapesten is léteznek már kifejezetten a filmforgatási helyszíneket bemutató túrák, turisztikai séták (pl. Moviewalking), melyek az eddig itt forgatott nemzetközi produkciók nyomán jöttek létre.
Forrás: Magyar Turizmus Zrt.