A Sziget Fesztiválra érkező brit, német, osztrák, holland, belga és spanyol tartalomgyártók Budapest számára is kiemelten fontosak, hiszen a legfőbb idegenforgalmi küldőpiacokról érkeztek. A többnapos fesztiválról számos bejegyzés, Facebook, Instagram, Tik Tok fotó és videó született, amelyek már most többmillió felhasználót értek el világszerte.
A résztvevők így megpihentek a történelmi Széchenyi fürdőben, megnézték a várost 150 méter magasból a BalloonFly repülésén, a Liget Budapest elektromos zöldbuszaival a Városliget legjobb Instagram helyszíneit keresték fel, így a Magyar Zene Házát, a Millennium Házát, a rózsakertet és az új Néprajzi Múzeum tetőkertjét. A Liget Budapest Látogatóközpontban megkóstolták a frissítő Budapest koktélt, majd riksákkal a Zsidó-negyed falfestményekkel díszített, romkocsmákkal és újhullámos kávézókkal teli hipszter oldalával is megismerkedhettek. A program a magyar desszertkülönlegességekkel teli elegáns teadélutánnal folytatódott a Párizsi udvar lenyűgöző épületében, majd a Matild Palace Hotel The Duchess tetőterasz bárja következett a világörökségi panorámával és a koktélbár egy kézműves italával. A résztvevők a Budapest Card Sziget Különkiadásával a 2-es „városnéző” villamost is kipróbálták, így megcsodálták a Budai várat és a Parlamentet is. A nap végén a Sziget hajójáratával indultak vissza a fesztiválra, hogy folytassák a bulizást.
Faix Csaba, a Budapest Brand vezérigazgatója szerint „Budapest éppen olyan sokszínű, izgalmas és meglepő, mint a Sziget Fesztivál. Budapesten az év 365 napján van jelen ez a sokszínűség: romkocsmákkal, történelmi fürdőkkel vagy éppen Michelin csillagos helyekkel. De nem csak ezért kapcsolódik össze a fesztivál és a város, hanem azért is, mert a Sziget Budapest egyik elsőszámú turisztikai attrakciója. A közel 100 országból érkező fesztiválozó ugyanis olyan élménnyel távozik innen, ami egyszerre viszi jó hírét a fesztiválnak és az azt befogadó városnak.”
Buli mellett városnézés
A Budapest Brand nZrt. és a Sziget Fesztivál közösen hozta létre a Budapest Card Sziget Editiont, hogy az ideérkező vendégek ne csak a fesztivált, hanem a várost is felfedezzék és átéljék az egyedülálló Budapest-élményt. A városkártyával a fesztivál ideje alatt ingyenes volt a közvetlen repülőtéri transzferbusz a Szigetre, a budapesti közösségi közlekedés, egy fürdő vagy strandbelépő, a Sziget hajójárat és számos látnivalót és múzeumot lehetett kedvezményesen megnézni.
Budapesti hűsölőpontok a Szigeten
A fesztiválon népszerű volt a Budapest InfoPoint, ahova a hat nap alatt nagyon sokan tértek be, hogy információt kérjenek a város legújabb látnivalóiról, közlekedési lehetőségekről és a különböző fürdőkről. A Sziget két stratégiailag fontos helyén a Nagyszínpad előtt és az Európa színpad mellett BudapestInfo pihenőpontok fogadták a megfáradt Szitizeneket.