Budapestet népszerűsítik a nemzetközi véleményvezérek

A Sziget Fesztivál és a Budapest Brand nZrt. közel 40 újságírónak, bloggernek, influencernek és a fesztivál külföldi promotereinek mutatta be a főváros turisztikai újdonságait egy egész napos rendhagyó városnézésen - tájékoztatta lapunkat a Budapest Brand nZrt.

A Sziget Fesztiválra érkező brit, német, osztrák, holland, belga és spanyol tartalomgyártók Budapest számára is kiemelten fontosak, hiszen a legfőbb idegenforgalmi küldőpiacokról érkeztek. A többnapos fesztiválról számos bejegyzés, Facebook, Instagram, Tik Tok fotó és videó született, amelyek már most többmillió felhasználót értek el világszerte.

 

A résztvevők így megpihentek a történelmi Széchenyi fürdőben, megnézték a várost 150 méter magasból a BalloonFly repülésén, a Liget Budapest elektromos zöldbuszaival a Városliget legjobb Instagram helyszíneit keresték fel, így a Magyar Zene Házát, a Millennium Házát, a rózsakertet és az új Néprajzi Múzeum tetőkertjét. A Liget Budapest Látogatóközpontban megkóstolták a frissítő Budapest koktélt, majd riksákkal a Zsidó-negyed falfestményekkel díszített, romkocsmákkal és újhullámos kávézókkal teli hipszter oldalával is megismerkedhettek. A program a magyar desszertkülönlegességekkel teli elegáns teadélutánnal folytatódott a Párizsi udvar lenyűgöző épületében, majd a Matild Palace Hotel The Duchess tetőterasz bárja következett a világörökségi panorámával és a koktélbár egy kézműves italával. A résztvevők a Budapest Card Sziget Különkiadásával a 2-es „városnéző” villamost is kipróbálták, így megcsodálták a Budai várat és a Parlamentet is. A nap végén a Sziget hajójáratával indultak vissza a fesztiválra, hogy folytassák a bulizást.

Faix Csaba, a Budapest Brand vezérigazgatója szerint „Budapest éppen olyan sokszínű, izgalmas és meglepő, mint a Sziget Fesztivál. Budapesten az év 365 napján van jelen ez a sokszínűség: romkocsmákkal, történelmi fürdőkkel vagy éppen Michelin csillagos helyekkel. De nem csak ezért kapcsolódik össze a fesztivál és a város, hanem azért is, mert a Sziget Budapest egyik elsőszámú turisztikai attrakciója. A közel 100 országból érkező fesztiválozó ugyanis olyan élménnyel távozik innen, ami egyszerre viszi jó hírét a fesztiválnak és az azt befogadó városnak.”



Buli mellett városnézés

A Budapest Brand nZrt. és a Sziget Fesztivál közösen hozta létre a Budapest Card Sziget Editiont, hogy az ideérkező vendégek ne csak a fesztivált, hanem a várost is felfedezzék és átéljék az egyedülálló Budapest-élményt. A városkártyával a fesztivál ideje alatt ingyenes volt a közvetlen repülőtéri transzferbusz a Szigetre, a budapesti közösségi közlekedés, egy fürdő vagy strandbelépő, a Sziget hajójárat és számos látnivalót és múzeumot lehetett kedvezményesen megnézni.

Budapesti hűsölőpontok a Szigeten

A fesztiválon népszerű volt a Budapest InfoPoint, ahova a hat nap alatt nagyon sokan tértek be, hogy információt kérjenek a város legújabb látnivalóiról, közlekedési lehetőségekről és a különböző fürdőkről. A Sziget két stratégiailag fontos helyén a Nagyszínpad előtt és az Európa színpad mellett BudapestInfo pihenőpontok fogadták a megfáradt Szitizeneket.


Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények

Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények 

Az idei évben különös figyelmet kap a Balaton négyévszakos turizmusa, míg a nemzetközi vendégek közül Szlovákia mutatkozik be különleges gasztronómiájával és kulturális örökségével.
 Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon

Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon 

Látványos nemzetközi snowboard-verseny, tökéletes hó és minden pályán zavartalan nyitvatartás várja a sízőket a hétvégén Mátraszentistvánon.
Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban

Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban 

Egy nappal hosszabb lesz a STRAND Fesztivál.
NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés

NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés 

Visszavonják a társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetet, amely a szálláshely-minősítési tevékenységhez kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díjak szabályozását célozta.
Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen

Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen 

A Skanzen házaiba ugyan még nem térhetünkk be, de sétálhatunk, túrázhatunk a Duna-Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozó 75 hektáros területen.
Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából

Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet

Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet 

Az Utazás kiállítás szakmai napján a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szervezésében megrendezésre kerülő konferencián a hazai turizmus szereplői osztották meg tapasztalataikat.
Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban

Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban 

A Mezőgazdasági Múzeum szervezői egyedülálló farsangi kalandra hívják a családokat 2025. március 1-jén a Vajdahunyad várába. Egy napra gyermekeinkből lehet tehenész, lovász, gabonatermesztő vagy szatócsboltos.
PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások

PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások 

A hazai cégvezetők 70 százaléka számít globális gazdaság gyorsulására, 60 százalék a hazai gazdasággal kapcsolatban is optimistán nyilatkozott, míg saját vállalata növekedésében mindössze 39 százalék bízik.
Így zajlott a jubileumi BCEFW

Így zajlott a jubileumi BCEFW 

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.