Elsőként Bán Teodóra a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ ügyvezetője mesélt arról, hogy a BFTK értéket őriz és teremt. A vállalat feladata a Budapestinfo Point hálózat üzemeltetése, Budapest Card városkártya család menedzselése valamint turisztikai marketing tevékenysége. A Budapestinfo Point hálózat, a fővárosban saját fenntartású irodáiban várja a turistákat, valamint a város 22 pontján működő Budapestinfo mobil pontjaival lát el évi félmillió turistát információval és minőségi turisztikai szolgáltatással.
A tapasztalat azt mutatja, hogy a Parlament környékét felkereső turisták könnyen rátalálnak a Szamosra és érdeklődnek a kedvezményes és minőségi szolgáltatásokat összegyűjtő kártya iránt. Bak Judittól a Szamos PR menedzserétől megtudtuk, hogy a Szamos Csokoládé Múzeum előterében egy hónapja működő információs pont fél tucat nyelven nyújt általános tájékoztatást a külföldi és belföldi érdeklődőknek, valamint a főváros hivatalos Budapest Card családjának összes változatát is értékesíti.
Az eseményen Szamos Gabriella tulajdonos elmondta, hogy azt szeretné, ha Budapest Card-dal ingyenesen látogatható lenne a családi gyűjteményt bemutató Szamos Csokoládé Múzeum. Az operatív igazgatót ennek kivitelezhetőségéről a sajtótájékoztatón kérdezte meg, nem sok esélyt hagyva ezzel az ötlet elutasítására - így ez a program is bekerült az ingyenes lehetőségek közé.
A tulajdonos továbbá bejelentette, hogy minden szerdán, pénteken és vasárnap garantált csokoládé túra indul a Szamos Csokoládé Múzeumban, magyar és angol nyelven. Az egy órás program alatt szakképzett vezető mutatja be a magángyűjtemény darabjait. A kóstolóknak köszönhetően a túra nem csak tudást, hanem ízélményt is nyújt. Sőt, a program végén egy igazi csokoládé mester tart bemutatót, amelynek része a táblás csokoládé-öntés is. A kész táblákat a vendégek díszíthetik és haza is vihetik – hacsak nem eszik meg út közben.