Színes eseménynaptárral indul a BCEFW

Kezdetét vette a Budapest Central European Fashion Week (BCEFW), amely keretében augusztus 31. és szeptember 1. között több mint 60 hazai és régiós márka vonultatja fel legújabb SS25 kollekcióit. Augusztus 26-tól Budapest különböző pontjain több mint 35 side event, köztük kerekasztal-beszélgetések, workshopok és stúdiólátogatások várják az érdeklődőket.

A bemutatók mellett a Millenáris Nemzeti Táncszínházban megrendezett Fashion Hub színes programkínálata a divati-és kreatívipar trendjeit és szakmai kérdéseit bemutató előadásokkal, beszélgetésekkel, prezentációkkal és kiállítókkal várja a vendégeket. A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szervezésében kiemelt figyelmet kap a környezettudatosság témaköre, egy tudatos gyakorlatokra ösztönző kategória és egy textilgyűjtésre felhívó akció jegyében.

A Millenáris G épülete ismét megtelik a hazai és regionális tervezők legújabb ruhakölteményeivel – a szezonban 24, többek között kilenc szerb, egy marokkói, két szlovén, három lengyel, négy szlovák, egy bosznia-hercegovinai, valamint négy ukrán tervező munkáival ismerkedhet meg a közönség.

Lokális márkák és előremutató szakmai együttműködések

A kifutón felbukkannak a jól ismert lokális márkák kollekciói is a catwalk show-k és BCEFW Showcase bemutatók keretein belül, valamint a New Generation és Young Talents kategóriák fiatal tehetségei is bemutatkoznak a nagyközönség előtt augusztus 31-én és szeptember 1-jén. A hétvégi programot tovább színesíti a saját szervezésű bemutatók és prezentációk gazdag repertoárja, jelentős hazai márkák és a nemzetközi színtéren is elismert tervezők főszereplésével.

A BCEFW egyik legfontosabb célkitűzése, hogy hídként a nemzetközi divatszíntér szereplőit is összekösse, ennek jegyében régiós kollaborációk köttettek a szezonban.

Az előremutató szakmai együttműködések útján hosszútávon csereprogramok jöhetnek létre a Közép-Európa divat eseményeivel és intézményeivel. A Slovakian Fashion Council-lal, a Ljlubljana Fashion Week-kel és a Belgrad Fashion Week-kel kötött megállapodások keretében kollektív bemutatók keretében mutatkoznak be a régió márkái.


Fotó: David Ajkai @davidajkai/BCEFW

A 2025-ös tavaszi-nyári szezonban négy hazai és egy regionális tervezővel debütál a BCEFW legújabb kategóriája, a Conscious by BCEFW: a Catwalk tervezői közül a NANUSHKA és BORBALA, a BCEFW Showcase kategóriából MARKO FEHER (BA), míg a prezentáló márkák sorából a SLANGSLANG és a PRINTA képviseltetik magukat a tudatos gyakorlatokra ösztönző szekcióban.

„Az idei rekordszámok is bizonyítják, hogy a Budapest Central European Fashion Week mára a régiós divatszíntér egyik kulcsfontosságú platformjává nőtte ki magát, amelyet a megnövekedett partneri kapcsolatok, valamint a regionális együttműködések és kollektív bemutatók is alátámasztanak. Szeretnénk élni ezzel a koncentrált figyelemmel és megragadni az alkalmat, hogy egy új, lényeges témát emeljünk a diskurzusba. A Magyar Divat & Design Ügynökség idén még tudatosabb gyakorlatra ösztönzi partnereit és a márkákat, ennek részeként két új kezdeményezés került bevezetésre: a Conscious by BCEFW, amely a fenntarthatóbb gyakorlatokat támogatja a tervezők körében, és a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.-vel és a Millenárissal kötött együttműködésünk, amely fontos üzenetet közvetít a lakosság számára a környezettudatosság terén.”

– nyilatkozott Jakab Zsófia a kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, az MDDÜ vezérigazgatója az idei szezon újdonságaival, eredményeivel kapcsolatban.

A divatszcéna jeles képviselői 


Fotó: David Ajkai @davidajkai/BCEFW

A fővárosba idén is a nemzetközi divatszcéna képviselői érkeznek a BCEFW-re: az ELLE Poland és ELLE Ukraine szerkesztői, a Vogue Italia és Vogue Adria, valamint a 10 Magazine US újságírói is megjelennek a kifutót keretező front row székein. A hétvégi programokra nemzetközi influencerek is ellátogatnak, Gili Biegun és Shay Zanco először érkeznek a divathétre. Ismert street style fotósok is helyet foglalnak a közönség soraiban, Despi Naka mellett Pat Domingo-val a Fashion Hub egyes programjain találkozhatnak az érdeklődők. A nemzetközi véleményvezérek mellett több szakmai szereplők, showroom és multibrand store tulajdonosok is ellátogatnak a BCEFW-re, amely tovább bővíti a bemutatkozó márkák lehetőségeit.

A Millenáris Nemzeti Táncszínházban megrendezésre kerülő Fashion Hub kötetlen, élvezetes és minden korosztálynak érdekes formában prezentálja a divat- és kreatívipar aktuális trendjeit és kérdéseit, különös tekintettel a digitális tervezésre, divatfotográfiára, sminktechnikákra, valamint a nemzetközi karrierlehetőségekre.

A divathetet idén egy több mint 35 eseményből álló, színes side event sorozat kíséri – a BCEFW teljes ideje alatt Budapest különböző pontjain és egy vármegyeszékhelyen kerekasztal-beszélgetések, workshopok és stúdiólátogatások várják az érdeklődőket. Az eligazodást a nyomtatott Fashion Map térkép segíti, amely jelentősen megkönnyíti a divattúra útvonalának megtervezését. Bár a legtöbb side event és Fashion Hub program ingyenes, egyes események előzetes regisztrációhoz és részvételi díjhoz kötöttek, a részletek a BCEFW honlapján és a szervező partnerek online platformjain ellenőrizhetőek.


A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.
Májusban jön a Budapest100

Májusban jön a Budapest100 

Rekordmennyiségű ház- és közösségi kert nyitja meg idén a kapuit.
Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban

Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban 

Izgalmas kalanddal várja a DinoPark KÖKI látogatóit a húsvéti ünnepek alatt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.