Ezért jó a turizmusban dolgozni!

Az MTSZA vetélkedőt hirdet pályaválasztás előtt álló közép- és általános iskolások számára a turisztikai szakmák megismertetése érdekében. Az akciót elismert szakemberek által erősített közösségi média kampány támogatja. A program célja, hogy a fiatalok a turizmusban is vonzó életpályát lássanak.

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány (MTSZA) közös együttműködésében 2021-ben útjára indított Karrier a turizmusban projekt most országos figyelemfelkeltő kampánnyal vett újra startot annak érdekében, hogy a fiatalok már általános- és középiskolás korban megismerkedjenek a turisztikai és vendéglátóipari munkakörök sokszínűségével, a bennük rejlő lehetőségekkel, és hosszú távú karrierként gondoljanak az ezekben való elhelyezkedésre.

Az MTSZA által támogatott megújult kampány azt a hosszú távú célt tűzte ki maga elé, hogy a legkülönfélébb aktivitások segítségével fiatalok és szülők ezrei számára vonzó, nemcsak izgalmas és változatos, de stabil egzisztenciát is kínáló ágazatként mutassák be a turizmust és a vendéglátást.

A szervezők egyik legfontosabb célja, hogy leszámoljanak a szakmával kapcsolatos negatív sztereotípiákkal. Vonzó karrierutak példáján keresztül kívánják bemutatni, hogy a vendéglátásban és turizmusban dolgozni ma már a családi és magánélettel is összeegyeztethető, kiszámítható, és még válsághelyzetben is jól jövedelmező pályakép lehet.

Az országos lefedettségű projekt egy általános- és középiskolásoknak szóló rajz-, fotó-, illetve videópályázattal indult, ahol a sikeres pályamunkákkal nemcsak a részt vevő gyerekek, de családjaik is értékes, a turizmushoz és vendéglátáshoz kapcsolódó nyereményekre tehetnek szert, és aminek a segítségével az iskolások saját maguk fedezhetik fel, hogy a szakma melyik területén tudnák karrierjüket elképzelni.

A pályázatot 3 korcsoportban hirdették meg:

  1. kategória: 1–4. osztályos tanulók nyújthatnak be pályaművet rajztechnikával.
  2. kategória: 5–8. osztályosok fotópályázat keretén belül indulhatnak.
  3. kategória: 9–12. osztályig maximum 2 perces videóval pályázhatnak a diákok.

A tanulók a turizmushoz kapcsolódó, alábbi izgalmas témakörök közül választhatnak egyet:

  • Aktívan belföldön
  • Bakancslistás élmények
  • A legkedvesebb nyaralásom
  • Szenzációs recepciós
  • Mesterséges intelligencia a turizmusban?
  • !L'ecsó, azaz egy szakács napja
  • Hogyan csináljuk a családban? Hagyományok és újítások a gasztronómiában

A pályázatokat a palyazat.karrieraturizmusban.hu oldalon lehet feltölteni, beadási határidő: 2024. január 10. 24.00 óra.

Forrás: turizmus.com


Minden, amit a hazai rendezvénypiac beárazásáról tudni érdemes

Minden, amit a hazai rendezvénypiac beárazásáról tudni érdemes 

Nemzetközi árajánlati rendszer bevezetését javasolja a MaReSz a hazai rendezvénypiac számára.
Húsvéti díszben a dinnyési kisvonat

Húsvéti díszben a dinnyési kisvonat 

Nyuszivonat, tojásfestés és kerámiaszobrok a Skanzen Körtemplomában.
Hagyományőrzés digitálisan – itt az új applikáció

Hagyományőrzés digitálisan – itt az új applikáció 

Az idei húsvétkor kiváló példát mutat számos magyar település arra, hogyan lehet a gyakran több száz éves néphagyományokat életben tartani, továbbadni a fiatalabbaknak.
Eldőlt a sorsa Esterházy Péter egykori otthonának

Eldőlt a sorsa Esterházy Péter egykori otthonának 

Fordítók és külföldi szerzők számára biztosít majd rezidenciaprogramot, és irodalmi eseményeknek is otthont ad az az alkotóház, amelyet Esterházy Péter író egykori otthonából alakítanak ki Budapest III. kerületében.
Itt van Európa legnagyobb összefüggő nárciszmezeje

Itt van Európa legnagyobb összefüggő nárciszmezeje 

Nárcisznapot rendeznek Babócsán.
Miskolc szeretne felkerülni a nemzetközi turizmus palettájára

Miskolc szeretne felkerülni a nemzetközi turizmus palettájára 

Ennek érdekében B2B workshop körútra indultak.
Fény derül a titokra, ami tömegeket vonzhat a Hősök terére

Fény derül a titokra, ami tömegeket vonzhat a Hősök terére 

Az utóbbi időben néhány kimagasló értékű és nagy érdeklődést kiváltó időszaki bemutatóval hívta fel magára a figyelmet a Szépművészeti Múzeum.
Több mint 30 ezren futni mentek – sok a női futó és a nemzetközi résztvevő

Több mint 30 ezren futni mentek – sok a női futó és a nemzetközi résztvevő  

31 530 indulóval zárult a 40. Telekom Vivicittá Városvédő Futás április 12-13-án Budapesten.
BGYH: kevesebb bevétel és vendég, több kedvezmény a budapestieknek

BGYH: kevesebb bevétel és vendég, több kedvezmény a budapestieknek 

A Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. (BGYH) a 2025. évi tervben a tavalyi forgalomhoz hasonlóan megközelítőleg 4 millió vendéggel számolnak.
Látogatási korlátozások a hazai nemzeti parkokban

Látogatási korlátozások a hazai nemzeti parkokban 

A ragadós száj- és körömfájás terjedésének megelőzése érdekében vezetik be a szigorító intézkedéseket.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.