Felmérés: az LMBTQ turisták hamar útra kelnek

Júniusban indul a Pride hónap.

A világ egyik legizgalmasabb célcsoportja az LMBTQ társadalom. A luxusmárkáktól, a gasztronómián és a turizmuson át, egészen a kultúra fogyasztásáig majd mindenben szá-mottevő minőségben és mennyiségben van jelen. Budapesten is.

A Humen Turisztikai Egyesület Pink Budapest projektjével évek óta azon dolgozik, hogy a magyar fővárost olyan desztinációként mutassa akár az amerikai, az ázsiai vagy épp európai férfiaknak és nőknek, amely minden vágyukat kielégíti. Készítettek egy felmérést annak érdekében, hogy pontos adatokhoz jussanak, és ezzel segíthessék Budapest forprofit szegmenseit. Ráadásul egy egyedi kisvideót is alkottak, kifejezetten a június 1-én startoló Pride hónap indulására.

Az LMBTQ marketinggel és turizmussal foglalkozó nemzetközi piackutatások rendre azt jel-zik, hogy a közösség tagjai az átlagnál többet utaznak, és utazásaik során a költési hajlandóság is magasabb.

Az LMBTQ utazók számára nagyon fontos a minőségi szálláshely, a helyi gasztronómiai élmények felfedezése, továbbá kulturális helyszínek és szórakoztató programok látogatása - és előnyben részesítik azokat a desztinációkat, amelyek közvetlenül is megszólítják őket. Többek között ez is kiderül abból a felmérésből, amit a Humen Travel Turisztikai Egyesület indított több nemzetközi partner bevonásával.

A jelenleg is futó globális turisztikai piackutás részeredményei azt is mutatják, hogy az LMBTQ közösség kétharmada a korlátozások feloldását követően tervez utazást belföldre és külföldre egyaránt. A koronavírus-járványt követően így ez a szegmens valószínűleg hamarabb fog elkezdeni utazni és vásárlóértéke is magasabb lesz. A nemzetközi kezdeményezésben a világ minden tájáról számos szervezet vesz részt.

A koronavírus-járványt követően a desztinációk és a turisztikai szolgáltatók számára minden eddiginél nagyobb verseny fog indulni azokért az utazókért, amelyek utazásaik során többet költenek és keresik a minőségi szolgáltatásokat, így az LMBTQ turisták is felértékelődnek.

A koronavírus-járvány kapcsán a Humen Travel Turisztikai Egyesüle úgy döntött, hogy a világban jelenleg futó aktuális turisztikai videókkal ellentétben egy teljesen más megközelítésből mutatják be a magyar fővárost. A videó fő üzenete, hogy ne hagyjunk fel az álmainkkal és kövessük őket, Budapest pedig tökéletes választás az LMBTQ turisták részére, és a magyar főváros szívesen látja a közösséget. 

A video megtekinthető: itt.

Forrás: humenmedia.hu


A szakma reagálása a SZÉP-kártya felhasználásának változásáról

A szakma reagálása a SZÉP-kártya felhasználásának változásáról 

A SZÉP-kártya felhasználási szabályainak 2025. január elsejei módosítása milyen hatással lehet a hazai turizmus és vendéglátás szektorra?
Vitézy Dávid 5 pontba szedte, miért hintették be sóval Budapest marketingcégét

Vitézy Dávid 5 pontba szedte, miért hintették be sóval Budapest marketingcégét 

A közlekedési szakértőként elhíresült politikus legfrissebb Facebook bejegyzésében részletesen beszámol arról, miért tartotta fontosnak, hogy a 2025. évi költségvetésben megvonják a főváros marketingügynökségének, a Budapest Brand forrásainak nagy részét.
Egy korszak vége: bezár az ikonikus Körszálló

Egy korszak vége: bezár az ikonikus Körszálló 

Október végén robbant a hír, hogy lebontás fenyegeti a Körszállót, hivatalos nevén a Hotel Budapestet, most újabb részletek derültek ki.
Márciusban életre kel a rakpart

Márciusban életre kel a rakpart 

Télen kell készülni a nyárra, idén is lesz rakpartnyitás, nem is akárhogy – írta a főpolgármester a Facebook-oldalán csütörtökön.
Szlovák-magyar összefogás Somoskő és Salgó váránál

Szlovák-magyar összefogás Somoskő és Salgó váránál 

Közösen dolgozik Salgótarján és a szlovákiai Sátorosbánya önkormányzata, valamint a salgótarjáni Dornyay Béla Múzeum Somoskő és Salgó várainak értékmentésén európai uniós támogatással.
Egyelőre két hazai síterep működik, de hétvégén nyithat a többi is

Egyelőre két hazai síterep működik, de hétvégén nyithat a többi is 

Szerdán több helyen hullott néhány centiméter hó, de ez még nem elegendő a sípályák üzemeltetéséhez.
Globális rendezvényiparági előrejelzés 2025-re

Globális rendezvényiparági előrejelzés 2025-re 

Egy friss tanulmány áttekintést ad a globális rendezvényágazat idei évi kilátásairól, trendjeiről.
Így kerülte ki egy budapesti apartmankomplexum az Airbnb tilalmat

Így kerülte ki egy budapesti apartmankomplexum az Airbnb tilalmat 

A Király utcai Central Passage Társasház már megtalálta a módját, hogy továbbra is szálláshelyként működhessenek a lakásai.
Izgalmas kiállítás Füreden, a magyarok egyik nagy festőjének műveiből

Izgalmas kiállítás Füreden, a magyarok egyik nagy festőjének műveiből 

Egy híres magyar művész képei az űrben és David Bowie szívében is helyet kaptak. Most alkotásaival a Balatonra csalogatják a turistákat. A Vasarely kiállítás január 18-tól március 9-ig lesz látható Balatonfüreden.
Miniszteri ígéret: június 30-ára megnyílhat ismét a miskolctapolcai barlangfürdő

Miniszteri ígéret: június 30-ára megnyílhat ismét a miskolctapolcai barlangfürdő 

Az ígéret szép szó, ha betartják, úgy jó.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.