Felmérés: az LMBTQ turisták hamar útra kelnek

Júniusban indul a Pride hónap.

A világ egyik legizgalmasabb célcsoportja az LMBTQ társadalom. A luxusmárkáktól, a gasztronómián és a turizmuson át, egészen a kultúra fogyasztásáig majd mindenben szá-mottevő minőségben és mennyiségben van jelen. Budapesten is.

A Humen Turisztikai Egyesület Pink Budapest projektjével évek óta azon dolgozik, hogy a magyar fővárost olyan desztinációként mutassa akár az amerikai, az ázsiai vagy épp európai férfiaknak és nőknek, amely minden vágyukat kielégíti. Készítettek egy felmérést annak érdekében, hogy pontos adatokhoz jussanak, és ezzel segíthessék Budapest forprofit szegmenseit. Ráadásul egy egyedi kisvideót is alkottak, kifejezetten a június 1-én startoló Pride hónap indulására.

Az LMBTQ marketinggel és turizmussal foglalkozó nemzetközi piackutatások rendre azt jel-zik, hogy a közösség tagjai az átlagnál többet utaznak, és utazásaik során a költési hajlandóság is magasabb.

Az LMBTQ utazók számára nagyon fontos a minőségi szálláshely, a helyi gasztronómiai élmények felfedezése, továbbá kulturális helyszínek és szórakoztató programok látogatása - és előnyben részesítik azokat a desztinációkat, amelyek közvetlenül is megszólítják őket. Többek között ez is kiderül abból a felmérésből, amit a Humen Travel Turisztikai Egyesület indított több nemzetközi partner bevonásával.

A jelenleg is futó globális turisztikai piackutás részeredményei azt is mutatják, hogy az LMBTQ közösség kétharmada a korlátozások feloldását követően tervez utazást belföldre és külföldre egyaránt. A koronavírus-járványt követően így ez a szegmens valószínűleg hamarabb fog elkezdeni utazni és vásárlóértéke is magasabb lesz. A nemzetközi kezdeményezésben a világ minden tájáról számos szervezet vesz részt.

A koronavírus-járványt követően a desztinációk és a turisztikai szolgáltatók számára minden eddiginél nagyobb verseny fog indulni azokért az utazókért, amelyek utazásaik során többet költenek és keresik a minőségi szolgáltatásokat, így az LMBTQ turisták is felértékelődnek.

A koronavírus-járvány kapcsán a Humen Travel Turisztikai Egyesüle úgy döntött, hogy a világban jelenleg futó aktuális turisztikai videókkal ellentétben egy teljesen más megközelítésből mutatják be a magyar fővárost. A videó fő üzenete, hogy ne hagyjunk fel az álmainkkal és kövessük őket, Budapest pedig tökéletes választás az LMBTQ turisták részére, és a magyar főváros szívesen látja a közösséget. 

A video megtekinthető: itt.

Forrás: humenmedia.hu


Javult a természetes fürdővizeink minősége

Javult a természetes fürdővizeink minősége 

A 2024-ben 288 természetes fürdővizet tartottak nyilván Magyarországon. Ezek közül 193 kiváló, 58 jó és 4 tűrhető minősítést kapott.
Itt a friss TKI index

Itt a friss TKI index 

2025. májusban a turisztikai cégek 70 százalék szolgáltatási árainak növekedéséről számolt be az elmúlt 3 hónapra vonatkozóan az előző év azonos időszakához mérten.
Határon átívelő turisztikai egyesület született

Határon átívelő turisztikai egyesület született 

Megalakult a Fernenet – új határon átnyúló turisztikai egyesület a Fertő-tó térségében.
Életműkiállítás a belvárosi galériában

Életműkiállítás a belvárosi galériában 

Grandiózus életműkiállítással indítja útjára a nyarat a Virág Judit Galéria.
Megújult a legendás gemenci kőkereszt

Megújult a legendás gemenci kőkereszt 

A település központi részén, az árvízvédelmi töltés mellett, az egykori keselyűsi csárda előtt álló emlékművet bárki megcsodálhatja.
Indul a Muslinca Bringakör

Indul a Muslinca Bringakör 

A Muslinca Bringakör egy ingyenes, játékos, felfedező jellegű kerékpáros kihívás.
 Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén

Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén 

Siófok a legnépszerűbb pünkösdi úti cél belföldön az egyik szállásfoglaló portál friss foglalási adatai szerint a közelgő hosszú hétvégén.
Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen

Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen 

Az országos környezetszépítő verseny legnépszerűbb kategóriái 2025-ben az Év főtere és az Év fasora.
 Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját

Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját 

Negyven nap, majdnem 30.000 kilométer, 3274 gyalogló.
Kulturális randevú Göcsejben

Kulturális randevú Göcsejben 

Az eseménysorozat a göcseji dombok között idén 22 településen több mint 60 programot és közel 100 élményt kínál a „fenntartható lassúság” jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.