A világ egyik legizgalmasabb célcsoportja az LMBTQ társadalom. A luxusmárkáktól, a gasztronómián és a turizmuson át, egészen a kultúra fogyasztásáig majd mindenben szá-mottevő minőségben és mennyiségben van jelen. Budapesten is.
A Humen Turisztikai Egyesület Pink Budapest projektjével évek óta azon dolgozik, hogy a magyar fővárost olyan desztinációként mutassa akár az amerikai, az ázsiai vagy épp európai férfiaknak és nőknek, amely minden vágyukat kielégíti. Készítettek egy felmérést annak érdekében, hogy pontos adatokhoz jussanak, és ezzel segíthessék Budapest forprofit szegmenseit. Ráadásul egy egyedi kisvideót is alkottak, kifejezetten a június 1-én startoló Pride hónap indulására.
Az LMBTQ marketinggel és turizmussal foglalkozó nemzetközi piackutatások rendre azt jel-zik, hogy a közösség tagjai az átlagnál többet utaznak, és utazásaik során a költési hajlandóság is magasabb.
Az LMBTQ utazók számára nagyon fontos a minőségi szálláshely, a helyi gasztronómiai élmények felfedezése, továbbá kulturális helyszínek és szórakoztató programok látogatása - és előnyben részesítik azokat a desztinációkat, amelyek közvetlenül is megszólítják őket. Többek között ez is kiderül abból a felmérésből, amit a Humen Travel Turisztikai Egyesület indított több nemzetközi partner bevonásával.
A jelenleg is futó globális turisztikai piackutás részeredményei azt is mutatják, hogy az LMBTQ közösség kétharmada a korlátozások feloldását követően tervez utazást belföldre és külföldre egyaránt. A koronavírus-járványt követően így ez a szegmens valószínűleg hamarabb fog elkezdeni utazni és vásárlóértéke is magasabb lesz. A nemzetközi kezdeményezésben a világ minden tájáról számos szervezet vesz részt.
A koronavírus-járványt követően a desztinációk és a turisztikai szolgáltatók számára minden eddiginél nagyobb verseny fog indulni azokért az utazókért, amelyek utazásaik során többet költenek és keresik a minőségi szolgáltatásokat, így az LMBTQ turisták is felértékelődnek.
A koronavírus-járvány kapcsán a Humen Travel Turisztikai Egyesüle úgy döntött, hogy a világban jelenleg futó aktuális turisztikai videókkal ellentétben egy teljesen más megközelítésből mutatják be a magyar fővárost. A videó fő üzenete, hogy ne hagyjunk fel az álmainkkal és kövessük őket, Budapest pedig tökéletes választás az LMBTQ turisták részére, és a magyar főváros szívesen látja a közösséget.
A video megtekinthető: itt.
Forrás: humenmedia.hu