A honlap által online végzett, nem reprezetatív kutatásában 882 cég vett részt, az eredményekről tájékoztató közlés szerint a válaszolók 58 százaléka nem mondott még le idei rendezvényt, 23 százalékuk a közeli időpontra eső rendezvényeket elhalasztotta egy későbbi időpontra, 19 százalékuk pedig lemondta a már megrendelt rendezvényt.
Az elmúlt hónapot részletesen vizsgálva az derült ki a belföldi céges rendezvényekre vonatkozóan, hogy bizakodók a megrendelők, 71 százalékuk nem mondta le a tervezett rendezvényt, a válaszolók 18 százaléka viszont legalább már egy eseményt lemondott az elmúlt hetekben
Az egyelőre mérsékelt arányú rendezvény-lemondás ellenére a vállalati megrendelők 61,7 százaéka úgy gondolja, hogy a koronavírus negatív hatással lesz a céges rendezvények területére, 38,3 százalék viszont nem tart attól, hogy ez jelentősen befolyásolhatja a cégek eventjeit és az erre vonatkozó terveket.
A külföldi eseményekkel, kiállításokkal, rendezvényekkel és üzleti utazásokkal kapcsolatban sokkal borúlátóbbak a hazai vállalatok. Mindössze a megkérdezettek harmada nyilatkozott úgy, hogy nem mondják le a külföldi üzleti útjaikat, a többiek úgy tervezik, hogy vagy le fogják mondani az ilyen jellegű külföldi utakat és eseményeket (41 százalék), vagy már le is mondták, illetve elhalasztják későbbi időpontra (25 százalék).
Összességében elmondható, hogy a külföldi üzleti utaktól és eseményektől jelentős, közel 70 százalékos arányban távol maradnak a magyar vállalatok, míg a belföldi rendezvények esetében kisebbnek ítélik meg a kockázatokat és a károkat is igyekeznek kivárással, átszervezéssel, vagy elhalasztással minimalizálni.
Forrás: Turizmus Online