Fertőtlenítős mosással erősített a COVID alatt a mosodahálózat

A Bubbles nevű hazai alapítású önkiszolgáló mosodahálózatot itthoni és határon kívüli terjeszkedés közben érte el a koronavírus-járvány.

Márciusban elrendelték a kijárási korlátozást, ez durván érintette az önkiszolgáló mosodáival új piacot teremtő hazai indítású Bubbles-t is. Azonnali fordulattal, alkalmazkodással reagáltak, ami a költségcsökkentés mellett új fejlesztéseket és szolgáltatásokat is jelentett, számol be a hazai alapítású startup előremenekülési akciójáról a Forbes.hu hírportál.

Ceglédi Csongor, a Bubbles vezérigazgatója meséli, a korlátozás elrendelése előtt már felmérték, hogy a működéshez szükséges anyagok közül minek a beszerzése kerülhet veszélybe, mi jön külföldről. Ez az az időszak volt, amikor még nem volt kimutatott fertőzés Magyarországon, de már fennakadások voltak a beszállítói láncoknál. A Bubbles mosó- és szárítógépei Olaszországból származnak, a vegyszerek jó része Belgiumból. Berendeltek utóbbiból a szokottnál jóval többet, aztán kiderült, nem lett rá szükség.

Ma már tudjuk, az áruszállítás később zavartalan maradt, a forgalom ellenben bezuhant. Emlékezetes, hogy azon a bizonyos március közepi hétvégén aki tudott, home office-ra váltott, Budapestről pedig eltűntek a külföldi turisták. A következő napokban egyszerre kellett a Bubbles-nak is költséget csökkentenie és a bevételzuhanást mérsékelni.

A két fő költségelem náluk a bérek és az üzletek bérleti díjai. Utóbbiaknál egyszerűbb a helyzet, menni kellett és alkudni. A bérbeadók nagy része bele is ment a csökkentésbe, ezen kívül levettek minden extrát, kényelmi szolgáltatást a mosodákból: például a wifit, vagy a zeneszolgáltatást.

Ami a HR-vonalat illeti, azt hamar eldöntötték, hogy a bizonytalan helyzetben nem építenek le, fontos, hogy megtartsák a speciális szakértelmet. Már csak azért is, mert munka akadt bőven az új helyzetben, új, távmunkás körülmények között.

Közben a kijárási korlátozáshoz kapcsolódó intézkedések kapcsán már az sem volt biztos, hogy nem kell teljesen bezárniuk a mosodáknak, de állásfoglalást kértek az illetékesektől és az jött vissza, hogy nyitva maradhatnak. Így legalább a teljes leállást elkerülték a magyar üzletekben. A feladat adott volt: az új helyzetre reagálva menteni a menthetőt.

Abból indultak ki, hogy egy dolog biztosan és tartósan megváltozott: csökkenteni kell a fizikai kontaktust, elsődleges lesz a távolságtartás. A hozom-viszem szolgáltatást két nap alatt fejlesztették és integrálták. Ennek a lényege, hogy házhoz mennek érte és mosás után házhoz is viszik a kimosott ruhát, ágyneműt, az pedig már a segítség kategória is, hogy a 65 év felettieknek magát a kiszállítást ingyen adják. Lett készpénzes előrefizetés, meg minden zsák folyamatos fertőtlenítése. Egy új applikációval is kijöttek ki, amiben már elérhető egy olyan funkció is, hogy a fizetőautomatához hozzá sem kell érnünk, a mosást a mobilról indíthatjuk.

Az, hogy mire volt a leginkább igény, azt Ceglédi Csongor a legjobban egy új mosóprogram sikerével illusztrálja. Bevezették ugyanis a 60 fokos fertőtlenítő mosást, amelynél a gép dupla adag fertőtlenítőszert adagol, változatlan áron. Szinte azonnal majdnem minden második mosató erre az opcióra szavazott, ennek a húzásnak pedig komoly szerepe volt abban, hogy limitálni tudták a visszaesést.

A Forbes korábban beszámolt róla, hogy Csehországban kezdtek mosodákat nyitni, az év végére 20 egységet terveztek, összesen a két országban a tavaly év végi 47 üzletről közel a duplájára bővültek volna. Ezt persze azonnal felülírta a járvány, épp a negyedik üzlet nyitott volna, amikor beköszönt a koronavírus és a cseh szabályozás értelmében a prágai üzleteknek be kellett zárniuk.

A leállás alatt a növekedési terveket is újra kellett gondolni. A cseh piaccal kapcsoltban az volt a terv, hogy részben a magyar EBITDA-ból finanszírozzák, de most elképzelhető, hogy keresnek egy partnert rá és master franchise-rendszer keretében bővítik. Az itthoni nyitási tervek nem változtak, a franchise partnerek megvannak, áprilisban és májusban is nyitottak üzleteket és még terveznek további hatot az első fél évben.

Az Airbnb-forgalom túlsúlyos Király utcai egységnél pedig felújításra használták ki, hogy nulla turista mellett koszos ágynemű is alig keletkezik a bulinegyedben. Az áprilisi mélypont után májusban már elindult a visszakapaszkodás és a növekedés folytatódik júniusban is, a cégvezető szerint a vártnál jobban.

A tartalékokat most egy óriási marketingkampányra fordítják, jó időben és jó csatornán küldött üzenetekkel próbálják visszanyerni a lemorzsolódott ügyfeleket és behozni újakat. 

Forrás: Forbes


Életre kel Gustav Klimt arany világa

Életre kel Gustav Klimt arany világa 

A Gustav Klimt: The Immersive Experience című interaktív produkció a legmodernebb technika segítségével vezeti be a látogatókat Klimt csodálatos világába, amely több mint száz évvel a művész halála után is lenyűgözi a közönséget.
Továbbra is nyitva az ablak az ország környezetszépítő versenyén

Továbbra is nyitva az ablak az ország környezetszépítő versenyén 

A szervezők meghosszabbították a pályázati határidőt két héttel.
Európa Sportrégiója címre pályázik Veszprém és a Bakony-Balaton régió

Európa Sportrégiója címre pályázik Veszprém és a Bakony-Balaton régió 

A pályázat előkészítése befejeződött, célja, hogy a rendszeres mozgást minden korosztály számára a mindennapok részévé tegye.
Íme, a 2025. évi Flash Award díjazottjai

Íme, a 2025. évi Flash Award díjazottjai 

Inspiráló helyszínen különleges díjátadó gála zajlott május 13-án este.
Virágzó hagyomány Fehérvárcsurgón

Virágzó hagyomány Fehérvárcsurgón 

2025. május 30-án nyílik a 21. Európai Dísznövény és Kertművészeti Kiállítás és Vásár.
Tudomány, művészet és szenvedély az idei Műtárgyak Éjszakáján

Tudomány, művészet és szenvedély az idei Műtárgyak Éjszakáján 

Idén a tudomány és a művészet kapcsolata a rendezvény kiemelt témája.
Idén újra: Öböl-átúszás Tihany és Balatonfüred között

Idén újra: Öböl-átúszás Tihany és Balatonfüred között 

A rendezvény célja nem csupán a sport, hanem a természet, az élmény, a hagyomány és az értékek ünneplése.
Programkavalkád a Tokaj Fesztiválkatlanban

Programkavalkád a Tokaj Fesztiválkatlanban 

Huszonöt programmal várja nyáron látogatóit az ország egyik legnagyobb szabadtéri színháza, a Tokaj Fesztiválkatlan.
Jön: háború utáni és kortárs művek aukciója

Jön: háború utáni és kortárs művek aukciója 

Keserü Ilona drámai képe 40 millió forintos kikiáltási árról indul a Virág Judit Galéria árverésén.
 Közel kétezer résztvevő a Tisza-tó körüli kerékpárversenyen

Közel kétezer résztvevő a Tisza-tó körüli kerékpárversenyen 

Új távokkal és felejthetetlen hangulattal ünnepelte 18. születésnapját a BSI kerékpáros eseménye.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.