Sziládi-Kovács Tibor, a portál egyik alapítója elmondta, hogy a kutyabarátság mögötti legfőbb motiváció egyértelműen a személyes elhivatottság volt:
a legtöbben azért fogadják szívesen a kutyás vendégeket, mert maguk is kutyabarátok.
Ugyanakkor sokan azt is jelezték, hogy tudatos, üzleti szempontból is megalapozott döntés volt részükről a kutyás vendégek fogadása.
A felmérésben részt vevő szolgáltatók több mint fele (58%) üzletileg is kifejezetten sikeresnek tartja a kutyabarátságot. Leggyakrabban említett előnyei a pozitív vendégmegítélés, a visszatérő vendégkör kialakulása és a forgalom növekedése.
Egy válaszadó szavai szerint:
A gazdik egyre tudatosabbak, és van, aki kifejezetten csak kutyabarát helyre hajlandó menni.
Mások azt emelték ki, hogy a kutyabarátság erős bizalmat ébreszt a vendégekben, és olyan kapcsolatot teremt, ami túlmutat a hagyományos vendéglátáson.
A kutyás vendégek mintha egy közösség részei lennének, és ez a hangulat az egész helyet jobbá teszi
- fogalmazott egy vidéki panzió vezetője.
Kevés megkötés, visszafogott felár
A kutyás vendégek többségének nem kell extra költséggel számolnia:
a szolgáltatók 69 százaléka egyáltalán nem számol fel kutyás felárat. Ahol mégis van, ott jellemzően napi vagy egyszeri takarítási díjat alkalmaznak, átlagosan 1178 forint összegben.
Fotó: Kutyabarát.hu
A kutyákra vonatkozó megkötések sem jellemzőek: a válaszadók 93 százaléka sem a kutyák méretét, sem a számát nem korlátozza. Néhány helyen azonban előfordul, hogy csak egy kutya jöhet be vendégenként, vagy kizárólag kistestű ebeket fogadnak.
Mi úgy gondoljuk, hogy a kutyabarát szemlélet nem korlátozásokat, hanem nyitottságot jelent. Ha a vendég felelősen viselkedik, nem számít, mekkora a kutya
– mondta egy budapesti étterem vezetője.
Fotó: Kutyabarát.hu
Javuló kutyatartási kultúra, pozitív vendégélmények
A szolgáltatók szerint az elmúlt években látványos javulás tapasztalható a kutyatartási kultúrában:
felelősebb gazdik, jobban nevelt kutyák, tudatosabb viselkedés jellemző. A tipikus kutyás vendégek közé tartoznak a fiatal párok, egyedül utazók és gyerekes családok.
Többen is kiemelték, hogy a kutyás vendégek száma az utóbbi években növekedett, míg a negatív tapasztalatok ritkák és jellemzően kezelhetők voltak.
Fotó: Kutyabarát.hu
A felmérés résztvevői abban is egyetértettek, hogy fontos lenne a kutyás etikett hatékonyabb tudatosítása. A Kutyabarát.hu ebben is szerepet vállal immáron több mint 13 éve: cikkekkel, kiadványokkal és gyakorlati segítséggel támogatja folyamatosan a felelős kutyatartást és a kutyabarát szolgáltatókat.