Havonta egyszer buliznak a magyarok

Nem csak sírva vígad a magyar, és nem kizárólag pálinkával oltja szomját - derült ki a The Famous Grouse nagyszabású bulifelméréséből. A kitöltők döntő többsége úgy gondolja, hogy a jó zene és társaság elképzelhetetlen alkohol nélkül, és mindössze 3%-uk absztinens. Az sem titok már, hogy tízből kilenc bulizó röviditalokat fogyaszt, 50%-uk kísérőt sem iszik mellé, és legszívesebben egy hollywoodi sztárral koccintana.

A The Famous Grouse online, nem reprezentatív kutatása arra kereste a választ, hogy hol buliznak, és milyen alkoholt fogyasztanak a magyarok, de fény derült arra is, hogy melyik világhírű rendezvény részesei lennénk szívesen.

Ha már bulizunk, akkor koccintsunk is! - ez a kérdőívet kitöltők 81%-ának „mottója”, de 13%-uk hangulatától függően, vagy csak jeles alkalmakkor ragad poharat. Ami a bulizás gyakoriságát illeti, a megkérdezettek közel 30%-a havonta egyszer jár szórakozni, míg 26% számára a heti egy parti kötelező. A legnépszerűbb buli helyszínnek a házibulik bizonyultak megszokott, baráti környezetben, de a kitöltők negyede szórakozóhelyen lazul. A koncertek és szabadtéri fesztiválok utolsó helyen végeztek a buli helyszínek versenyében.

A magyarok körében a whisky vezeti a röviditalok toplistáját: a magyarok 27%-a rendeli ezt az italt, míg 18%-uk szívesen fogyasztja a pálinkát is, 8%-uk pedig a vodkát. Ami a kísérőt illeti: a magyarok legszívesebben sörrel öblítik le a feleseket, de 42%-uk szívesen iszik melléjük kólát vagy üdítőt. A válaszadók közel 50%-a ugyanakkor nem keveri az italokat, hanem tisztán vagy egy kis jéggel hígítva issza a whiskyt.

A kitöltők arra is választ adhattak, hogy mely híres rendezvényen vennének részt, és kivel koccintanának legszívesebben. A négy álomhelyszínre majdnem ugyanannyian szavaztak: a Riói karnevál (30%), valamint a Szilveszteri buli a Time Square-n (26%) csekély különbséggel ugyan, de népszerűbbnek bizonyultak, mint a Monacói Forma 1-es futam (22%) vagy az Oscar Gála (21%). A válaszadók döntő többsége, ha lehetősége adódna rá, filmsztárral koccintana: a hölgyek körében Leonardo DiCaprio, Johnny Depp és Robert Downey Jr. volt a legnépszerűbb, míg az urak Jennifer Aniston, Mila Kunis és Jennifer Lawrence társaságában italoznának. A magyar sztárokról is szívesen fantáziálnak hazánk fiai: a leggyakrabban említett hírességek közt ott van Dukai Regina, Palvin Barbi és Fluor Tomi is, de sokan Erzsébet királynővel vagy Barack Obamával fogyasztanának el egy jó pohár whiskyt.

Infografika a mellékletben.


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.