A felvonulás célja, hogy azok is kipróbálják a várost két keréken, akik eddig még nem tekertek Budapesten. Az I Bike Budapest egy vidám fesztiválos hangulatú, családbarát demonstráció, amin úgy lehet élvezni a városi utcákat, tereket és hidakat, ahogy máskor soha sem. Lezárt utakon, rendőri biztosítás mellett lehet tekerni máskor forgalmas utakon, hidakon, az Alagútban. A felvonulás indulását és érkezése is parkban lesz, így piknikkel lehessen indítani és levezetni a tekerést. A menethez bárhol lehet csatlakozni, az útvonalat le is lehet vágni, de a távot abszolút családbarátra szabták a szervezők.
Az esemény megrendezéséhez több száz önkéntes csatlakozására számít a Kerékpárosklub, akik segítenek az esemény hírének terjesztésében és a várhatóan több mint tízezer kerékpározó gondtalan részvételének biztosításában. A rendezők segítik a főbb csomópontokban a tömegközlekedés és autóvezetők, valamint a zebrák többségénél a gyalogosok számára a menet keresztezését, hogy a felvonulás ne okozzon gondot a többi városlakónak.
A Kerékpárosklub számít rá, hogy a külvárosokból és az agglomerációból idén is szervezett, bárki számára nyitott csoportok indulnak a starthoz, és mindenkit arra bíztatnak, hogy zenével, jelmezzel, saját kreatív ötleteivel dobja fel a menetet.
Útvonal: Szabadság tér – Garibaldi utca – Pesti alsó rakpart – Közraktár utca – Petőfi híd – Irinyi József utca – Karinthy Frigyes út – Móricz Zsigmond körtér – Bartók Béla út – Szent Gellért rakpart – Attila út – Alagút – Lánchíd – József Attila utca – Andrássy út – Olof Palme sétány – Városliget, Királydomb
Térkép:
Részletes tudnivalók a Kerékpárosklub honlapján érhetők el.
A Facebook-eseményen pár óra alatt több mint ezren jeleztek vissza.
Az esemény támogatója idén is a Holland Királyság Nagykövetsége.
Hiányzó kerékpáros fejlesztésekért is vonul az I Bike Budapest
A szervező Magyar Kerékpárosklub szeretné felhívni a döntéshozók figyelmét az egyre nagyobb kerékpárral járó tömegre, amely miatt folytatni kell a város kerékpárosbaráttá tételét. Több fejlesztést jelentettek be a következő évekre, de ezek továbbra sem pótolnak alapvető hiányosságokat.
A Kerékpárosklub Budapest-programja alapján a következő fejlesztésekre lenne szükség a fővárosban:
Elavult közlekedési hálózat és biciklis infrastruktúra bringabarát átalakítása
Hidak kerékpározhatósága
Külváros - belváros biciklis összeköttetése
Forgalomcsillapítás, sebességcsökkentés
Hiányzó főutak bringázhatósága (pl: Nagykörút, Üllői út, Váci út, Bartók Béla út)
Bringás útvonalak jobb karbantartása
MOL Bubi hálózat bővítése, sűrítése, fejlesztése
Területi szemléletű kerékpárosbarát várostervezés
Kerékpározást népszerűsítő kampányok
Az útvonal nem csak a látványosságok miatt lett kiválasztva, hanem a városi kerékpározás szempontjából is fontos pontokat érint.
A pesti alsó rakpartra kerékpársávokat ígértek, a Margit hídtól északra eső részen zajló átépítésből ez végül kimaradt. A Kerékpárosklub szerint fontos, hogy az új sétány mellett külön kerékpársávok is létesüljenek. A szervezet nem szeretné, ha a többi szakasz átépítése után is az autók vagy a gyalogosok között maradna a bringás forgalom.
A Lánchíd, az Alagút és a Petőfi-híd közelgő átalakítása során fejleszteni kell a kerékpáros közlekedés lehetőségeit, ezeken a pontokon ma még nehéz az átjutás.
A Bartók Béla útra korábban kerékpársávokat terveztek, de a 2016-os átépítés során ezek nem készültek el, ami miatt a Kerékpárosklub helyi kereskedőkkel, vendéglátóhelyekkel tartott demonstrációt, majd szakmai szervezetekkel közös petícióban fordult a fővároshoz.
A Városliget átalakítása kapcsán felmerült Budapest egyik fő kerékpáros ütőerének számító Olof Palme sétány megszüntetése. A helyzet megnyugtató rendezéséről még nem kapott híreket a Kerékpárosklub, a szervezet egyébként részletes javaslatcsomagot írt a Liget kerékpárosbarát fejlesztéséről.
Az ország több pontján lesznek bringás felvonulások
Aznap a Magyar Kerékpárosklub több városban is biciklis felvonulást tart, Székesfehérváron például 10 éves jubileumi Critical Mass lesz, Győrben április 30-án vonul fel a helyi szervezet.
Forrás: Turizmus Online