A legnagyobb hazai kiutaztató workshop-ján török szállodás partnereik mellett ománi és spanyol úti célok képviselői is szerepeltek, valamint egyik szintén fontos partnerük, egy hajóztató cég is helyet kapott.
A workshop után a Várkert Bazár nagytermében folytatódott a szakmai program, ahol nagyon ütős – az IBUSZ fő partnereit és úti céljait is bemutató – lézershow adta meg az alaphangot ahhoz, hogy a meghívottak ráhangolódjanak azokra a szakmai információkra, amelyek a látványos lézershow -t követték.
Komora Zoltán, a cég vezérigazgató-helyettese állt ki először – az előző programnak köszönhetően még némi lézerködbe burkolódzva – az emelvényre, aki megidézte a tavaly, azonos időszakban tartott, hasonló jellegű rendezvényüket, amely, mint mondta, eufórikus hangulatban zajlott, mert már akkor, januárban látszott, hogy rendkívül sikeres esztendőt tudhattak maguk mögött. Ez idén sincs másképp:
az akkori csúcsadataikat forgalom tekintetében 2024-ben 17 százalékkal múlták felül, ezzel mintegy 30 milliárd forintnyi bevételt hozva az IBUSZ konyhájára. Így nem túlzás kijelenti, hogy a tavalyi eredményüket tekintve piacvezetőknek számítanak forgalom tekintetében a hazai utaztatási piacon.
Majd a vezérigazgató-helyettes sikeres termékeik kapcsán kiemelte a szinte egész évben elérhető ománi programjukat, török és spanyol desztinációikat, valamint városlátogató és incentive ajánlataikat, belföldi kínálatukat, és nem utolsósorban nemzetközi hajós útjaikat, amely területen szintén egyértelműen piacvezetőknek számítanak.
Komora Zoltán két mutatós számot is említett:
100 ezer utast hoztak-vittek tavaly, és a csomagtúrák forgalmából származó árbevételük 38 százalékát viszonteladó partnereik értékesítették.
A sok örömhír után egy kevésbé kedvezőt is megosztott a hallgatósággal: eredményességi mutatóik a tavalyi zárás alkalmával mintegy 30 százalékban romlottak az előző, hasonló időszakhoz képest, és ennek okaiként a turisztikai szakértő a forint kedvezőtlen árfolyamváltozásával, új piaci szereplők megjelenésével, valamint a mások által generált ár alatti értékesítéssel magyarázta.
„Bármi áron tölteni kell a járatokat!” – ez az út csak rosszfelé vezethet, figyelmeztetett az IBUSZ vezérigazgató-helyettese. Hiszen a negatív árspirál életre hívásával devalválódnak, azaz leértékelődnek a termékek, és lentről nehéz ismét a megfelelő árszintre visszatérni.
Mi magyar kollégák segítségével egy 123 éve alapított magyar alapítású irodaként honfitársainkat utaztatjuk, ahol mindenütt a hazai szaktudást kamatoztatjuk, ahol mindenkor magyar nyelvű idegenvezetőket biztosítunk, és ahol szintén nem mellékesen azt is garantáljuk, hogy utasaink mindig eljutnak A-ból B-be – hiszen garantáltan nincs törölt charterjárat, semmilyen okból nem hiúsulhat meg az utazás.
- zárta mondandóját Komora Zoltán.
Balogh Csaba, az utaztató cég turisztikai főosztályvezetője az idei nyári árualapkínálatot mutatta be a jelenlévő szakmai közönségnek. Elsőként kiemelte, hogy idén is folytatják az Ománi szultánságba tartó útjukat, amely annyira sikeres volt tavaly, hogy átlagban 96 százalékos töltöttséggel bonyolították a programokat. Majd röviden a jelenleg is zajló előfoglalási akciójuk részleteit taglalta, ezután emelt ki néhányat az idei nyár mintegy 100 IBUSZ-ajánlatából. Köztük az isztambuli, párizsi, Emirátusokat megcélzó útjukat, valamint egy minden bizonnyal izgalmas új úti célt, egy kolumbiai körutazást is megemlített.
Akárcsak a vezérigazgató-helyettes, ő is külön hangsúlyt helyezett a hajós programokra, valamint egy új ajánlatukat is megemlített, amely Fly&Cruises néven került be a termékek közé: ebben az esetben magyar idegenvezető kalauzolásával indulnak az utasok a reptérről a hajókikötőbe, majd egy hét múlva, amint a program véget ér, ugyanígy a segítségükkel vissza a reptérre, és onnan haza. Mindezt egy barcelonai charterjárat segítségével bonyolítják, és egész nyárra foglalható ez az új, speciális ajánlat.
19, előre befoglalt charterjárattal és 3 Wizz Air block-seattel zajlanak majd nyári útjaik, amelynél 47 százalékban görög, 42 százalékban török és 11 százalékban spanyol úti célok felé repülnek majd.
Új desztinációként került idén nyári árualapjukba Bulgária napfényes, aranyhomokos tengerpartja: a Napospartra, illetve Neszebárra Wizz Air járattal viszik utasaikat.