A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) a hazai és regionális divatszcéna támogatása mellett jelentős lépéseket tett a nemzetközi együttműködések terén és tovább bővítette stratégiai partnerségei sorát a környező országok divatheteit szervező ügynökségekkel. Ennek köszönhetően a magyar divatmárkák mellett cseh, szlovák, szerb, szlovén, román és lengyel márkák kollekcióit is megcsodálhatta a közönség.
Így összesen 27 magyar és 20 nemzetközi tervező mutatkozott be folyamatos teltház mellett, több mint 500 szettet felvonultatva.
A háromnapos bemutatósorozat pénteken vette kezdetét az Apollo Galériában, ahol a regionális kollektív show-k és a fiatal magyar tehetségek mutatták be alkotásaikat. A galériában különleges élményt nyújtott a kortárs képzőművészet és a divatipari újdonságok találkozása. A kifutót Dukai István festőművész alkotásai szegélyezték, melyeket a rendezvény arculatához igazodva egyedi printekkel egészített ki a kortárs művész. A hétvégi divatbemutatóknak a Millenáris adott otthont, ahol már a hazai piacon erős, illetve a nemzetközi piacra fókuszáló márkák őszi-téli darabjait lehetett megismerni.
Fotó: BCEFW
A 15. BCEFW kiemelt népszerűségnek örvendett, 6000 látogató érkezett a Millenárisra. Az eseményekről szóló videós tartalmakat pedig további több tízezer néző követte online a BCEFW közösségi médiafelületein, Facebookon, Instagramon és TikTokon. Az intenzív sajtóérdeklődésnek köszönhetően mintegy 60 hazai médium tudósított az eseményről, emellett 13 országból érkeztek nemzetközi buyerek és vezető magazinok újságírói, köztük a cseh, lengyel, ukrán és adriai Vogue, a szlovén és román ELLE, a Forbes UK, a Dazed Korea, a Fashion United UK, valamint a L’Officiel Austria, illetve az Al Arabiya TV képviselői is. Az elismert szakmai szereplőkből, forgalmazókból, valamint újságírókból álló nemzetközi vendégkör a legújabb kollekciók mellett Budapest gazdag kulturális életébe is betekintést nyerhetett.
A jubileumi rendezvényen számos hazai híresség jelent meg, akik hol a közönség első soraiban viselték a tervezők szettjeit, hol modellként vonultak fel a kifutón. Törőcsik Franciska színésznő például a MERO divatbemutatón, Gulyás Michele olimpiai bajnok öttusázó pedig a RICHARD DEMETER shown járult hozzá modellként a bemutató sikeréhez.
Fotó: BCEFW
Az AW2526 szezon minden eddiginél nagyobb figyelmet fordított a múlt, jelen és jövő ikonikus szereplőire. Míg pénteken a divatszcéna feltörekvő tehetségei kerültek reflektorfénybe, vasárnap a magyar divatipar történetének jeles képviselőivel zárult az eseménysorozat. Az utolsó shown a vendégek közt számos, hazai és nemzetközi karriert befutott modell foglalt helyet: Etter Dalma, Gáspár Bernadett, Józsa-Kovács Kinga, Kincses Kinga, Liebhaber Judit, Lukács Gabi, Sütő Enikő.
Az MDDÜ egyik legfontosabb stratégiai célkitűzésének megfelelően a BCEFW-n is kiemelt szerepet kap a kreatívipari szakmák presztízsének növelése.
A szakképzési intézményekkel és egyetemekkel kötött együttműködések révén idén 11 iskola közel 160 hallgatója kapott lehetőséget arra, hogy részt vegyen a bemutatókon, betekintést nyerve a kreatívipar gyakorlati oldalába, amely hozzájárul szakmai fejlődésükhöz és karrierútjuk megalapozásához.
Fotó: BCEFW/Katti Zoob
A rendezvény fenntarthatósági törekvései idén még hangsúlyosabbá váltak. Számos kísérőesemény foglalkozott az újrahasznosítás és az iparági környezettudatosság témájával, emellett öt márka Conscious by BCEFW megjelölés alatt mutatkozott be a kifutókon. A környezettudatosságot erősítve a BCEFW a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.-vel együttműködve a Millenárison cipő- és textilgyűjtő konténert helyezett ki, amely egész hétvégén lehetőséget biztosított a használt textíliák felelős elhelyezésére. A kezdeményezésnek köszönhetően egy teli konténer cipő és ruha gyűlt össze újrahasznosítás céljából.