Ilyenek a mindig elérhető fogyasztók

Kutatást készített az IPG-hez tartozó Panmedia médiaügynökség a mindig elérhető fogyasztókról abból a célból, hogy ügyfeleik számára jobb célzást tegyenek lehetővé a kampánytervezés során. A kutatási eredményeket zártkörű sajtótájékoztatón mutatták be szerda délelőtt.

Magyarországon, 2014 nyarán közel 840 ezer olyan ember élt, aki „mindig elérhető fogyasztónak” tekinthető, őket hívja a kutatás AlwaysON fogyasztóknak. Ők a lakosság azon szegmensét képezik, akik különböző helyszínekről, különböző eszközökkel, de folyamatosan az online térben mozognak. Jellemzően fiatalabb, magasabb iskolai végzettségű és magasabb jövedelmi státuszú emberekről van szó, akik leginkább városlakók, de nem kizárólagosan.

A mindig elérhető fogyasztók egyik legfontosabb tulajdonsága, hogy számukra az internet alapvető fontosságú, léte nélkülözhetetlen. Ők számítanak a legtudatosabb internetezőknek, tisztában vannak a netezés veszélyeivel és hátrányaival is. Ugyanakkor az életük menedzseléséhez nagy intenzitással és folyamatosan használják a netet.

Szociodemográfiailag ezen fogyasztók több jellemzőben is eltérnek az alapul vett 15-75 éves alapsokasághoz képest. Egyrészt főleg városi lakosokról van szó, ezen belül is a megyeszékhelyeken és a fővárosban élők aránya, másrészt a fiatalabb korosztály (40 éven alattiak) aránya felülreprezentált a csoporton belül. Ha a fogyasztói státuszt tekintjük, főleg az AB, tágabban az ABC-státuszúak (főleg a C1) felülreprezentáltsága figyelhető meg, ha pedig az iskolai végzettséget nézzük, jelentős túlsúlyban van a főiskolát vagy egyetemet és a középiskolát végzők aránya.

Ha a mindig elérhető fogyasztók médiafogyasztását összevetjük a 15-75 éves lakosságéval, azt látjuk, hogy tévét és rádiót kevesebbet fogyasztanak, ellenben jóval inkább elérhetők online vagy közterületi médiumokon, magazinon és mozin keresztül, a napilapfogyasztás pedig egyenlőnek mondható.

A Millward Brown által elvégzett kvantitatív felmérésen kívül egy kvalitatív, fókuszcsoportos kutatás is készült az Ideablog-módszer segítségével. A 20 fős mintában fele-fele arányban voltak 18-35 év közötti férfiak és nők, akiknek legalább középfokú végzettsége volt, naponta többször neteztek több eszközön keresztül, és használták vásárlásra az internetet az elmúlt 6 hónapban. A kvalitatív kutatás öt területet ölelt fel, a vásárlást, az internetet, a képernyőt (multiscreening), a reklámot és a mobiltelefont.

A mindig elérhető fogyasztók az átlagnál intenzívebb tartalomfogyasztónak számítanak, ezért sok reklámmal találkoznak. A reklámokhoz való viszonyuk ambivalens. A kéretlen reklámokat gyűlölik, de a számukra releváns reklámüzenetekkel együtt tudnak élni. Az ötletes, színvonalas és szerethető reklámokat pedig kifejezetten kedvelik – akár azonnal meg is osztják azt a barátaikkal, ismerőseikkel, s így multiplikátorai lesznek az adott üzenetnek.

A mindig elérhető fogyasztók többet és gyakrabban vásárolnak az interneten az átlagnál. A kutatás tapasztalatai szerint az online vásárlás ma még elsősorban számítógépről történik (PC vagy laptop), elsősorban a nagyobb és átláthatóbb képernyő, valamint a kényelmesebb billentyűzet miatt. Ugyanakkor az információszerzésben és a döntés-előkészítésben a mobilnak meghatározó szerepe van. Ezért fontos, hogy a hirdetők rendelkezzenek mobilra optimalizált weboldallal, sőt márkázott mobilalkalmazással. Ez utóbbiból, a kutatás szerint, egyelőre az ingyenesen letölthető verziók a sikeresek.

A mobil mellett, életük más-más helyszínein, más-más tevékenységek miatt, rendszeresen használnak PC-t, laptopot és táblagépet is – igaz, ez utóbbit egyelőre kisebb arányban. Ezek az eszközök egyre inkább helyettesítik egymást, sőt egyre inkább megfigyelhető a párhuzamos használatuk is. A „multitasking” vagy „multiscreening” legjellemzőbb időszaka az esti szórakozás, kikapcsolódás, ideértve a tévézést is. A kutatás tapasztalatai szerint a képernyőket rangsorolni értelmetlen: nem a képernyő a lényeg, hanem a tartalom, amit fogyasztanak és a helyzet, amiben az adott képernyőt használják

A mindig elérhető fogyasztók köre a jövőben várhatóan dinamikusan nőni fog. Jellemző tulajdonságaik, attitűdjeik és fogyasztási szokásaik megismerése egyre fontosabbá válik. Egyrészt azért, mert ez a szegmens kiemelt fogyasztási potenciállal bír. Másrészt közelebbi megismerésük segít előre látni a jövő fogyasztói típusainak alakulását, formálódását is.

A kutatás módszertanáról
Az AlwaysON kutatás kvantitatív adatait a PanMedia és a PM Digital szakértői big data-módszerekkel, az évi 14 ezres TGI-adatbázis szabályalapú szegmentációjával nyerték ki. A kvalitatív információkat pedig egy Magyarországon még meglehetősen újnak számító, IdeaBlog nevű online kutatási módszerrel gyűjtötték egybe – mindkét kutatásnál a Millward Brown volt a segítségükre. A kutatás során használt szegmentációs módszert először a Forrester Research használta.

Zárva marad a hévízi tófürdő központi épülete

Zárva marad a hévízi tófürdő központi épülete 

Szigetfürdőt terveznek a látogatóknak.
Új elemekkel bővül Zalaegerszeg legnagyobb fesztiválja

Új elemekkel bővül Zalaegerszeg legnagyobb fesztiválja 

Új elemként belvárosi korzót is nyitnak a helyi kereskedőkkel együttműködve, illetve gimnazisták saját szervezésű programjait is színpadra viszik.
Lesz-e változás jövőre az Utazás Kiállítás megjelenésében és üzenetében?

Lesz-e változás jövőre az Utazás Kiállítás megjelenésében és üzenetében? 

A beszélgetés résztvevői egyetértettek abban, hogy a 2025-ös kiállítás kapcsán szervezett B2B workshop sikeres volt, amelyet 2026-ban szeretnének továbbfejleszteni.
Éttermi cigányzenei pályázat: nem élhetünk muzsikaszó nélkül

Éttermi cigányzenei pályázat: nem élhetünk muzsikaszó nélkül 

Június 1-től akár 140 zenekar muzsikája szólhat országszerte a vendéglők, kávéházak és bisztrók teraszain.
NGM: áprilisban ennyivel többet költöttek a SZÉP-kártya tulajdonosok

NGM: áprilisban ennyivel többet költöttek a SZÉP-kártya tulajdonosok 

2025. január-április között a SZÉP-kártya feltöltések összértéke meghaladta a 169 milliárd forintot.
Teknősök az úton – a közlekedők segítségét kérik a természetvédők

Teknősök az úton – a közlekedők segítségét kérik a természetvédők  

Előfordulhat, hogy a teknősök a kertekbe is betévednek, ahol az ott élő kutyák nehezíthetik meg a dolgukat.
Milyen lesz az idei szezonkezdés a Balatonnál?

Milyen lesz az idei szezonkezdés a Balatonnál? 

Munkaerőhiány, elöregedő vállalkozói kör, megnövekedett költségek és rövidülő nyári főszezon – ezekkel a nehézségekkel kell szembenézni a balatoni vállalkozóknak.
Tizenötezres tömeg vasárnap a Népligetben

Tizenötezres tömeg vasárnap a Népligetben 

Három hónapostól a kilencvenévesig minden korosztály  részt vett a jubileumi eseményen.
Még jelentkezhet a tokaji művészeti pályázatra!

Még jelentkezhet a tokaji művészeti pályázatra! 

Június 15-ig várják a mozaikterveket.
MDDÜ: „Kerülj Képbe! – Év Felfedezettje” felhívás idei győztesei

MDDÜ: „Kerülj Képbe! – Év Felfedezettje” felhívás idei győztesei 

A felhívásra országszerte 13 szakképzési intézményből, közel 50 pályaművel jelentkeztek a 3-7 fős csapatokat alkotó.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.