Iránytű 2016: díjaztuk az év legjobb turisztikai kampányait

Április 1-jén, péntek délután ünnepélyes keretek között vehették át elismeréseiket a 2016-os Iránytű turisztikai kommunikációs verseny díjazottjai a Kazimir Bisztróban.

A Turizmus Trend/Vendég&Hotel idén 11. alkalommal meghirdetett versenyének célja, hogy elismerje a legjobb turisztikai kommunikációs megoldásokat az elmúlt egy évből.

Idén is több újítás volt a verseny lebonyolításában. Idén is 7 kategóriában vártuk a nevezéseket, azonban a web és mobil pályázatokat idén összevontan, digitális megoldások kategóriába vártuk. A másik újítás idén, hogy kerestük a legjobb pr megoldásokat a turisztikai szektorból. A print kiadványokat, a tavaly életre hívott három alkategóriába, utazási irodai katalógusok, szállodai kiadványok és településmarketing szerinti bontásban kerestük. Ezen kívül eseménymarketing, kommunikáció az eladáshelyén, hirdetések és integrált reklámkampányok kategóriákba vártuk a nevezéseket.

Közel 60 nevezés érkezett az Iránytű 2016 versenyre. A legtöbb pályázat az elmúlt évekhez hasonlóan print kiadványok és digitális megoldások kategóriába érkezett, de az új pr megoldások kategória sem sokkal volt lemaradva. Nem csak a dobogós munkákat díjaztuk, hanem a döntőbe/shortlistre jutott megoldásokat is. A díjátadón összesen 35 oklevelet osztottunk ki a legjobbaknak. A shortlisteseken és a dobogósokon kívül  három különdíjat, valamint egy fődíjat is odaítélt a szakmai zsűri, az év turisztikai kommunikációs kampányáért.

Mit kell tudni a zsűrizésről?

A beadott munkákat szakmai zsűri értékelte, március 23-án a Turizmus Trend szerkesztőségében. A zsűri tagjai voltak: Mészáros Péter, grafikus, Berende Alexa, Turizmus Trend, online szerkesztő, Dr. Horváth Péter, Colonnade Insurance Magyarország, utasbiztosítás értékesítési igazgató, Krémer Julianna, Professional Publishing Hungary, művészeti vezető, Németh Tamás, McCann/Lowe, art director, Szabó Zsuzsanna, Professional Publishing Hungary, grafikus, Szántó Zoltán, Turizmus Trend, főszerkesztő, Víg Tamás, Vitalentum, turisztikai tanácsadó.

A pályázatokban nem csak a tartalmat és a hatékonyságot figyelte a zsűri, hanem a kreativitás, dizájn, és a pályázatok koherenciája is fontos szempont volt. Maga a beadott pályázatok színvonala is sokat nyom a latba.

És most nézzük az Iránytű 2016 legjobbjait:

Print kategória

a) Szállodai kiadványok

3. helyezett: Room Service - Radisson Blu Béke Hotel - Radisson Blu Béke Hotel

Döntőbe jutott: Pandora magazin - a mezőkövesdi Pandora Zsóry Apartmanok kiadványa senior korsztálynak - Spa Hotel Relax

b) Településmarketing

1. helyezett: Győri meséskönyvem III. - Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata

3. helyezett: Időtálló ízek - Büki recepteskönyv - Bük, Bükfürdő Közhasznú Turisztikai Egyesület

3. helyezett: Szegedi turisztikai kiadványok – Fingerprint

Döntőbe jutott: Zalaegerszeg titkai - Városkalauz a múlt tükrében - Tourinform Zalaegerszeg

c) Utazási irodai katalógusok

Döntőbe jutott: Tengeri hajóutak katalógus 2016 – OTP Travel

Döntőbe jutott: IBUSZ zsebünkben a világ - Élmények korhatár nélkül - IBUSZ Utazási Irodák

Digitális megoldások

1. helyezett: Amadeus - Irodák Viadala - Merlin Communications

2. helyezett: Mellow Mood Hotels virtuális sightseeing app - MMG Hotels - GPS City Guide

3. helyezett: Mellow Mood Hotels központi weboldal - MMG Hotels

Döntőbe jutott: Hello Miskolc! - Integrált online turisztikai információszolgáltatás Miskolc módra - MIDMAR Közhasznú Nonprofit Kft.

Döntőbe jutott: Eletreszolo.hu blogoldal - Sárvár Tourist & TDM Nonprofit Kft.

Döntőbe jutott: KidsOasis - Álom másodállás – Kidsoasis

Döntőbe jutott: Bajai séták / Baja walk - Bajai Turisztikai Nonprofit Kft.

Eseménymarketing

1. helyezett: Strandbusz - MyAd Marketing - Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt.

2. helyezett: Lépj be a múltba! - Történelmi időutazás Ópusztaszeren – Fingerprint

Kommunikáció az eladás helyén (POS)

2. helyezett: Memories of Hungary: vásárlóközpontú turisztika - Memories of Hungary Bazilika

Hirdetések

Döntőbe jutott: Miskolc PASSzol Hozzád! - MIDMAR Közhasznú Nonprofit Kft.

 

Pr megoldások a turizmusban

1. helyzett: EYOF (Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztivál 2017 Győr) film - Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata

2. helyezett: Budapest's Finest negyedévente megjelenő ingyenes angol nyelvű magazin – BFTK Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ Nonprofit Kft.

Döntőbe jutott: Körös-menti imázsfilm (Szarvas, Békésszentandrás, Kondoros) - Körös-menti Turisztikai és Kulturális Egyesület

Döntőbe jutott: Miss Zselicvölgy 2015 - KRQ Kommunikációs Kft. - Zselicvölgy Szabadidőfarm

 

Integrált kampányok

1. helyezett: Hollókő, az élő falu - Hollókői Világörökség-kezelő Nonprofit Kft.

2. helyezett: Miskolc PASS - Mert Miskolc PASSzol hozzád! - MIDMAR Közhasznú Nonprofit Kft.

3. helyezett: Zsolnay Kávéház - Tradíció és megújulás - Danubius Radisson Blu Béke Hotel - Upfront Média

Döntőbe jutott: Megyünk egy kört? Az Országos Kékkör projekt kommunikációja - Café PR

 

Különdíjak

A minőségi tartalomért: Zalaegerszeg titkai - Városkalauz a múlt tükrében - Tourinform Zalaegerszeg

A kiváló márkaépítésért: Eletreszolo.hu blogoldal - Sárvár Tourist & TDM Nonprofit Kft.

Az egyedülálló ötletért: Miss Zselicvölgy 2015 - KRQ Kommunikációs Kft. - Zselicvölgy Szabadidőfarm

Az év turisztikai kommunikációs kampánya fődíj

Hollókő, az élő falu - Hollókői Világörökség-kezelő Nonprofit Kft.


Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények

Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények 

Az idei évben különös figyelmet kap a Balaton négyévszakos turizmusa, míg a nemzetközi vendégek közül Szlovákia mutatkozik be különleges gasztronómiájával és kulturális örökségével.
 Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon

Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon 

Látványos nemzetközi snowboard-verseny, tökéletes hó és minden pályán zavartalan nyitvatartás várja a sízőket a hétvégén Mátraszentistvánon.
Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban

Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban 

Egy nappal hosszabb lesz a STRAND Fesztivál.
NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés

NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés 

Visszavonják a társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetet, amely a szálláshely-minősítési tevékenységhez kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díjak szabályozását célozta.
Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen

Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen 

A Skanzen házaiba ugyan még nem térhetünkk be, de sétálhatunk, túrázhatunk a Duna-Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozó 75 hektáros területen.
Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából

Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet

Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet 

Az Utazás kiállítás szakmai napján a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szervezésében megrendezésre kerülő konferencián a hazai turizmus szereplői osztották meg tapasztalataikat.
Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban

Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban 

A Mezőgazdasági Múzeum szervezői egyedülálló farsangi kalandra hívják a családokat 2025. március 1-jén a Vajdahunyad várába. Egy napra gyermekeinkből lehet tehenész, lovász, gabonatermesztő vagy szatócsboltos.
PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások

PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások 

A hazai cégvezetők 70 százaléka számít globális gazdaság gyorsulására, 60 százalék a hazai gazdasággal kapcsolatban is optimistán nyilatkozott, míg saját vállalata növekedésében mindössze 39 százalék bízik.
Így zajlott a jubileumi BCEFW

Így zajlott a jubileumi BCEFW 

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.