Iránytű 2016: díjaztuk az év legjobb turisztikai kampányait

Április 1-jén, péntek délután ünnepélyes keretek között vehették át elismeréseiket a 2016-os Iránytű turisztikai kommunikációs verseny díjazottjai a Kazimir Bisztróban.

A Turizmus Trend/Vendég&Hotel idén 11. alkalommal meghirdetett versenyének célja, hogy elismerje a legjobb turisztikai kommunikációs megoldásokat az elmúlt egy évből.

Idén is több újítás volt a verseny lebonyolításában. Idén is 7 kategóriában vártuk a nevezéseket, azonban a web és mobil pályázatokat idén összevontan, digitális megoldások kategóriába vártuk. A másik újítás idén, hogy kerestük a legjobb pr megoldásokat a turisztikai szektorból. A print kiadványokat, a tavaly életre hívott három alkategóriába, utazási irodai katalógusok, szállodai kiadványok és településmarketing szerinti bontásban kerestük. Ezen kívül eseménymarketing, kommunikáció az eladáshelyén, hirdetések és integrált reklámkampányok kategóriákba vártuk a nevezéseket.

Közel 60 nevezés érkezett az Iránytű 2016 versenyre. A legtöbb pályázat az elmúlt évekhez hasonlóan print kiadványok és digitális megoldások kategóriába érkezett, de az új pr megoldások kategória sem sokkal volt lemaradva. Nem csak a dobogós munkákat díjaztuk, hanem a döntőbe/shortlistre jutott megoldásokat is. A díjátadón összesen 35 oklevelet osztottunk ki a legjobbaknak. A shortlisteseken és a dobogósokon kívül  három különdíjat, valamint egy fődíjat is odaítélt a szakmai zsűri, az év turisztikai kommunikációs kampányáért.

Mit kell tudni a zsűrizésről?

A beadott munkákat szakmai zsűri értékelte, március 23-án a Turizmus Trend szerkesztőségében. A zsűri tagjai voltak: Mészáros Péter, grafikus, Berende Alexa, Turizmus Trend, online szerkesztő, Dr. Horváth Péter, Colonnade Insurance Magyarország, utasbiztosítás értékesítési igazgató, Krémer Julianna, Professional Publishing Hungary, művészeti vezető, Németh Tamás, McCann/Lowe, art director, Szabó Zsuzsanna, Professional Publishing Hungary, grafikus, Szántó Zoltán, Turizmus Trend, főszerkesztő, Víg Tamás, Vitalentum, turisztikai tanácsadó.

A pályázatokban nem csak a tartalmat és a hatékonyságot figyelte a zsűri, hanem a kreativitás, dizájn, és a pályázatok koherenciája is fontos szempont volt. Maga a beadott pályázatok színvonala is sokat nyom a latba.

És most nézzük az Iránytű 2016 legjobbjait:

Print kategória

a) Szállodai kiadványok

3. helyezett: Room Service - Radisson Blu Béke Hotel - Radisson Blu Béke Hotel

Döntőbe jutott: Pandora magazin - a mezőkövesdi Pandora Zsóry Apartmanok kiadványa senior korsztálynak - Spa Hotel Relax

b) Településmarketing

1. helyezett: Győri meséskönyvem III. - Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata

3. helyezett: Időtálló ízek - Büki recepteskönyv - Bük, Bükfürdő Közhasznú Turisztikai Egyesület

3. helyezett: Szegedi turisztikai kiadványok – Fingerprint

Döntőbe jutott: Zalaegerszeg titkai - Városkalauz a múlt tükrében - Tourinform Zalaegerszeg

c) Utazási irodai katalógusok

Döntőbe jutott: Tengeri hajóutak katalógus 2016 – OTP Travel

Döntőbe jutott: IBUSZ zsebünkben a világ - Élmények korhatár nélkül - IBUSZ Utazási Irodák

Digitális megoldások

1. helyezett: Amadeus - Irodák Viadala - Merlin Communications

2. helyezett: Mellow Mood Hotels virtuális sightseeing app - MMG Hotels - GPS City Guide

3. helyezett: Mellow Mood Hotels központi weboldal - MMG Hotels

Döntőbe jutott: Hello Miskolc! - Integrált online turisztikai információszolgáltatás Miskolc módra - MIDMAR Közhasznú Nonprofit Kft.

Döntőbe jutott: Eletreszolo.hu blogoldal - Sárvár Tourist & TDM Nonprofit Kft.

Döntőbe jutott: KidsOasis - Álom másodállás – Kidsoasis

Döntőbe jutott: Bajai séták / Baja walk - Bajai Turisztikai Nonprofit Kft.

Eseménymarketing

1. helyezett: Strandbusz - MyAd Marketing - Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt.

2. helyezett: Lépj be a múltba! - Történelmi időutazás Ópusztaszeren – Fingerprint

Kommunikáció az eladás helyén (POS)

2. helyezett: Memories of Hungary: vásárlóközpontú turisztika - Memories of Hungary Bazilika

Hirdetések

Döntőbe jutott: Miskolc PASSzol Hozzád! - MIDMAR Közhasznú Nonprofit Kft.

 

Pr megoldások a turizmusban

1. helyzett: EYOF (Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztivál 2017 Győr) film - Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata

2. helyezett: Budapest's Finest negyedévente megjelenő ingyenes angol nyelvű magazin – BFTK Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ Nonprofit Kft.

Döntőbe jutott: Körös-menti imázsfilm (Szarvas, Békésszentandrás, Kondoros) - Körös-menti Turisztikai és Kulturális Egyesület

Döntőbe jutott: Miss Zselicvölgy 2015 - KRQ Kommunikációs Kft. - Zselicvölgy Szabadidőfarm

 

Integrált kampányok

1. helyezett: Hollókő, az élő falu - Hollókői Világörökség-kezelő Nonprofit Kft.

2. helyezett: Miskolc PASS - Mert Miskolc PASSzol hozzád! - MIDMAR Közhasznú Nonprofit Kft.

3. helyezett: Zsolnay Kávéház - Tradíció és megújulás - Danubius Radisson Blu Béke Hotel - Upfront Média

Döntőbe jutott: Megyünk egy kört? Az Országos Kékkör projekt kommunikációja - Café PR

 

Különdíjak

A minőségi tartalomért: Zalaegerszeg titkai - Városkalauz a múlt tükrében - Tourinform Zalaegerszeg

A kiváló márkaépítésért: Eletreszolo.hu blogoldal - Sárvár Tourist & TDM Nonprofit Kft.

Az egyedülálló ötletért: Miss Zselicvölgy 2015 - KRQ Kommunikációs Kft. - Zselicvölgy Szabadidőfarm

Az év turisztikai kommunikációs kampánya fődíj

Hollókő, az élő falu - Hollókői Világörökség-kezelő Nonprofit Kft.


Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái

Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái 

Az Évgyűrűkben őrzött történetek – Magyarország fáinak titkos meséi című fotókiállítást május 4-én nyitják meg Badacsonyörsön.
Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza

Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza 

Május 12-én igazi világsztárokkal is találkozhatunk!
Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján

Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján 

Május 1-jén ünnepelte az ÉnBudapestem applikációja az első születésnapját.
Szibériai tokhalak a Balatonban?

Szibériai tokhalak a Balatonban? 

A Balatonban megjelenő lénai tokok minden bizonnyal a vízgyűjtőn létesült halgazdálkodási létesítményekből szökhettek meg.
Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő

Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő 

Nemzetgazdasági miniszter: a nyugati világ elöregszik, nő az idősek aránya, ebből adódóan sokkal nagyobb lesz a kereslet az egészségturizmusra.
Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon

Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon 

Harmincöt budapesti tanuló állhatott dobogóra a Szakma Sztár Fesztiválon.
Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens 

Már több mint húsz étterem használja.
ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től

ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től 

Az előremutató jelentésben a jó gyakorlatok mellett a lehetőségeket is feltárták, mellyel megjelölték a cégcsoport fenntarthatósági tevékenységének irányait is.
Rekordok dőlhetnek meg az idei Ultrabalatonon

Rekordok dőlhetnek meg az idei Ultrabalatonon 

Több mint huszonötezren vesznek részt Magyarország legnépesebb tömegsport rendezvényén.
Precizitás, csapatjáték, gondoskodás - méhek napja április 30-án

Precizitás, csapatjáték, gondoskodás - méhek napja április 30-án 

A méhektől nemcsak a természet legfinomabb ajándékát, a mézet kapjuk, de sokat is tanulhatunk tőlük!

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?