A verseny keretében felsőoktatási hallgatók háromfős csapatai mutathatják be az olyan innovatív ötleteiket, amelyekkel a turizmus területén szeretnének változást hozni. A legjobb ötletek megvalósulását a CheckINN mentorálással és 3 millió Ft ösztöndíjjal is támogatja.
A korábbi évek sikertörténetei azt mutatják, hogy a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány (MTSZA) által létrehozott CheckINN Turisztikai Innovációs HUB igazi platformot és kitörési lehetőséget biztosít a fiatal tehetségeknek pályázataival. Az elmúlt három évben több mint 250 csapat, összesen 750 hallgató vett részt, és a pályázatok között számos olyan ötlet született, melyek ma már a turizmus meghatározó elemei.
Az egyik legkiemelkedőbb és legfrissebb sikertörténet a "Vízi Mozi" projekt, amely egy újszerű mozi élményt kínál a látogatóknak, ahol a vízen csónakázva nézhetnek filmeket. Ráadásul az ötlet a 150. születésnapját ünneplő Budapest egyik különleges programelemeként valósult meg a Városligeti Csónakázótavon.
Egy másik emlékezetes projekt az "Illatok kalandjátéka”, mely egy érzékszervi kiállítás formájában valósult meg, először 2022-ben Kecskeméten. Az installációval a látogatók különböző illatpumpák segítségével ismerkedhetnek meg a szaglás izgalmas világával, így egy teljesen új, érzékszervi élményben lehet részük kicsiknek és nagyoknak egyaránt. A projekt megvalósítása hosszútávon is folytatódik: az Illatkalandorok ötlete országos roadshow keretén belül, összesen 8 további nagyvárosba viszi el az egyedülálló ismeretterjesztő programot, köztük Keszthely, Paks, Tapolca és Orosháza érintésével.
Ahogy a korábbi évek példái is mutatják, a pályázaton tehát kifejezetten keresik és díjazzák a merész ötleteket, amelyeket a HUB a verseny után is támogat. A pályázók sikerességét már a verseny második körétől kezdődően folyamatos szakmai mentorálással támogatják a turizmus elismert szakértői. A legjobb ötletek kitalálói nettó 3 millió Ft ösztöndíjban részesülnek.
A versenyen két kategóriában: Szállodaipar-vendéglátás és Aktív turizmus területén várják azokat az ötleteket, amelyekkel a turizmusban a legjobb újításokat, fejlesztéseket lehet bevezetni. A szervezők kiemelt figyelmet fordítanak a zöld innovációs megoldásokra, de lehet pályázni Digitális és IT innováció, valamint Szolgáltatás/termék- és Marketing fejlesztés témában is.
A CheckINN nem csak egy verseny, hanem egy közösség is. A pályázatban sikeresen résztvevők az Alumni program keretében további mentorálást és folyamatos támogatást is kapnak, ami kiemelten fontos a projektek sikeressége és a fiatalok fejlesztése szempontjából. A tagoknak rendszeresen szerveznek különleges helyszínbejárásokat és találkozókat, ahol megoszthatják egymással tapasztalataikat és új szakmai ismertségeket köthetnek.
További információ és a pályázat részletei a CheckINN honlapján érhetőek el: https://www.innovacio.check-inn.hu
Forrás: MTSZA / Turizmus Online