Az idei kedvező év volt Orosháza-Gyopárosfürdő turizmusát tekintve, hiszen minden mutató túlszárnyalta a korábbi éveket – értékelt közleményében Kiss László, a Jövő Építők TDM Közhasznú Egyesület elnöke.
Hozzátette: az önkormányzat tulajdonában lévő fürdő, hotel és egyéb turisztikai attrakciók is jól teljesítettek.
– Az immár 2013 óta tartó célzott marketingtevékenység, illetve a fürdő pozicionálásának folyamatai beérni látszanak, hiszen a korábbi években jól bevált kampányokat továbbgondolva, az idei évben egy markáns piaci jelenléttel sikerült kimagasló eredményeket elérnünk. Ehhez az országos tendenciák is a segítségünkre voltak – részletezte a szakember.
Az idei évben a vendégszám alakulásának első tíz hónapját figyelembe véve október végéig elérték a tavalyi évi mutatókat, továbbá a vendégéjszakaszám tekintetében – a KSH adatai alapján – ezen időszak 5 százalékkal meghaladta a tavalyi egész éves mennyiséget.
Mint Kiss László fogalmazott, a város fenntartásában lévő gyógy-, park- és élményfürdő látogatottsága is kiemelkedő a tavalyi évhez képest, hiszen november végével elérték a tavalyi teljes, 200 ezres látogatottságot.
Az önkormányzati tulajdonú Alföld Gyöngye Hotelben mintegy 8 ezer 500 vendég fordult meg, továbbá a konferencia- és rendezvényturizmus területén is teret hódított a szálloda. A szintén önkormányzati tulajdonú kempingek is kimagaslóan zárták az évet, együttesen 181 százalékkal növelték bevételeiket 2016-hoz képest.
Forrás: Békés Megyei Hírlap