Újjáépíthetik a pályaudvart, és akár egymillió új fát is ültethetnek a Nyugati pályaudvart a Városligettel összekötő területre – írja a NOL.hu Lázár János kancelláriaminiszter csütörtöki kormányinfón elhangzott beszédére hivatkozva.
A kormány egy nagy összefüggő parkot képzel el a pályaudvar mögötti területre. Itt nem épülnének nyolc méternél magasabb házak, de lenne sétány, játszótér és sok zöld. Egymillió fa azonban aligha fér el itt, ezt vélhetőleg az országos „zöldítő program” egészére vonatkozó adat – tisztázott néhány kérdést Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke. A Nyugat Liget kialakításának egyik ötletgazdája szerint a sínek föld alá süllyesztése helyett sokkal valószínűbb a Westendhez hasonlatos felülépítés. A Ferdinánd hídból azonban valóban alagút lenne, az állatkertbe pedig felüljárón sétálhatnának át az érdeklődők. A Nyugati pályaudvart várhatóan két évre teljesen lezárják a parképítéshez kapcsolódó korszerűsítés miatt - olvasható az oldalon.
A Nyugati Liget koncepciót a Levegő Munkacsoport mellett a Finta Stúdió és a MÁV készíti elő, bár a február 10-i határidőt igen szorosnak tartja Lukács András. A korábbi elképzelések kifejtése mellett költségvetést és költség-haszon elemzést is kért tőlük a Miniszterelnökség. A Népszabadság információi szerint a parkot 2021-ben adnák át.
A Podmaniczky utca sínek felőli oldala a híres barcelonai Rambla módjára születhetne újjá éttermekkel, boltokkal, miközben új városi kereszttengely jönne létre a körönd és a Szent István park között – számolt be Finta József a NOL-nak. Az építész kiemelte: a teremtett és az épített világ simulhatna egybe a sínek felett, ami különleges turisztikai vonzerővel bírna.
A Levegő Munkacsoport első számításai szerint a jelenlegi Liget Budapest projekt 200 milliárd forintos megvalósítási költségéhez képest a Nyugati Liget 60 milliárdból kihozható.
Forrás: NOL