„Új Marketing Tudomány” azaz New Marketing Science (NMS) név alatt jelölik a szakértők azt az irányt, amelyet a gyakorló hotelmenedzsereknek el kell sajátítani, és amely a vevők és különösen a vevői élmény alaposabb ismeretére helyezi a hangsúlyt. Zaltman és szerzőtársai, Toward a New Marketing Science for Hospitality Managers címmel, 2015-ben a neves szállodaipai képzőintézmény, a Cornell Egyetem folyóiratában, a Cornell Hospitality Quarterly-ben megjelenő cikkben a vendégek elvárásainak megfelelő, a vendéggel közösen megtervezett élmények kialakításában látják a jövő legjelentősebb feladatait a szállodaiparban, amelyhez az internet és a technológia megfelelő hátteret biztosít.
A vevői élmények tervezésén túl a legfrissebb kommunikációs csatornák kutatása és kezelése is elengedhetetlen, amelyek körében a hangsúly napjainkban a big data elemzésére, a mobil-marketingre, a közösségi marketingre és a kontextuális (azaz adott pillanatnyi elvárásra azonnal reagáló, közösségi információkra is építhető) marketingre helyeződik. Mindezen irányokhoz nyújt hatékonyan elsajátítható tudást a nemzetközi szállodaipar legelismertebb oktatási intézménye, a Cornell Egyetem online képzése, amely az alábbi három témában érhető el kedvezményes áron a Corvinus Egyetemmel kötött együttműködés keretében:
· Hotel Revenue Management (Szállodai hozammenedzsment): a program keretében a profitmaximalizálás kiemelten fontos témái kerülnek oktatásra, például az előrejelzés és foglalások menedzsmentje, ár- és elosztási csatorna menedzsment, csoportos foglalások és túlfoglalás menedzsmentje, a szállodai hozammenedzsment nem tradicionális menedzsmentje, továbbá az online marketing és a keresőmarketing.
· Hospitality Marketing (Szállodai marketing): a program központi elemét az adatokra építő, a stratégiai döntéshozatalt támogató elemzési szemlélet adja. A programban kiemelt hangsúlyt kap továbbá a közösségi- és a mobilmarketing, valamint a keresőoptimalizálás.
· Hospitality Management (Szálloda menedzsment): a szállodamenedzsment legfontosabb területei közé a pénzügyi menedzsment, a marketingtervezés, a hozammenedzsment és vendéglátó szolgáltatások menedzsmentje tartozik.
Az eCornell Online Certificate adta lehetőségeket, illetve a Corvinuson keresztül történő jelentkezés feltételeit és előnyeit megismerheti eCornell Nyílt Napunkon 2016. december 8-án, 17.00 órától a Corvinus főépületének 3001-es termében. A Nyílt Napon Dr. Niklai Ákos, a Cornell Egyetem végzett hallgatója a szállodaipari trendeket és a Cornell Egyetem jelentőségét ismerteti. A tájékoztató keretében Pintér-Szabó Lívia kolléganőnk az eCornell Online Certificate képzés kedvezményes áron elérhető lehetőségeit mutatja be. Az eseményt kerekasztal-beszélgetés zárja, amely során Dr. Niklai Ákos, Dr. Walkó Miklós és Szécsényi Judit, volt Cornell, illetve eCornell hallgatók, valamint Siket Zsolt, a Continental Group képviseletében értékeli a szállodaipari képzések fontosságát és ebben a Cornell Egyetem jelentőségét.
A képzés várhatóan 2017 márciusában indul, 2016. december 12-i jelentkezési és 2017. január 12-i fizetési határidővel. A képzések részletes tájékoztatói és bővebb információ a marketing.uni-corvinus.hu/index.php linken érhető el.
A Nyílt Napra regisztrálni a https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeNQK0vdkAp3o7UujrVz8BIjKKNZOHpsxsSiDmy0_-w9LNTyw/viewform oldalon lehet.
Forrás: TurizmusOnline