Kihívások és drámai változások a szállodai marketing területén

Napjainkban a szállodaipar számos – elsősorban az online értékesítés előretörésével és a közösségi oldalak népszerűségének növekedésével kapcsolatba hozható – kihívással szembesül. A jövő egyik legizgalmasabb kérdése abban áll, hogyan lehetséges ezen trendeket lehetőséggé átfordítani és a vevői elvárások megismerésére és előrejelzésére használni.

„Új Marketing Tudomány” azaz New Marketing Science (NMS) név alatt jelölik a szakértők azt az irányt, amelyet a gyakorló hotelmenedzsereknek el kell sajátítani, és amely a vevők és különösen a vevői élmény alaposabb ismeretére helyezi a hangsúlyt. Zaltman és szerzőtársai, Toward a New Marketing Science for Hospitality Managers címmel, 2015-ben a neves szállodaipai képzőintézmény, a Cornell Egyetem folyóiratában, a Cornell Hospitality Quarterly-ben megjelenő cikkben a vendégek elvárásainak megfelelő, a vendéggel közösen megtervezett élmények kialakításában látják a jövő legjelentősebb feladatait a szállodaiparban, amelyhez az internet és a technológia megfelelő hátteret biztosít.

A vevői élmények tervezésén túl a legfrissebb kommunikációs csatornák kutatása és kezelése is elengedhetetlen, amelyek körében a hangsúly napjainkban a big data elemzésére, a mobil-marketingre, a közösségi marketingre és a kontextuális (azaz adott pillanatnyi elvárásra azonnal reagáló, közösségi információkra is építhető) marketingre helyeződik. Mindezen irányokhoz nyújt hatékonyan elsajátítható tudást a nemzetközi szállodaipar legelismertebb oktatási intézménye, a Cornell Egyetem online képzése, amely az alábbi három témában érhető el kedvezményes áron a Corvinus Egyetemmel kötött együttműködés keretében:

· Hotel Revenue Management (Szállodai hozammenedzsment): a program keretében a profitmaximalizálás kiemelten fontos témái kerülnek oktatásra, például az előrejelzés és foglalások menedzsmentje, ár- és elosztási csatorna menedzsment, csoportos foglalások és túlfoglalás menedzsmentje, a szállodai hozammenedzsment nem tradicionális menedzsmentje, továbbá az online marketing és a keresőmarketing.

· Hospitality Marketing (Szállodai marketing): a program központi elemét az adatokra építő, a stratégiai döntéshozatalt támogató elemzési szemlélet adja. A programban kiemelt hangsúlyt kap továbbá a közösségi- és a mobilmarketing, valamint a keresőoptimalizálás.

· Hospitality Management (Szálloda menedzsment): a szállodamenedzsment legfontosabb területei közé a pénzügyi menedzsment, a marketingtervezés, a hozammenedzsment és vendéglátó szolgáltatások menedzsmentje tartozik.

Az eCornell Online Certificate adta lehetőségeket, illetve a Corvinuson keresztül történő jelentkezés feltételeit és előnyeit megismerheti eCornell Nyílt Napunkon 2016. december 8-án, 17.00 órától a Corvinus főépületének 3001-es termében. A Nyílt Napon Dr. Niklai Ákos, a Cornell Egyetem végzett hallgatója a szállodaipari trendeket és a Cornell Egyetem jelentőségét ismerteti. A tájékoztató keretében Pintér-Szabó Lívia kolléganőnk az eCornell Online Certificate képzés kedvezményes áron elérhető lehetőségeit mutatja be. Az eseményt kerekasztal-beszélgetés zárja, amely során Dr. Niklai Ákos, Dr. Walkó Miklós és Szécsényi Judit, volt Cornell, illetve eCornell hallgatók, valamint Siket Zsolt, a Continental Group képviseletében értékeli a szállodaipari képzések fontosságát és ebben a Cornell Egyetem jelentőségét.

A képzés várhatóan 2017 márciusában indul, 2016. december 12-i jelentkezési és 2017. január 12-i fizetési határidővel. A képzések részletes tájékoztatói és bővebb információ a marketing.uni-corvinus.hu/index.php linken érhető el.

A Nyílt Napra regisztrálni a https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeNQK0vdkAp3o7UujrVz8BIjKKNZOHpsxsSiDmy0_-w9LNTyw/viewform oldalon lehet.


Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon

Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon 

Harmincöt budapesti tanuló állhatott dobogóra a Szakma Sztár Fesztiválon.
Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens 

Már több mint húsz étterem használja.
ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től

ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től 

Az előremutató jelentésben a jó gyakorlatok mellett a lehetőségeket is feltárták, mellyel megjelölték a cégcsoport fenntarthatósági tevékenységének irányait is.
Rekordok dőlhetnek meg az idei Ultrabalatonon

Rekordok dőlhetnek meg az idei Ultrabalatonon 

Több mint huszonötezren vesznek részt Magyarország legnépesebb tömegsport rendezvényén.
Precizitás, csapatjáték, gondoskodás - méhek napja április 30-án

Precizitás, csapatjáték, gondoskodás - méhek napja április 30-án 

A méhektől nemcsak a természet legfinomabb ajándékát, a mézet kapjuk, de sokat is tanulhatunk tőlük!
103 éves tornásznő látogatása a Madame Tussauds Budapestben

103 éves tornásznő látogatása a Madame Tussauds Budapestben 

Magasra szökött az egy négyzetméterre jutó magyar olimpiai aranyak száma a Madame Tussauds Budapest sport termében.
Augusztusban Szabadság Szigete

Augusztusban Szabadság Szigete 

Az idei Sziget Fesztivál minden eddiginél fenntarthatóbb és higiénikusabb lesz – ígérte a szervezőcsapat a csütörtöki sajtótájékoztatón.
Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás

Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás  

A Helló Európa! Fesztivál programjai a szabadság, az európaiság és a sokszínűség jegyében keltik életre Budapest ikonikus helyszíneit, köztereit és épületeit.
Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot

Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot 

A sportág legrangosabb versenyére a világ több mint 30 országából várnak résztvevőket.
Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon

Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon 

Kerékpáros kishajók teszik még vonzóbbá a Tisza-tavi aktív turizmust.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?