KSH: rekordösszegek a harmadik negyedévben

2023 harmadik negyedévében a szolgáltatások euróban számított exportja 14 százalékkal, az importja pedig 9,8 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest - a KSH szerdai jelentése szerint.

2023 III. negyedévében a szolgáltatások euróban számított exportja 14, importja 9,8 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Az aktívum 3,3 milliárd euró volt, 616 millió euróval több a 2022. III. negyedévinél. Az előző negyedévhez mérten az export 17, az import 15 százalékkal, a többlet pedig 604 millió euróval növekedett.

 

2023. III. negyedévben:

Az export értéke 9,2 milliárd euró (3,5 ezer milliárd forint), az importé 5,9 milliárd euró (2,3 ezer milliárd forint) volt. A szolgáltatás-külkereskedelem aktívuma 3,3 milliárd eurót (1,3 ezer milliárd forintot) tett ki.

A szolgáltatáscsoportok közül a turizmus rekordméretű, 1,4 milliárd euróval, a szállítás 889 millió, az üzleti szolgáltatások 523 millió euróval járultak hozzá a 2023. III. negyedéves aktívumhoz.

Szolgáltatásexportunk 65, -importunk 72 százalékát az Európai Unió tagországaival bonyolítottuk le, ebben a viszonylatban 1,8 milliárd eurós többlet keletkezett.

Első számú partnerünk továbbra is Németország, amellyel az összforgalom 19 százalékát bonyolítottuk le. A második legfontosabb, az Amerikai Egyesült Államok 8,6, míg a harmadik helyen álló Ausztria 8,0 százalékkal részesedett a kereskedelemből.

A teljes szolgáltatásexportból az üzleti szolgáltatások aránya 36 százalék (az idetartozó egyéb üzleti szolgáltatásoké 19 százalék) volt, ezt követte a turizmus 30, majd a szállítási szolgáltatások 25 százalékos részesedéssel. Import tekintetében a legkiemelkedőbb szintén az üzleti szolgáltatások részaránya volt 48 százalékkal (az idetartozó egyéb üzleti szolgáltatásoké 25 százalék), miközben a szállítási szolgáltatások 25, a turizmus 23 százalékkal részesedett a teljes importforgalomból.

2023. III. negyedévben az egy évvel korábbihoz képest:

A szolgáltatásexport euróban számított értéke 14 százalékkal (forintban 8,5 százalék), az importé 9,8 százalékkal (forintban 4,4 százalék) nőtt. Az aktívum 616 millió euróval (183 milliárd forinttal) meghaladta az előző év azonos időszaki többletet.

Az aktívum jelentős növekedése elsősorban a turizmus és a bérmunka-szolgáltatások egyenlegének 456 és 127 millió eurós javulásával magyarázható.

Forrás: KSH


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.