A turizmusban már több mint másfél évtizede megjelentek azok az alkalmazások, amelyek a látogatói élményt kívánták javítani, azonban nagyrészt a felhasználói igények részletes ismerete nélkül történtek a fejlesztések. Az Innotime Hungary Kft. 2022-ben végzett országos primer felmérése igazolta azt a hipotézist, miszerint a látogatóknak csak egy kis része használja ezeket az applikációkat, legyenek azok városfelfedezések, kincskereső programok, túra alkalmazások vagy kiállítási tárlatvezetések - olvasható a társaság szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében.
A hazai és külföldi felhasználási szokásokat, trendeket, valamint az elkövetkező években jelentkező egyre sürgetőbb felhasználói és menedzsment igényeket összesítve indította el az Innotime Hungary Kft az I-Dest fejlesztését.
A program újdonsága, hogy egyszerre tudja kiszolgálni a turisták, a szolgáltatók valamint a desztináció menedzsmentjében résztvevő szakemberek igényeit. A felhasználói igények rugalmas követését egy minden korábbinál komplexebb információs és döntéstámogató keretrendszer szolgálja ki, miközben a nagyközönség számára elérhető multiplatformú felület (app és web) minden olyan élményelemet biztosít, amelyet a közönség elvár – pl. múltidéző AR tartalmakat, 360 fokos virtuális sétákat, audioguide-ot, a helyszínekhez rendelt játékokat, felnőtt és gyerek tartalmakat ugyanahhoz a helyszínhez kapcsolódóan, stb. Ugyancsak újdonság, hogy az érintett szereplők valós idejű kommunikációt is folytathanak (pl. a turista jelezheti, hogy a túraútvonalon váratlan akadályba, veszélybe ütközött, a szolgáltatók akár okosórás push üzenetben informálhatják egymást a szabad kapacitásokról vagy éppen a váratlan üzemszünetről, ez a valós idejű irányított információáramlás pedig egyszerre szolgálja a vendég elégedettségét és a szolgáltatók valamint a desztinációmenedzsment azonnali, problémaorientált kommunikációját.
Az I-Dest legfontosabb hívószava a fenntarthatóság, a fejlesztő a Green Destinations magyarországi képviselőjeként valamennyi szempontot, szolgáltatást, vonzerőt egy fenntarthatósági keretrendszerbe szervez, melynek kimenete egyszerre ajánlat és fejlesztési cél.
Az I-Dest 1.0-ás verziója Bodrogkeresztúron debütált, de folyamatos a fejlesztése, hiszen a cél, hogy a turisztikai szezon kezdetére komplex legyen a rendszer, amely a tervek szerint párhuzamosan jelenik meg a hazai és a nemzetközi turisztikai piacon.