A Balaton körüli bicikliút esetében a kerékpáros turizmus jelentette gazdasági és környezeti előnyöknek csak egy töredékét élvezhetik az itt élők, a tóparti és távolabb fekvő települések. Ennek négy fő oka van: a nyomvonaltervezés során sokszor nem vették figyelembe a kerékpárosok valódi igényeit, nem egységes rendszerként tekintettek a tó körüli közlekedésre, hiányoznak a kapcsolódó létesítmények, végezetül pedig sok útszakasz nagyon rossz állapotban van, mert nincs pénz vagy akarat a fenntartására.
A közelmúltban megszellőztették, hogy kiemelt beruházásként az állam felgyorsítja a bicikliút felújítását. A beruházás ténye üdvözlendő, ugyanakkor a megfelelő tervezés nélkül nem tudja a környéken élők érdekeit szolgálni.
Az LMP álláspontja szerint szükség van egy gyors közlekedést lehetővé tevő "főútra", és ebből célszerű leágazásokat vezetni az egyes településekre. Szemben a mostani helyzettel, amikor a kerékpárosoknak több településen is végig kell araszolniuk.
A fejlesztések sikere nagyrészt már a tervezési szakaszban eldől. Ezért arra kérjük a kormányt, hogy az érintett idegenforgalmi és kerékpáros szervezetekkel, valamint az önkormányzatokkal is egyeztessen, hogy valóban az egész térség nyertes lehessen.
Elvárható továbbá az is, hogy ne feledkezzenek meg a folyamatos karbantartás feltételeinek megteremtéséről - zárul Gerstmár Ferenc, az LMP országos elnökségi tagja, önkormányzati szakszóvivő közleménye.
Forrás: MTI OS