FlixBus európai mobilitási szolgáltató új központot alakított ki Magyarországon. Mióta a vállalat az elmúlt nyáron belépett a hazai piacra, közel 100 közvetlen célállomás vált elérhetővé Budapestről és jelenleg 7 további magyar város is összeköttetésben van Európa legnagyobb intercity buszhálózatával.
Szeptembertől a budapesti regionális iroda koordinálja a vállalat magyar, román és bolgár piacát.
A FlixBus zöld hálózata folyamatosan növekszik Közép-Kelet-Európában
A FlixBus 2016 nyarán lépett be a magyar piacra. Azóta 13 ország közel 100 közvetlen célállomása vált elérhetővé Budapestről a cég hálózatában.
A nyári hónapok alatt majdnem 40 busz indult a fővárosból naponta, míg a Magyarországról, illetve a Magyarországra utazók száma a nyári hónapokban megduplázódott az előző évhez viszonyítva.
Budapest mellett jelenleg Győr, Miskolc, Szeged, Siófok, Hévíz, Keszthely és Nagykanizsa is közvetlen összeköttetésben áll európai célállomásokkal.
A növekedés Romániában is megkezdődött ezen a nyáron, a FlixBus több új stratégiai partnermegállapodást is kötött. Júliusban számos erdélyi város lett elérhető Budapestről, augusztus végén pedig 40 új román város vált az európai zöld hálózat részévé.
„A FlixBus 2013-as indulása óta közel 60 millió utas választotta szolgáltatásunkat Európa-szerte. Látva az elmúlt év jelentős növekedését Közép-Kelet-Európában úgy döntöttünk, új regionális irodát nyitunk, hogy jobb rálátásunk legyen a helyi igényekre és hatékonyabban szolgálhassuk ki azokat.
Jelentős helyi buszpartnerekkel működünk együtt Magyarországon és Romániában is, de szeretnénk tovább erősíteni a jelenlétünket a régió piacán. A budapesti iroda a helyi üzletfejlesztés és marketing tevékenység révén jelentős szerepet játszik majd a teljes európai hálózat bővítésében.” – mondta el Arany László, regionális ügyvezető igazgató.
Technológia és startup szellemiség találkozik helyi tapasztalattal
A FlixBus nemzetközileg is egyedülálló üzleti modellje a helyi közlekedési vállalkozásokkal való együttműködésen alapul. A piacra lépése óta eltelt 4 évben a cég európai szinten 250 buszpartnerrel kötött megállapodást.
A FlixBus a hálózatfejlesztés, ügyfélszolgálat, minőségellenőrzés, marketing, sales, jegyárusítás, árazás, üzletfejlesztés és technológiai fejlesztés feladatköreit látja el, míg a helyi partnerek a buszok üzemeltetéséért felelnek. Ezzel a stratégiával a FlixBus sikerrel nőtte ki magát induló startupból Európa legnagyobb buszhálózatává, a fejlődéssel párhuzamosan pedig a régiós gazdaságot is támogatja.
Eddig több mint 6000 munkahelyet teremtett az iparágban, míg az okos és megfizethető utazási lehetőség a turizmusra is jótékony hatással van. 2017-ben a FlixBus 40 millió utasra számít Európában.
2016 óta a FlixBus a VOLÁNBUSZ Zrt-vel partnerségben üzemeltet járatokat Magyarországon.
Az együttműködés jó példája a FlixBus üzleti modelljének, hiszen a legmodernebb technológia és a startup szellemiség találkozik a helyi személyszállítási iparág 90 éves tradíciójával és minőségével, ami a szolgáltatás új generációját teremti meg a mobilitási szektorban.
Kameniczky Ákos, forgalmi igazgató, VOLÁNBUSZ Zrt.: „Az új együttműködés igazán fontos számunkra, büszkék vagyunk rá. Együttes erővel igazán versenyképes szolgáltatást biztosítunk, amely a VOLÁNBUSZ Zrt. és a FlixBus közös érdekeinek biztosítása mellett valós autóbuszos alternatívát képes nyújtani az egyéni közlekedéssel szemben. Közös célunk, hogy Utasainkat több és jobb utazási élménnyel gazdagítsuk.”
Zöld és okos mobilitás: a FlixBus digitalizálja a tradicionális buszos közlekedést
A FlixBus ugyanolyan minőségű szolgáltatást biztosít flottájának minden járművén. Az ingyenes WiFi, kényelmes ülések, nagyobb lábtér, klíma, konnektor és mosdó alapfelszereltségnek számít a buszokon.
A fedélzeti GPS rendszernek köszönhetően az utasok push értesítésekben és SMS-ben kapnak információkat, akár utazás közben is. Március óta a FlixBus menetrendje integrálva van a Google Maps-be is, így tömegközlekedési alternatívaként jelenik meg a térképen.
A fejlesztés következő lépésének köszönhetően hamarosan valós idejű információ is elérhető lesz a FlixBus járműveinek pozíciójáról.
Jegyek a www.FlixBus.hu oldalon, a magyar nyelvű FlixBus alkalmazásban és offline értékesítési pontokon érhetők el. Az átfoglalás rugalmas, a jegyek törlése az indulás előtti 15-ik percig lehetséges.
Az utasok ingyenesen szállíthatják csomagjukat, a jegyeket pedig nem szükséges kinyomtatni, mivel a check-in okostelefonon felmutatott QR kóddal is lehetséges.
Forrás: Turizmus Online