A Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. (BGYH Zrt.) fejlesztési programjának egyik kiemelt elemeként azt vizsgálta, hogy melyek a meghatározó célcsoportok és melyek e célcsoportok speciális igényei a tervek szerint téliesítendő Palatinus Strandfürdő látogatói között. A kutatást a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Turizmus, Szabadidő és Szálloda Intézete munkatársainak irányításával az intézet másodéves hallgatói végezték el.
A kutatást vezető Behringer Zsuzsanna és Kiss Kornélia elmondta, hogy a kutatás során azonosítottak négy lehetséges célcsoportot - sportolók, kisgyermekes családok, "fiatalok" és külföldiek.
A kutatási eredmények alapján a BGYH Zrt. számára a szigetet sportolásra "használó", illetve az egészségtudatos, aktív sporttevékenységet (is) űző célcsoport megszólítása lehet a leginkább gyümölcsöző. E célcsoport tagjai a többi csoporthoz képest gyakrabban látogatnak fürdőbe, és a szigetet a nyári időszakon kívül is kedvelik. A sportolók döntő többsége úszómedence, élménymedence és szauna nélkül nem tud elképzelni egy fedett fürdőrészleget.