Mit kell tenni a sikeres városimázsért?

A pandémia után a marketingorientált gondolkodás minden eddiginél nagyobb lehetőségeket kínál a kisvárosok számára is imázsuk és turisztikai vonzerejük növelésére. A MITTE Communications a kisvárosok kommunikációs jógyakorlataival kapcsolatos trendelemzést készített - tájékoztatta lapunkat a társaság.

A korábbi évek lejtmenetét követően a 2022-es évben jelentősen megnövekedett a vendégforgalom. A World Tourism Organisation (UNWTO) elemzése alapján a turisztikai célú utazások száma 2023-ban elérheti a világjárvány előtti szint 80-95%-át. A hazai statisztikák szerint a belföldi keresletet is bővülés jellemzi, a KSH adatai azt mutatják, hogy a belföldi vendégek 19, a külföldiek több mint kétszer annyi, 114 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek el, mint az előző év azonos időszakában.

Magyarországon a nemzetstratégiai célkitűzések között is szerepel a hazai utazások ösztönzése, a 2030-ig terjedő időszakra megfogalmazott, Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia kiemelt iránya a hazai régiók, mint desztinációk vonzerejének növelése. Mindezzel összefüggésben pedig egyre több település ismeri fel annak jelentőségét, hogy tudatos tervezéssel közelítsenek turisztikai lehetőségeik kiaknázásához - olvasható a társaság közleményében. 

Fókuszban az identitás mai kontextusban

A MITTE Communications kutatást végzett nemzetközi és hazai példák körében annak érdekében, hogy azonosítsa azokat a marketing és kommunikációs jógyakorlatokat, amelyekkel hatékonyan erősíthető egy kisváros ismertsége és népszerűsége. A sikeres stratégiák a települések identitása, értékei köré épülnek, amelyek mai köntösben, modern arculati elemekben köszönnek vissza az online csatornákon, a PR kommunikációban és az eseménymarketing eszközökön egyaránt. A város identitása pedig a legtöbb esetben négy fő adottságból bontakozik ki: a település történelmi és kulturális örökségéből, természeti értékeiből és gasztronómiájából. Kulturális imázsépítés szempontjából kiemelt lehetőség, ha a városhoz író, költő vagy a művészet területén ismert személy köthető.

Nemzetközi környezetben élenjáró példa a horvátországi Trogir és a csehországi Ostroh, a hazai színtéren többek között Veszprém, az Egri Borvidék, Zalakaros és Kiskőrös szolgálnak jó példaként a sikeres városmarketing területén.

Városmarketing és városfejlesztés kéz a kézben

A hosszú távon is eredményes városmarketing megvalósítása során fontos az integrált szemlélet, azaz, hogy különböző eszközökkel, különböző csatornákon keresztül szólítsuk meg a célcsoportokat. Az egységes vizualitás, az intézmények és online platformok arculata, a közösségi média kommunikáció, a városi rendezvények promóciója és támogató sajtómegjelenések egymást erősítve tudják a legnagyobb hatást kiváltani.

A tanulmány készítői hangsúlyozzák, hogy a városmarketingnek köszönhetően számottevően növekszik a település ismertsége, turisztikai vonzereje, amely olyan mutatókban is visszaköszön, mint a városban töltött vendégéjszakák száma, rendezvények látogatottsága. Mindezeken keresztül pedig növekszik a turizmusból fakadó bevételek mértéke is. A kutatás eredményei megerősítették azt a nemzetközi színtéren is fennálló összefüggést, miszerint a városmarketing versenyképességi szempontból is jelentősen bővíti a települések lehetőségeit, érdemes tehát marketingalapú gondolkodással a város értékeit a külvilágnak megmutatni.

A stratégia kialakításában pedig a városvezetés, valamint a marketing és PR szakemberek közös gondolkodásának kulcsszerepe van, szoros együttműködéssel lehetséges a városfejlesztési szempontokat is hatékonyan támogatni a kommunikáció eszközrendszerén keresztül.

A teljes elemzés az alábbi linken érhető el: https://mittecomm.com/kisvarosi-turizmusfejlesztes/


Különleges kaland a természet szerelmeseinek

Különleges kaland a természet szerelmeseinek 

A természet szerelmesei számára egy különleges kaland vár 2025. augusztus 25. és 29. között Balaton-felvidék festői tájain megrendezésre kerülő ötnapos közösségi túrán.
Újra jöhetnek az árstopok?

Újra jöhetnek az árstopok?  

Jöhetnek újra az árstopok? – tette fel a kérdést a nemzetgazdasági miniszter hétfői Facebook-bejegyzésében.
Pénteken eldől: módosul-e az éjszakai vendéglátás Szegeden?

Pénteken eldől: módosul-e az éjszakai vendéglátás Szegeden? 

Akkor dönt a közgyűlés arról a rendeletről, amely szabályozná a szegedi üzletek és vendéglátóhelyek éjszakai nyitva tartását.
Így űzték el a telet Panyolán

Így űzték el a telet Panyolán 

Több százan alakoskodtak a vármegye nagyszabású hagyományteremtő rendezvényén Panyolán.
Mit gondolnak Budapestről a hozzánk érkező turisták?

Mit gondolnak Budapestről a hozzánk érkező turisták? 

Ez jelentősen függ attól is, honnan érkeznek és mennyi ideig tartózkodnak fővárosunkban a városlátogató vendégek.
Felmérés a magyarok utazási szokásairól, lehetőségeiről

Felmérés a magyarok utazási szokásairól, lehetőségeiről 

Az ALDI Utazás megbízásából készült országos reprezentatív felmérés szerint a gazdaságilag aktív korú magyarok 60 százaléka tudott az elmúlt két évben legalább egyszer belföldre vagy külföldre utazni.
Most Budapesten Kuba szívében érezheti magát

Most Budapesten Kuba szívében érezheti magát 

Lüktető ritmusok, magukkal ragadó dallomok: A kubai szenvedély Budapestre érkezik.
Fókuszban a gólyavédelmi program

Fókuszban a gólyavédelmi program 

A fenntartható örökség fókuszába került a Bodrogkeresztúron az elmúlt években megvalósult gólyavédelmi program.
Egy hét alatt két platinum szintű Good Travel Seal minősítés Magyarországon

Egy hét alatt két platinum szintű Good Travel Seal minősítés Magyarországon 

Az elmúlt egy hétben két magyarországi turisztikai szolgáltatás is megszerezte a Good Travel Seal Platinum minősítését.
Valentin-napi különleges programok a budapesti fürdőkben

Valentin-napi különleges programok a budapesti fürdőkben 

Több helyen pezsgő vagy Valentin-napi koktél is jár e napon a fürdőbe való jegyhez.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.