Mit kell tenni a sikeres városimázsért?

A pandémia után a marketingorientált gondolkodás minden eddiginél nagyobb lehetőségeket kínál a kisvárosok számára is imázsuk és turisztikai vonzerejük növelésére. A MITTE Communications a kisvárosok kommunikációs jógyakorlataival kapcsolatos trendelemzést készített - tájékoztatta lapunkat a társaság.

A korábbi évek lejtmenetét követően a 2022-es évben jelentősen megnövekedett a vendégforgalom. A World Tourism Organisation (UNWTO) elemzése alapján a turisztikai célú utazások száma 2023-ban elérheti a világjárvány előtti szint 80-95%-át. A hazai statisztikák szerint a belföldi keresletet is bővülés jellemzi, a KSH adatai azt mutatják, hogy a belföldi vendégek 19, a külföldiek több mint kétszer annyi, 114 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek el, mint az előző év azonos időszakában.

Magyarországon a nemzetstratégiai célkitűzések között is szerepel a hazai utazások ösztönzése, a 2030-ig terjedő időszakra megfogalmazott, Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia kiemelt iránya a hazai régiók, mint desztinációk vonzerejének növelése. Mindezzel összefüggésben pedig egyre több település ismeri fel annak jelentőségét, hogy tudatos tervezéssel közelítsenek turisztikai lehetőségeik kiaknázásához - olvasható a társaság közleményében. 

Fókuszban az identitás mai kontextusban

A MITTE Communications kutatást végzett nemzetközi és hazai példák körében annak érdekében, hogy azonosítsa azokat a marketing és kommunikációs jógyakorlatokat, amelyekkel hatékonyan erősíthető egy kisváros ismertsége és népszerűsége. A sikeres stratégiák a települések identitása, értékei köré épülnek, amelyek mai köntösben, modern arculati elemekben köszönnek vissza az online csatornákon, a PR kommunikációban és az eseménymarketing eszközökön egyaránt. A város identitása pedig a legtöbb esetben négy fő adottságból bontakozik ki: a település történelmi és kulturális örökségéből, természeti értékeiből és gasztronómiájából. Kulturális imázsépítés szempontjából kiemelt lehetőség, ha a városhoz író, költő vagy a művészet területén ismert személy köthető.

Nemzetközi környezetben élenjáró példa a horvátországi Trogir és a csehországi Ostroh, a hazai színtéren többek között Veszprém, az Egri Borvidék, Zalakaros és Kiskőrös szolgálnak jó példaként a sikeres városmarketing területén.

Városmarketing és városfejlesztés kéz a kézben

A hosszú távon is eredményes városmarketing megvalósítása során fontos az integrált szemlélet, azaz, hogy különböző eszközökkel, különböző csatornákon keresztül szólítsuk meg a célcsoportokat. Az egységes vizualitás, az intézmények és online platformok arculata, a közösségi média kommunikáció, a városi rendezvények promóciója és támogató sajtómegjelenések egymást erősítve tudják a legnagyobb hatást kiváltani.

A tanulmány készítői hangsúlyozzák, hogy a városmarketingnek köszönhetően számottevően növekszik a település ismertsége, turisztikai vonzereje, amely olyan mutatókban is visszaköszön, mint a városban töltött vendégéjszakák száma, rendezvények látogatottsága. Mindezeken keresztül pedig növekszik a turizmusból fakadó bevételek mértéke is. A kutatás eredményei megerősítették azt a nemzetközi színtéren is fennálló összefüggést, miszerint a városmarketing versenyképességi szempontból is jelentősen bővíti a települések lehetőségeit, érdemes tehát marketingalapú gondolkodással a város értékeit a külvilágnak megmutatni.

A stratégia kialakításában pedig a városvezetés, valamint a marketing és PR szakemberek közös gondolkodásának kulcsszerepe van, szoros együttműködéssel lehetséges a városfejlesztési szempontokat is hatékonyan támogatni a kommunikáció eszközrendszerén keresztül.

A teljes elemzés az alábbi linken érhető el: https://mittecomm.com/kisvarosi-turizmusfejlesztes/


Magyarország a külföldi munkavállalók számára a legvonzóbb országok között

Magyarország a külföldi munkavállalók számára a legvonzóbb országok között 

A Remitly legújabb „Immigrációs Index” című felmérése 82 országot rangsorolt, amelyek a legvonzóbbak a külföldről érkező munkavállalók és bevándorlók számára 2025-ben.
Történelem és turizmus: Vácott tartották a MUISZ tavaszi közgyűlését

Történelem és turizmus: Vácott tartották a MUISZ tavaszi közgyűlését 

A turizmus aktuális trendjei és kihívásai, Vác történelmi és kulturális értékei és a vallásturizmus is kiemelt figyelmet kapott.
Közlekedést érintő változások a nemzeti ünnepen

Közlekedést érintő változások a nemzeti ünnepen 

A BKK azt javasolja a gépjárművel közlekedőknek, hogy kerüljék el a belvárost.
Összeült a zsűri – hamarosan indul a Klasszis TopDesign 2025

Összeült a zsűri – hamarosan indul a Klasszis TopDesign 2025 

Ahol a vendégvárás megjelenése kerül reflektorfénybe.
Megnyílt a Magyar Zene Háza legújabb kiállítása

Megnyílt a Magyar Zene Háza legújabb kiállítása 

LISTEN. – Zenei utazás a világ körül címmel megnyílt a Magyar Zene Háza harmadik időszaki kiállítása, mely világkörüli utazásra hívja a látogatókat.
Bringás gasztrotúra, badacsonyi borok és izgalmas falatok

Bringás gasztrotúra, badacsonyi borok és izgalmas falatok 

Összesen 7 fő helyszín és 6 kiegészítő helyszín került fel az idei térképre.
Hajnali napfelkelte koncert, házfalakon suhanó táncosok: jön a Jazzfest

Hajnali napfelkelte koncert, házfalakon suhanó táncosok: jön a Jazzfest 

Az elmúlt évek bizonyították, hogy Budapest szereti a jazzt, a fellépők pedig szeretik a magyar fővárost.
Bezárt a Fővárosi Állatkert állatsimogatója

Bezárt a Fővárosi Állatkert állatsimogatója 

Hétfőtől határozatlan időre bezárja állatsimogatóját a Fővárosi Állat- és Növénykert, döntésüket elővigyázatossági okokkal indokolták.
Százezrek mozdulnak egyszerre a gerincsérültekért

Százezrek mozdulnak egyszerre a gerincsérültekért 

Tavaly 8,1 millió eurót gyűjtött össze a jótékonysági futás.
Könyv készül az idei Anna-bálra

Könyv készül az idei Anna-bálra 

Mivel a füredi híres mulatság és szépségverseny idén 200 éves – ezt most méltó módon megünneplik.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.