Nagy sikere lenne a környezetbarát strand-felszereléseknek

Tízből kilenc magyar internetező szívesen venné, ha a strandokon elérhetőek lennének környezetbarát eszközök (pl. kulacsok, poharak, táskák), 45%-uk pedig akár fizetne is ezekért – derül ki a Jófogás környezettudatos strandolási szokásokat vizsgáló online felméréséből. A kérdésekre összesen 14 422 felhasználó adott választ.

A 2019 júliusában végzett felmérés eredményei szerint a megkérdezett strandolók 96%-a fontosnak tartja a környezetvédelmet. Ez többnyire (67%) a szelektív hulladékgyűjtők tudatos használatában nyilvánul meg, de vannak, akik már újratölthető kulacsokkal helyettesítik a PET palackokat (18%), illetve 13-13%-os arányban olyanok is, akik egyáltalán nem szemetelnek strandokon vagy inkább nem étkeznek olyan helyen, ahol csak műanyag tányér, evőeszköz vagy szívószál kapható.

Bár a legtöbben azt vallják, törődnek a természetvédelemmel, a válaszadók 16%-a a környezetkímélő megoldások és eszközök magasabb árát tartja gátló tényezőnek, míg a megkérdezettek csaknem egynegyede úgy gondolja, hogy egyedül nem tud eleget tenni a természet megóvásáért.

Varju Lilla, a Jófogást üzemeltető Adevinta Classified Media Hungary marketing igazgatója kiemelte, hogy a Jófogás már második éve végzi a Túlfogyasztás Világnapján, idén július 29-én publikált „Secondhand hatás” kutatását a környezetvédelem és a fenntarthatóság területén. A kutatással ezzel a felméréssel is arra szeretnék felhívni a figyelmet, hogy nemcsak anyagi megfontolásból érdemes az oldalon adni és venni, hanem környezettudatos szempontból is. Ezeket a termékeket ugyanis nem kell újra legyártani, nem kell leselejtezni, így az ezekből az eljárásokból adódó szén-dioxid kibocsátástól megóvhatjuk a Földet.

Az utóbbi két évben a Jófogás felhasználói évente 200 000 tonna szén-dioxidtól óvták meg a Földet csak azzal, hogy használt termékeket adtak és vettek az oldalon. Ez olyan pozitív hatással van a környezetünkre, mintha Budapest teljes közlekedése évente 45 napra leállna. A marketing igazgató ezért tartja fontos tanulságnak, hogy a környezettudatos strandolási szokásokkal kapcsolatos felmérés válaszadóinak több mint kétharmada örömmel használna ingyenesen kölcsönözhető játékokat és sporteszközöket, amennyiben lenne rá lehetőség a vízpartokon is. Ami pedig a legnépszerűbb strandokat illeti: a Jófogás felmérése szerint a Balaton és a Velencei-tó országos egyeduralma (nem meglepően) megdönthetetlen, míg a legtöbb budapesti strandolónak a Lupa Beach és a Palatinus jelenti a riviérát. 

 

 


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.