Hangsúlyos az online jelenlét
Az Y generáció tagjai számára természetes az online jelenlét, így nem kérdés, hogy az előző generációkkal szemben mind az utazás megtervezésekor, mind az élmények megosztásakor igénybe veszik a közösségi médiát. Bár tízből nyolc fiatal számára fontos a barátai véleménye az úti cél kiválasztásakor, a legtöbben online inspirálódnak: tízből csaknem kilenc fiatal kap kedvet az interneten és a közösségi médiában látott helyszínekhez . Ezeket a felületeket nemcsak az utazás előtt, de közben is előszeretettel használják: egy amerikai kutatás szerint az Y generációsok 84 százaléka posztol a nyaralása alatt, és több mint felük azt sem tagadja, hogy ezt kifejezetten azért teszi, hogy féltékennyé tegye ismerőseit. Az 1980 és 2000 között születettek ugyanakkor nagyobb arányban teszik félre a pihenést, ha munkáról van szó: tízből hét Y generációs tartja valószínűnek, hogy a nyaralása alatt dolgozni fog.
Bátrak, de körültekintőek
Kutatások szerint a fiatal felnőttek minden eddiginél nyitottabbak: legtöbben kifejezetten azért utaznak, hogy új kultúrákat ismerjenek meg, tízből nyolc fiatal pedig szeretne új dolgokat tanulni utazása során. Az alternatív szálláslehetőségeket is szívesen veszik igénybe: a többi generációhoz képest tíz százalékkal nagyobb eséllyel bérelnek magánlakást vagy szobát helyi lakosoktól, vagy vesznek igénybe ingyenes lakáscsere-szolgáltatást.
Forrás: Generali Biztosító