Pályázati előkészítő workshopot tartott a Magyar TDM Szövetség

A Nemzeti Együttműködés Rendszere a turizmusban: teljes struktúra- és szemléletváltás a hazai TDM-rendszerben – pályázati előkészítő workshopot tartott a Magyar TDM Szövetség.

A szeptemberben – a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretei között - megjelenő TDM-pályázatok feltételrendszere, valamint a TDM szervezeti rendszer modernizálását célzó TDM 2.0 alapvető kérdései adták a Magyar TDM Szövetség által 2015. június 15-én megrendezett ’Pályázati előkészítő workshop’ fő témáját. A rendezvénynek – már szinte megszokott módon – a budapesti La Prima Fashion Hotel adott otthont.

A rendezvény célja – nem titkoltan – egy, a tagszervezetek bevonásával készülő, konszenzuson alapuló, egységes szövetségi álláspont kialakítása volt, amely egyben a szervezeti rendszer elkerülhetetlen modernizálásának, költséghatékonyabb és méretgazdaságosabb működéséhez szükséges struktúra-átalakításának az alapjait kívánta lefektetni.

A Nemzetgazdasági Minisztérium Turizmus Főosztálya – a korábbi egyeztetéseknek megfelelően – nagyban számít a Magyar TDM Szövetség szakmai javaslataira a pályázati feltételrendszer kidolgozásában és a turisztikai intézményrendszer átalakításában. A Szövetség által kidolgozott TDM 2.0. rendszer integrálja a hazai tapasztalatokat, valamint a jó nemzetközi gyakorlatokat is, mindezzel új alapokra helyezi az utóbbi évek során létrejött hálózatot úgy, hogy meghatározza a tudatos, tervezhető és fenntartható pénzügyi és működési feltételek kialakításához szükséges rendszerszintű feltételeket – ezzel megelőlegezve a hazai turizmusipar irányításának térségi menedzsmentrendszereken alapuló, egész Európában egyeduralkodó, ezért versenyképességi szempontból elkerülhetetlen struktúraváltását.

A magyarországi turizmusipar menedzsment-rendszerének legnagyobb hiányossága a szervezetek véleménye szerint továbbra is a szabályozatlansága. Az állami-, önkormányzati- és magánszektor tevékenységének hiányzó koordinációja, a három szektor együttműködésének közös érdekeken nyugvó, hiányzó érdekeltségi- és keretrendszere az, ami gyakran a források szétforgácsolását, a párhuzamos termék- és szolgáltatásfejlesztési, valamint marketing-kompetenciák egymással konkuráló, alacsony hatékonyságú működtetését eredményezi.

A tanácskozás és workshop során a tagság ennek fényében igyekezett újradefiniálni saját szervezeti céljait és szövetségi politikáját. A nem ritkán heves viták eredményeként azonban végül sikerült közös nevezőre jutni. A szervezetek életében várhatóan gyökeres változást hozhat a workshop során közösen megfogalmazott és elfogadott, új stratégiai cél, amely az eddigiektől eltérően nem önmagában a szervezeti rendszerben, hanem egy jóval átfogóbb, az egyes szervezeteken túlmutató Magyarország-brand megteremtésében és fenntartásában látja a teljes struktúra és egyben a kialakítandó, új magyar turizmusirányítási rendszer legfontosabb stratégiai célját.

Ez az az átfogó, az egyes térségekben rejlő szinergiákat hasznosító közös eszme az, amelybe markánsan elkülöníthető profillal, de egységes márka-, minőség- és termékkoncepciónak alárendelt stratégia alapján illeszkedik a desztinációk rendszere és kínálata csakúgy, mint a turizmus egészét meghatározó szolgáltatások és infrastruktúra kínálati elemei.

A Magyar TDM Szövetség tagjainak a workshop alkalmával lehetősége nyílt véleményt formálni és javaslatokat tenni az elnökség által kidolgozott szakmai anyagokkal kapcsolatosan. A megjelent szervezetek – a gyakran parázs viták során – kialakult, új koncepciót és rendszerfelépítést végül önmagukra nézve kötelező érvénnyel elfogadták, és ezzel a maguk részéről komoly lépést tettek a magyar turizmusirányítási rendszer elkerülhetetlen modernizációja, a turizmus területén megvalósítható Nemzeti Együttműködés Rendszere felé.


Hamarosan startol a 40. Vivicittá

Hamarosan startol a 40. Vivicittá 

Április 12-én startol Budapesten a tavasz legnépszerűbb szabadidősport-eseménye, a negyvenedik, jubileumi Telekom Vivicittá.
 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
MSZÉSZ régiós ülések: fenntarthatósági gyakorlatok, osztrák piac jelentősége

MSZÉSZ régiós ülések: fenntarthatósági gyakorlatok, osztrák piac jelentősége 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.
Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány

Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány 

A helyzet azért is aggasztó, mert a két telep a magyar-szlovák határ közelében van.
A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre

A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre 

A fizetés mértéke és a juttatási csomag a legfőbb vonzerő.
Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine

Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine  

Április 8-án Budapest legújabb attrakciója egy egyedülálló időutazásra hív.
Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben

Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben 

Egyéves születésnapját igencsak különleges módon ünnepli a veszprémi Várbörtön Látogatóközpont.
Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál

Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál 

Csaknem harminc rendezvényt kínál a Békéscsabai Tavaszi Fesztivál.
Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.