A szállodákból az apróbb tárgyakat, kikészített illatszereket, törölközőket nem egyszer magukkal viszik a távozó vendégek. Tankó Balázs, az egyik legnagyobb hazai szállodatermékeket forgalmazó cég ügyvezető igazgatója szerint a legnépszerűbbek az apróbb, kibontott termékek.
„Szállodakategóriától függetlenül viszik el a termékeket. Miután valaki kifizeti mondjuk a százezer forintot is elérő szállás számlát, simán elviszi az ezer forintot sem elérő tusfürdő, sampon és mindenféle apró termékek kombinációját. Szállodarecepciósokkal szoktunk beszélgetni, akik megdöbbentő történeteket mesélnek. Olyan is előfordult, hogy a falról a festményt levette az egyik vendég, és azt vitte ki a táskájában. A törölközők és a papucsok lába kelése napi dolognak számít. De viszik a köntöst is, bár erre most már vannak új technológiák, például a Hard Rock Hotelekben már lopásgátlót tesznek a köntösre és a recepción megkérdezik, hogy a táskában lévő köntöst is felírhatják-e a számlára. A három nagy kedvenc egyébként a tusfürdő és a sampon, valamint a varrókészlet, ezeket szinte mindig elviszik, de nagy keletje van azoknak a papucsoknak és köntösöknek is, amelyeken szerepel a szálloda logója", mondta Tankó Balázs, a szallodatermekek.hu ügyvezető igazgatója.
A cipőkanál, fésű, fogkefe nem kell
A megkérdezett szakértő szerint nem csak az figyelhető meg pontosan, hogy mit visznek, hanem az is, amit otthagynak a vendégek a hotelekben. „A cipőkanalat és a fésűt és fogkefét sosem szokták elvinni". Az ügyvezető igazgató szerint sok kisebb és nagyobb szálloda inkább árulni kezdte ezeket a termékeket, hogy a vendégek ilyen módon haza tudják vinni őket emlékbe. „Sok szállodánál megfigyelhető, hogy elkezdték árulni ezeket a termékeket a recepción, van olyan hotel, aki kifejezetten magának gyártat komplett termékcsaládot. Ebbe nem csak a kozmetikumok tartoznak bele, hanem a ruhák, köntösök, törölközők, papucsok, írószerek és egyéb használati tárgyak is", tette hozzá Tankó Balázs.
Forrás: Turizmus Online