A DESTOUR TDM IT-rendszer fejlesztése egészen a 90-es évekig nyúlik vissza, amikor is Dél-Tirolban megindult a fejlesztés. A fejlesztésekbe a Chrome-Soft Kft. a 2000-es évek elején kapcsolódott be, majd 2010-ben Magyarországra került át a rendszer fejlesztési központja, így az teljes mértékben a hazai viszonyokra szabottan került bevezetésre itthon. Ma közel 40 szervezet használja a rendszert Magyarországon, valamint több térség Romániában, Németországban és Dél-Tirolban.
A most bemutatott fejlesztés három fázisban folyik, melyből az első fázis már lezárult: a teljesen megújult tartalomkezelő, az új programkezelő és az aktív turistákat kiszolgáló outdoor rendszer, a webshop modul, valamint a továbbfejlesztett intelligens kártyarendszer már készen állnak a használatra.
A fejlesztések második szakasza 2016 elején zárul. Ennek fókuszában az értékesítés áll – teljesen megújul a foglalási rendszer, várhatóan addigra elérhető lesz a rendszerbe integrált PMS-modul, melynek révén egyszerűsödik és megbízhatóbbá válik a kapacitások nyilvántartása és kezelése, illetve a Channel Manager-modul, mely egyszeri adatfeltöltéssel számtalan értékesítési csatornára képes kijuttatni a TDM-szervezetekhez csatlakozott szolgáltatók kapacitásait. Semsei Sándor, a cég vezetője elmondta, ennek a fejlesztésnek – a nemrégiben született versenyhatósági döntés fényében, mely tényleges versenyt indíthat el az online utazási piacon – a TDM-szervezetek számára igen komoly jelentősége lehet.
2016 nyarára további elemekkel bővül a DESTOUR, így viszonteladói rendszerrel és elszámolóházzal, komplex ügyfélkapcsolati rendszerrel (CRM), teljesen megújuló hírlevélküldővel, valamint statisztikai modullal, mely egyaránt segíti a TDM-szervezeteket a rendszer használatával kapcsolatos részletes statisztikák elemzésében, valamint a TDM pályázatokban kötelezően előírt monitoringrendszer kezelésében.
A bemutatót követően a partnerek néhány élő példán keresztül nyerhettek betekintést a fejlesztésekbe, így a rövidesen induló Északi Part Magazin új portáljába, illetve az azt támogató tartalomkezelő rendszerbe (CMS), valamint a Saale-Unstrut-térség turisztikai portáljába, mely a németországi Sachsen-Anhalt tartomány világörökség-várományos térsége.
Intelligens kártyarendszer
Az intelligens DESTOUR CityPay kártyarendszer kapcsán a partnerek megismerhették annak széleskörű alkalmazhatóságát is. A jelenleg 12 magyarországi térségben, köztük Budapesten is működő kártyarendszer kiszolgálja a megrendelők olyan elképzeléseit is, mint a Budapest Winter Invitation kampány okostelefonra optimalizált extra szolgáltatásainak kezelése és statisztikai értékelése. Ez utóbbi projekt mutatja egyébként a legpontosabban, hogyan képes három cég (jelen esetben a Magyar Turizmus Zrt., az Interticket és a Chrome-Soft) együttes fejlesztéssel integrált megoldást kínálni meglehetősen bonyolult folyamatok kezelésére.
A délelőtti bemutatót követő, kellemes hangulatú ebéd lehetőséget adott a partnereknek, hogy ne csak a szervezőkkel, de egymással is beszélgethessenek.
Ezután a TDM szervezetek mondhatták el a rendszerrel kapcsolatos tapasztalatikat, és tanácsolhattak további módosításokat és fejlesztéseket, valamint kérdéseikkel tovább körvonalazódhatott, hogyan is illeszkedhet az új rendszer a TDM szervezetek jövőképébe és mindennapi munkájába.
Forrás: Turizmus Online