RGB néven kreatív designdíjat indít a Kreatív

Egyúttal ez alá vonjuk be két népszerű versenyünk, a Pakk csomagolásdesign és a Mediadesign tematikáját. Lesz service design és event design kategória is. Nevezési határidő: augusztus 30.

Kreatív designversenyt indít RGB – Kreatív Design Award néven lapunk kiadója, a PPH Media. A versenyt hiánypótló és hagyományteremtő szándékkal indítjuk a Kreatív magazin szakmai profiljához illeszkedve. Úgy gondoljuk, számos tehetséges fiatal tervező, grafikus tevékenykedik a hazai színtéren, akiknek a kommunikációs, médiás és marketinges vonatkozású alkotásait eddig csak nemzetközi versenyeken volt lehetőségük megméretni.

Átfogóbb koncepció

A Kreatívnak természetesen nem ez az első design tematikájú versenye, hiszen közületek sokan jól ismerik a PAKK csomagolásdesign, valamint a vizuálisan minőségi médiatermékeket elismerő Mediadesign versenyünket, amelyeknek a tematikáját tudatosan visszük tovább új, több kreatív design területet átfogó RGB égisze alatt.

Első alkalommal meghirdetett versenyünk célja tehát, hogy megtaláljuk és díjazzuk Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait. Szeretnénk ráirányítani a figyelmet a vizuális minőség erejére és fontosságára a márkacélokat szolgáló designmegoldások körében, mint az arculatok, logók, borítók, layoutok, márkakitelepülések, vagy akár service design megoldások.

Service design és event

Jól olvastátok, a klasszikus termékdesign-megoldásokhoz mérten némileg rendhagyó, leginkább szolgáltatásokkal foglalkozó service design területet is külön kategóriaként vesszük be a versenyünkbe, hiszen mára ez a terület is egyre nagyobb szereppel bír a kommunikációs ügynökségek számára, és kifejezetten igényli a design alapú gondolkodásmódot (design thinking).

Ide tehát kommunikációs, márkaépítési, értékesítési célokat vagy ügyfélélmény-növelést is szolgáló service design, azaz szolgáltatástervezési megoldásokat várunk, szektortól és vállalatmérettől függetlenül. A megoldás bemutatását, koncepció leírást szöveges (docx, pdf) vagy prezentáció (PDF vagy PPT) formátumban várjuk. A koncepció leírása mellé a service design megoldás elemeit, helyszíneit, folyamatát bemutató képek, infografikák, storyboardok, kutatási adatok és videók csatolása is javasolt az anyaghoz.

Szintén úgy gondoljuk, hogy nagyobb teret érdemelnek az élmény- és eseménymarketinghez kapcsolódó dizájnmegoldások, mint a standok, fesztiválhelyszínek, márkakitelepülések és vásárpavilonok, így ezek is külön kategóriát kaptak!

További részletek

Az RGB Awardra pályázhat bármilyen Magyarországon bejegyzett cég, tervezőiroda, kommunikációs ügynökség, illetve grafikusi, tervezői tevékenységet folytató magánszemély. Pályázatot nyújthat be bármely magyarországi felsőoktatási intézmény hallgatója vagy hallgatói csoportja vagy felsőfokú tanulmányokat folytató diák vagy diákok csoportja.

Olyan munkákat várunk, amelyek 2017.07.01 és 2019.08.30. között kerültek a nyilvánosság elé Magyarországon. Termékek esetén a forgalomba kerülés, arculatok és médiatermékek esetén a publikálás, event design esetén az esemény megvalósulásának időpontja, service design megoldások esetén a szolgáltatás elindulásának vagy átalakításának az időpontja a mérvadó.

A beérkezett anyagokat szakértő zsűri bírálja el. A zsűri felkérése már zajlik, de ők már biztosan ott lesznek a döntnökök között: Vargha Balázs, a MOME tanszékvezetője, Ördögh László, a nemzetközileg is elismert, Red Dot díjas Graphasel Design Stúdió alapítója; Unger Zsolt márkaarculat-tervező; Spanjevic Igor, a Forbes és a Magyar Konyha művészeti vezetője; Kenczler Márton, a HPS kreatívigazgatója; Kóbor Mátyás, az Artificial Group senior art directora; Szabó Károly, a Kaméleon Reklám vezetője; Mátrai Miklós, a MOJO és a Friendly alapítója, Bicsérdi Ádám, a Kreatív szerkesztője, valamint BENZE, akinek rajza már a Lürzer’s Archive címlapján is szerepelt.

Nevezési határidő: augusztus 30.

Minden további részlet, a nevezés menete megtalálható a verseny oldalán.

Főkategóriák

A. Arculat, branding

B. Csomagolásdesign

C. Médiadesign

D. Print design

E. Event design

F. Service design

(Az alkategóriák a honlapon böngészhetők.)


Újra nyit a Dinó Park

Újra nyit a Dinó Park 

Megkezdi az idei szezont Budapest egyik kedvenc élményparkja, a DinoPark KÖKI 25 helyszínnel és 80 dinoszaurusszal várja látogatóit.
Majomtúra a Richter Safari Parkban

Majomtúra a Richter Safari Parkban 

Pénteken nyitja meg újra kapuit a nagykőrösi Richter Safari Park, ahol az idei szezonban majomtúra is várja az érdeklődőket .
Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén

Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén 

Nyit a Vörösmarty Tavasz. Még locsolkodás is lesz a pesti Belvárosban.
Magyar design a nemzetközi élvonalban

Magyar design a nemzetközi élvonalban 

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) immár negyedik alkalommal biztosít megjelenési lehetőséget a kreatívipari szereplőknek a designipar egyik legnívósabb szakmai eseményén, a Milan Design Weeken április 7-13. között.
Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont!

Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont! 

Közel ötvenezer vendéget fogadott a Sípark a 2023-2024-es téli szezonban.
Több, mint ötven koncert – teljes a Jazzfest Budapest programja

Több, mint ötven koncert – teljes a Jazzfest Budapest programja 

A Jazzfest Budapest április 27. és május 14. között negyedik alkalommal hozza el a műfaj legkiválóbb hazai és nemzetközi előadóit a főváros különböző helyszíneire.
Még jelentkezhet a Kerékpáros Turisztikai Konferenciára

Még jelentkezhet a Kerékpáros Turisztikai Konferenciára 

Így még azok is csatlakozhatnak előadóként, akik nem tudták időben elkészíteni az absztraktjukat.
Vidéki vs. fővárosi rendezvényhelyszínek – szakértői kerekasztal a Rókusfalvy Birtokon

Vidéki vs. fővárosi rendezvényhelyszínek – szakértői kerekasztal a Rókusfalvy Birtokon 

Az „Út a fenntartható desztinációmenedzsment felé” című kerekasztalbeszélgetés a vidéki és fővárosi rendezvényhelyszínek szerepét vizsgálta.
Francia példa a szatmári és beregi térségben a turizmus fellendítéséért

Francia példa a szatmári és beregi térségben a turizmus fellendítéséért 

Cél, hogy a helyi nyersanyagok és termékek, valamint a térség épített és természetei értékei széles körben ismertté váljanak.
Várják a pályázatokat a MaReSz Flash Awardra

Várják a pályázatokat a MaReSz Flash Awardra 

Már több mint 50 pályázat érkezett az idei Flash díjra, a rendezvényszakma legnevesebb megmérettetésére.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.