Tényleg befellegzett a bankkártyáknak?

A Visa 2016-os Digitális Fizetések tanulmánya szerint, az elmúlt évben megháromszorozódott azoknak a száma, akik gyakran fizetnek mobil eszközükkel, legyen szó akár okostelefonról, tabletről vagy viselhető eszközökről – írja cikkében a TőzsdeFórum. A kutatás keretében megkérdezett fogyasztók 54 százaléka nyilatkozott úgy, hogy gyakran használják mobil készüléküket fizetésre, míg egy évvel korábban ez az arány mindössze 18 százalék volt.

A 19 ország, 36 000 online vásárlójának válaszait feldolgozó kutatás eredményeiből kiderül, hogy milyen mértékben változott az elmúlt 12 hónapban a digitális fizetési megoldások térnyerése a fogyasztók körében. Egy évvel ezelőtt, a megkérdezettek 38 százaléka nyilatkozott úgy, hogy eddig még soha nem használták mobil eszközüket fizetésre, és nem is tervezik ezt a jövőben. Idén ez az arány lecsökkent 12 százalékra.

Kik ők, és mit vásárolnak?

Az a 10 ország, ahol a leginkább elterjedt a mobilfizetés, két különböző kategóriába sorolható: fejlődő piacok, mint Törökország vagy Románia, ahol ugrásszerűen állnak át az új technológiákra a tradicionális fizetési módokról; a fejlett országok – kifejezetten a skandináv államok -, ahol különböző ütemben adoptálják az új technológiákat.

Érdekes módon, azok, akik szívesen használják a mobil fizetést úgy nyilatkoztak, hogy egyre szívesebben használják magasabb összegű vásárlásra is készüléküket, ugyanúgy, ahogy a mindennapi költéseik esetén.

Terjed a mobil bankolás

A kutatás arra is rávilágít, hogy korosztálytól függetlenül egyre inkább nő a mobil bankolók aránya. Ez volt az első alkalom, hogy az összes korcsoportban, a megkérdezettek több mint fele úgy válaszolt, hogy mobilja segítségével bankol. Amíg az Y generáció a legfogékonyabb, a többi korosztály is gyors ütemben zárkózik fel. 33 százalékkal, a legnagyobb növekedési arányt az 55-64 éves korcsoport mutatta a felmérés szerint, míg a 18 és 34 év közöttiek esetében 24 százalékos volt a növekedés egy év alatt.

A mobil bankolás esetében megfigyelhető európai-szintű, ugrásszerű növekedés azt mutatja, hogy egyre több ember követi nyomon mobilon költéseit és pénzügyeit – a megkérdezettek kétötöde (41%) ellenőrzi rendszeresen egyenlegét online vagy mobil applikáción keresztül.

 „Ezek az adatok megerősítik, hogy a jövő digitális fizetési formái megérkeztek, és a vásárlók már számos új fizetési mód előnyeit élvezhetek egész Európában.”

„A Visa egy meghatározó trend kezdeteként tekint az okostelefonokra és a viselhető technológiákra, amelyben a több millió új eszköz teszi majd még inkább egyszerűvé, és biztonságossá azt, hogy a napi vásárlási tranzakciók szinte bármely technológiába integrálhatóvá válhassanak” - mondta el Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője.

„Európában nemrégiben láthattuk az Apple Pay bevezetését az Egyesült Királyságban, Franciaországban és Svájcban, míg a Samsung Pay Spanyolországban, az Android Pay pedig az Egyesült Királyságban vált elérhetővé. A viselhető fizetési technológiák (okosórák, karkötők, sőt ruhák) új korszakának is tanúi lehettünk. Egyértelmű, hogy ez a trend továbbra is folytatódni fog, amely lehetővé teszi, hogy a vásárlók az életstílusukhoz leginkább megfelelő eszközt válasszák a fizetéshez.”

Kapcsolat az érintéses fizetéssel

A digitális fizetések terjedése az érintéses technológia nagyobb mértékű elfogadásával is egyezést mutat. A kutatás rámutat, hogy az érintéses fizetés már minden korcsoportban alapvető fizetési formának számít.

Az érintéses technológia használói egész Európában következetesen nyitottabbak az új fizetési megoldásokkal szemben, mint akik más, hagyományosabb fizetési formát használnak. A tanulmány az érintéses technológia használata és az új fizetési formák közti korrelációra is rávilágít: az eredmények azt mutatják, hogy az érintéses fizetést használók szívesebben fizetnek mobil eszközzel üzletben (az érintéses fizetők 52 százaléka, szemben a nem érintéses fizetőkkel, 32 százalék), vásárolnak alkalmazáson keresztül, (49% vs 31%) vagy használják mobil eszközüket étkezésük költségének fedezésére (50% vs 30%). 

„A Visa elkötelezettsége a folyamatos innováció iránt lehetővé teszi, hogy a felhasználók biztonságosan és kényelmesen fizethessenek bárhol, bármely általuk választott eszközön, függetlenül időtől, helytől vagy csatornától” - mondta Kiss Ede.

Forrás: Élelmiszer Online

Forrás: Tőzsdefórum


Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét

Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét 

Ausztráliából hozta haza a Virág Judit Galéria, a Madame Tussauds Budapestben mutatták be a csodálatos portrét.
Máté Bence az év madárfotósa

Máté Bence az év madárfotósa 

A második fordulóba került képek összesen 170 különböző madárfajt örökítettek meg.
Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben

Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben 

Idén már 11. alkalommal került megrendezésre az Év kutyabarát helye kampány a Kutyabarát.hu szervezésében, ismét hatalmas érdeklődés övezte a kutyabarát szállások, vendéglátóhelyek és munkahelyek megmérettetését.
Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók

Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók 

Szajkók segítenek a faültetésben Pesterzsébeten és Veresegyház határában.
Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására

Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására 

Hetedik alkalommal jelentkezik a Resident Art Fair karácsonyi vására, ezúttal Allegro Barbaro címmel.
Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!

Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!  

Lehet, hogy az Ön szavazata dönti el, melyik szálloda vagy vendéglátóegység kapja a rangos közönségdíjat az idei döntőbe került pályázók közül.
Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán

Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán 

Az évfordulót a bencések egész évben számos lelkiségi, kulturális és turisztikai, programmal ünnepelték.
Új kiállítás a kortárs művészeti központban

Új kiállítás a kortárs művészeti központban 

Újabb időszaki kiállítás megnyitására készül az MBH Bank Művészeti Alapítvány támogatásával működő Hungarian Art & Business (HAB) művészeti központ, amely ezúttal a kert mint ember által alakított természet világába invitálja majd a látogatókat.
Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval

Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval 

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott.
Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások

Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások 

A latin-amerikai absztrakt művészet úttörőjének alkotásai a Cervantes Intézetben.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.