Faix Csaba, a Budapest Brand vezérigazgatója, a rendezvény házigazdájaként ismertette a cég elmúlt öt évét - a turisztika szemszögéből: kiemelte
az információs iroda és közterületi pultok megújítását, bemutatta a Budapest Card friss, mai arculatát, amely illeszkedik egy modern európai fővároshoz, és méltatta az új kiadvány portfóliót.
Digitalizáltuk a Budapest Kártyát, idén májusban pedig elindítottuk a Tourist Pass kártyát. 1600 százalékkal nőtt az instagram elérésünk, a budapestiinfo.hu weboldalt is átalakítottuk, ennek 140 százalékkal nőtt az elérése. Az online jelenlét erősítése mellett a nemzetközi influenszer és sajtó kapcsolatok bővítése is a működésünk része volt. 2025. áprilisában Budapesten tartja közgyűlését a City Destinations Alliance, amire kimondottan büszkék vagyunk.
- tette hozzá a vezérigazgató.
Balogh Samu, a Főpolgármester kabinetfőnöke a budapesti rakpartok fejlesztéséről tartott előadást. A Fővárosi Közgyűlés tavasszal fogadta el a Duna-parti Építési Szabályzatot (DÉSZ), amely 2025. január elsejétől lép életbe. A DÉSZ átalakítja és szabályozza a rakpartok használati módját és feltételeit.
A Főváros célja, hogy erősítse a városlakók és a Duna kapcsolatát. Budapesten több kihasználatlan partszakasz is van, amelyet a jövőben szeretnének úgy kialakítani, hogy az embereknek több lehetőségük legyen a víz közelében tartózkodni.
A Visit Hungary nZrt. nemzeti turisztikai marketingügynökségként a forgalomösztönzésért és országimázsépítésért felel. Csendes Olivér, a Visit Hungary vezérigazgatója bemutatta a cég profilját és jövőbeni terveit, valamint elemezte a 2024. január és augusztus közötti nyolc hónapos időszakot a hazai turizmus szemszögéből. Majd kifejtette, hogy már az előfoglalások alapján látni lehet, hogy az idei ősz és tél is erős lesz, ami azt is jelenti, hogy
Budapesten 23 százalékos növekedés várható erre az időszakra a turizmusban. A brandet próbálják erősíteni, hogy a külföldi turisták még inkább kedvet kapjanak Magyarországhoz és Budapesthez.
A Visit Hungary kutatási és digitális innováció, üzleti együttműködések, valamint brand és marketing egységekből áll össze;
a cél tulajdonképpen egy digitális ökoszisztéma létrehozása
- vázolta a jövőt a vezérigazgató.
Dr. Bősz Anett főpolgármester-helyettes adta át az idei Budapest Turizmusáért Díjat, amelyet évente a Turizmus Világnapjához kapcsolódóan olyan turisztikai szereplőnek ítélnek oda, aki hozzájárul a Budapest márka építéséhez.
A díjat idén Dr. Kiss Kornélia, a Budapesti Gazdasági Egyetem Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Karának (BGE KVIK) dékánja vehette át, aki a BGE KVIK csapatához 2022-ben csatlakozott a Turizmus Tanszék vezetőjeként. Szakmai tevékenysége a Turizmus Bulletin folyóirat szerkesztőjeként és főszerkesztőjeként is nyomot hagyott, valamint az elmúlt években részt vett a Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság és a Hungarikum Bizottság munkájában is.