Ez az új trend a fiatal utazók körében

Idősebb generáció és méregdrága luxusutak – eddig ez juthatott eszünkbe a hajós körutazásokról. A Start it @K&H inkubátorban fejlődő CLICKnCRUISE magyar startup azonban gyökeresen felforgatja ezt a képet, innovatív fejlesztésükkel ugyanis a digitális világban mozgó fiatalok számára is elérhetővé teszik a hajózás élményét. Mindez összecseng a szektor jövőbeli irányvonalával, ugyanis egyre több hajó fókuszál a kalandvágyókra úgy, hogy közben a fenntarthatósági célkitűzések mentén szervezi újjá a hajós utazásokat - tájékoztatta lapunkat a társaság.

Sokan még mindig az idősebb generációval, a méregdrága luxusutakkal és a koromfüsttel társítják a hajóutak világát, ám a mai modern hajózás már korántsem erről szól. A Cruise Lines International Associations (CLIA), a legnagyobb körutazási társaság jelentése alapján folyamatosan nő a hajózás iránti érdeklődés a 20-40 évesek körében. Az Y generáció körében a legmagasabb: 85 százalék a visszatérő utasok aránya. Hogy miért? A hajótársaságok egy része a kalandvágyókra és adrenalin-függőkre fókuszál, így a hajókon már go-kart, szörf és szabadesés-szimulátor, valamint szórakozóhelyek is találhatók, így esténként változatos partik, vagy silent disco várja a kikapcsolódni vágyókat. Ráadásul egy belföldi nyaralás árából akár 6 különböző európai városba is ellátogathatunk teljes ellátással, vagy akár bejárhatjuk az Etna kráterének környékét is, a National Geographic Expeditions vulkanológusával.



A hajóutak foglalási rendszere azonban továbbra is inkább az idősebb célközönségre fókuszál, a Start it @K&H inkubátorban fejlődő CLICKnCRUISE éppen ezen változtat egy innovatív megoldással. „Az volt a célunk, hogy újragondoljuk az eddigi foglalási rendszert, hogy a szálloda- és repülőjegy-foglalás után a turizmus ezen szektora is elérhető legyen a digitális térben. Az eddigi analóg – telefonon, e-mailben vagy személyesen történő – foglalási folyamatra ezért egy, kifejezetten a hajóút foglaláshoz igazított weboldalt fejlesztettünk. Így most már könnyebben elérhetővé válhat a hajóutak élménye, hiszen online  percek alatt kiválasztható és le is foglalható az út. Ezzel reményeink szerint egyre több magyar fiatal is megtapasztalja a hajózás élményét” – számolt be Hajdu-Pásztor Petra, a csapat alapítója és vezetője. Míg az Egyesült Királyságban a lakosság 3 százaléka vett már részt hajóúton, addig Magyarországon ez az arány csupán 0,2 százalék volt 2019-ben, így a terjeszkedésre bőven van tér és lehetőség. A csapatnem kisebb célt tűzött most maga elé, minthogy öt éven belül a „hajóutak booking.com-jává” váljanak.



A fenntarthatóság is fontos  
Ma már a hajótársaságok is komoly változtatásokat és vállalásokat tesznek a klímaváltozás megakadályozása érdekében. A CLIA tagjai ezért a következő öt évben hatalmas átalakuláson mennek keresztül. Az idén debütáló 16 hajó közül már 5 LNG (cseppfolyósított földgáz) meghajtású, 2027-ig pedig összesen 26 ilyen hajó fog kifutni a nemzetközi vizekre, ami a globális flotta 16 százaléka. Emellett a hajózásban is megjelentek a hibridjárművek, illetve új technológiákat vezetnek be a hajóutak során keletkező károsanyag-kibocsátás és energiafelhasználás csökkentésére. „A mi generációnk számára a klímaváltozás elleni törekvés már nem egy különleges tett, hanem egy alapvető gondolkodásmód. Tudjuk, hogy a fiatal utazók körében az is fontos szempont, hogy milyen ökológiai lábnyomot hagynak a nyaralásukkal, ezért kizárólag olyan hajótársaságokkal kötöttünk partneri megállapodást, akik vállalják, hogy 2050-re elérik a karbonsemlegességet” – hangsúlyozta Hajdu-Pásztor Petra.

 


Itt a friss TKI index

Itt a friss TKI index 

2025. májusban a turisztikai cégek 70 százalék szolgáltatási árainak növekedéséről számolt be az elmúlt 3 hónapra vonatkozóan az előző év azonos időszakához mérten.
Határon átívelő turisztikai egyesület született

Határon átívelő turisztikai egyesület született 

Megalakult a Fernenet – új határon átnyúló turisztikai egyesület a Fertő-tó térségében.
Életműkiállítás a belvárosi galériában

Életműkiállítás a belvárosi galériában 

Grandiózus életműkiállítással indítja útjára a nyarat a Virág Judit Galéria.
Megújult a legendás gemenci kőkereszt

Megújult a legendás gemenci kőkereszt 

A település központi részén, az árvízvédelmi töltés mellett, az egykori keselyűsi csárda előtt álló emlékművet bárki megcsodálhatja.
Indul a Muslinca Bringakör

Indul a Muslinca Bringakör 

A Muslinca Bringakör egy ingyenes, játékos, felfedező jellegű kerékpáros kihívás.
 Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén

Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén 

Siófok a legnépszerűbb pünkösdi úti cél belföldön az egyik szállásfoglaló portál friss foglalási adatai szerint a közelgő hosszú hétvégén.
Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen

Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen 

Az országos környezetszépítő verseny legnépszerűbb kategóriái 2025-ben az Év főtere és az Év fasora.
 Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját

Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját 

Negyven nap, majdnem 30.000 kilométer, 3274 gyalogló.
Kulturális randevú Göcsejben

Kulturális randevú Göcsejben 

Az eseménysorozat a göcseji dombok között idén 22 településen több mint 60 programot és közel 100 élményt kínál a „fenntartható lassúság” jegyében.
Indul a nyári szezon a Tisza-tó fővárosában

Indul a nyári szezon a Tisza-tó fővárosában 

Ezen a nyáron is rengeteg kalanddal és élménnyel vár Tiszafüred.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.